Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 50 van 72 EersteEerste ... 40484950515260 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 491 t/m 500 van 717

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Java is soooooo 1990's.
    1995 om precies te zijn. Maar het is toevallig wel de meest mainstream programmeertaal van dit moment (like it or not) met als belangrijkste voordeel dat het redelijk platform onafhankelijk is (Windows, Mac, Linux). Bovendien kun je met hun Java Virtuele Machine m.b.v. diverse andere talen een applicatie ontwikkelen...

Maar zonder gekheid, ik kan me goed voorstellen dat er gitaristen zijn die een grote footcontroller met veel schakelaars willen. Als je veel van presets wisselt is dat ook gewoon veel overzichtelijker. Het aantal pads op de Pedalino is dan ook een beperking die wellicht niet acceptabel is. Het feit dat straks MIDI wordt ondersteund is dus zeker een extra pluspunt voor de mensen die een eigen pedalboard willen maken.

De andere kant is echter ook belangrijk. Niet iedereen is technisch aangelegd. Er zijn veel gitaristen die juist niet willen programmeren maar direct willen spelen. In dat geval heb je met de Pedalino een prettige compacte en simpele controller te pakken. Door een klein aantal basis sounds als favoriet te maken en (indien gewenst) daarbij eenvoudig een parameter control aan het pedaal toe te kennen ben je al klaar voor een optreden. Als je vanuit het principe "less is more" redeneert is het dus best een goed concept en werkt het ook prettig. Ik hoef nu namelijk helemaal niet na te denken over program change midi tabellen in de beide apparaten of over welk midi-channel om uiteindelijk ook nog eens control change-commando's te moeten programmeren. Neem daarbij dat de Pedalino met de hoogste kwaliteit is ontworpen is en je hebt samen met de Pedalpro een hele professionele complete set voor de muzikant.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 23 oktober 2012 om 18:58

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jerome Bekijk bericht
    Ja een Marshall JMP2203, een beest!
    Clean (met een randje), crunch, brullen, scheuren, 3D, heerlijk!!!
    Jij als Marshall man zal het best lekker vinden...

Ga jij zo'n VR PP Systeem kopen?
    Ik heb 2 2204's dus ja, een 2203 zal ik ook wel lekker vinden.
    Ik ga geen PP kopen, omdat ik ... uuuuh ... tja, waarom eigenlijk niet .... uuuuh ..... oh ja, ik heb liever een floorunit.

Senior Member

Standaard

Een 2204, ook zo lekker!
    Heb je een floorunit met presets?

Senior Member

Standaard

Nee, ik heb losse pedalen, maar ik snak soms ook wel 's naar de eenvoud van de GP-8, of liever nog een M9/13, maar wil niet meer die inferieure kwaliteit aan effecten. Dat laatste is zeker niet bedoeld om jou of je GP-8 af te zeiken hoor, maar ik ben ervan overtuigd dat het echt een stuk beter kan.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik ga regelmatig met m'n volle gewicht op m'n "traditionele" pedalen staan, of als ik m'n delay 10 sec nodig heb hou ik 'm (onbewust) ingedrukt om 'm pas weer los te laten en nog een keer te schakelen als hij weer uit mag.

Soms sta ik aan de andere kant van het podium en moet ik naar m'n pedalen rennen om iets in te trappen, dan heb ik echt geen tijd om na te denken hoe hard ik iets in moet trappen, of balans zoeken om te doseren hoe hard ik trap.
    ...
    Maar om terug te komen op die Pedalino, mijn grootste probleem altijd is om de verschillende sounds/presets te onthouden.
    Ik speel als enige gitarist (zonder toetsenman) in een dynamische band waar de nummers zonder pauses, snel achter alkaar doorgespeeld worden en ik zing er ook nog bij. En zoals ik al schreef, ik gebruik bij bepaalde songs wel 5 tot 8 presets.
    Ik heb dan geen tijd om na te denken of ik een switch 1, 2 of 3 keer in en/of harder/zachter in moet gaan drukken...
    Ik begrijp jullie zorg helemaal. Echter ik gebruik de PedalPro en Pedalino al bijna een jaar live, en met de Pads ingesteld op maar 2 levels (tappen=level 1, leunen=level 2) is het geen enkel probleem om snel en trefzeker te switchen zonder ook maar te kijken.

En het uit je hoofd leren van waar welke van de 6 presets (per bank) zit is nou ook niet echt een uitdaging.

Oh ja, het gaat dus telkens om 1 keer drukken (hard of zacht zoals gezegd), niet meerdere keren zoals Jerome suggereert. Zie de Pedalino video vanaf +- 1m00s.

Maar goed je zal het toch een keer zelf moeten proberen.
    groetjes
    Rogier
    Laatst gewijzigd door Roger Axetrample; 24 oktober 2012 om 12:39

Senior Member

Standaard

Dat met die “presure pads” en verschillende layers is voor veel gitaristen niet logisch en niet overzichtelijk ...
    Niet elk persoon/gitarist is gelijk of denkt op dezelfde manier.
    Hier heb je uiteraard een punt.
    Het onthouden van de diverse presets is niet zo zeer een groot probleem, want met een grote switcher moet je ook onthouden waar wat zit, maar als je van ergens anders vandaan moet/wilt rennen om snel te schakelen, kan ik me voorstellen dat de Pedalino niet de beste keuze is. Bij een grote switcher kun je tijdens het aan komen lopen al bedenken op welke knop je moet gaan rammen, en je daar op focussen.
    Bij de pedalino kun je wel al bedenken hoe hard je waar op wilt trappen, maar je kunt je niet al helemaal voorbereiden daarop, dus ik snap je punt.

Ikzelf ben toch niet zo'n wilde, dus voor mij is het juist een voordeel dat de Pedalino zo compact is.
    Ik kan nu meer dan met mijn pedalboard van 84x47 cm.

Wat trouwens wel een aandachtspunt is voor eventuele gebruikers, zat ik toevallig zojuist over na te denken:
    De Pedalino bedient het makkelijkst als je je hak op de grond zet en dan met de teen-zijde van de voet de pads indrukt (tip van Max!), want dan heb je de meeste controle over de druk die je uitoefent. Hierbij is het dan erg prettig dat de Pedalino zo plat is.
    Als je nog meerdere pedalen hebt, en je wilt deze samen met de Pedalino op een pedalboard monteren, dan komt er weer hoogte bij, wat de bediening niet gemakkelijker maakt als je je hak op de grond zet.
    In zo'n geval zouden conventionele switches ook een uitkomst zijn.

Maar...laatst zat ik in alle rust wat te fiedelen op een laag volume met o.a. mijn versterkerkanaalschakelvoetpedaal, en als je een tijdje met de Pedalino hebt gewerkt, kom je er wel achter hoe veel herrie (klik) die normale switches maken!
    Mocht het er ooit van komen dat -om een grotere markt te bedienen- er een Pedalino komt met normale switches, dan zouden dit in de ideale wereld niet van die standaard 2PDT (of wat dan ook) switches moeten zijn, maar dan liever zoals Lehle het doet, een veerbediende "paddestoel", die via een bladveertje contact maakt met een schakelaar die op een printplaat zit. Die schakelen wel lekker stil.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roger Axetrample Bekijk bericht
    Ik begrijp jullie zorg helemaal. Echter ik gebruik de PedalPro en Pedalino al bijna een jaar live, en met de Pads ingesteld op maar 2 levels (tappen=level 1, leunen=level 2) is het geen enkel probleem om snel en trefzeker te switchen zonder ook maar te kijken.

En het uit je hoofd leren van waar welke van de 6 presets (per bank) zit is nou ook niet echt een uitdaging.

Oh ja, het gaat dus telkens om 1 keer drukken (hard of zacht zoals gezegd), niet meerdere keren zoals Jerome suggereert. Zie de Pedalino video vanaf +- 1m00s.
    Ok, dat had ik dan verkeerd begrepen....
    Ik dacht echt dat je 2 keer moest indrukken...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roger Axetrample Bekijk bericht
    Maar goed je zal het toch een keer zelf moeten proberen.
    groetjes
    Rogier
    Dat ga ik zeker doen!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ik ga geen PP kopen, omdat ik ... uuuuh ... tja, waarom eigenlijk niet .... uuuuh ..... oh ja, ik heb liever een floorunit.
    De tc electronic G-System heeft zoiets. Een rack in een floor unit geschroeft.
    Misschien kan dat bij de PedalPro ook wel??

Omdat de PP 2U hoog is zal de achter kant van de floorunit aardig hoog worden.
    Maar ja, dan heb je wel een mooi groot oppervlak voor een heeeeeeleboel switches!
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Hier heb je uiteraard een punt.
    Het onthouden van de diverse presets is niet zo zeer een groot probleem, want met een grote switcher moet je ook onthouden waar wat zit,....
    Voor mij is dat wel een probleem D3nnis, ik heb helaas veel moeite met het onthouden van presets, net als met songteksten...
    En nee, ik heb geen Korsakoff... Maar het is nu eenmaal zo dat de ene persoon bijvoorbeeld beter is in het onthouden van getallen en de ander in teksten... Maar gitaarpartijen kan ik gelukkig wel onthouden!

Daarom vind ik de Roland FC100 en FC200 footcontrollers zo fijn, net als de Behringer FCB1010;
    2 rijen met 4 of 5 preset switchen die je logisch naar eigen smaak kan programmeren;
    bijvoorbeeld op de onderste rij de slaggitaarpresets, van links naar rechts:
    1) clean 2) clean met chorus/delay 3) crunch 4) heavy (high gain)
    en op de bovenste rij de sologitaarpresets, van links naar rechts:
    1) wah 2) clean 3) crunch 4) heavy (high gain)
    Elke preset/sound z'n eigen, naar eigen smaak programmeerbare "vaste" schakelaar en dus vaste positie op het floorboard....
    En de echt vergeetachtige gitaristen kunnen dan zelfs nog een stickertje met een presetnaam onder de betreffende schakelaar plakken...

Maar als je van ergens anders vandaan moet/wilt rennen om snel te schakelen, kan ik me voorstellen dat de Pedalino niet de beste keuze is. Bij een grote switcher kun je tijdens het aan komen lopen al bedenken op welke knop je moet gaan rammen, en je daar op focussen.
    Bij de pedalino kun je wel al bedenken hoe hard je waar op wilt trappen, maar je kunt je niet al helemaal voorbereiden daarop, dus ik snap je punt..
    Dat is precies wat ik en HaroldA al bedoelden!

....
    Maar...laatst zat ik in alle rust wat te fiedelen op een laag volume met o.a. mijn versterkerkanaalschakelvoetpedaal, en als je een tijdje met de Pedalino hebt gewerkt, kom je er wel achter hoe veel herrie (klik) die normale switches maken!
    Mocht het er ooit van komen dat -om een grotere markt te bedienen- er een Pedalino komt met normale switches, dan zouden dit in de ideale wereld niet van die standaard 2PDT (of wat dan ook) switches moeten zijn, maar dan liever zoals Lehle het doet, een veerbediende "paddestoel", die via een bladveertje contact maakt met een schakelaar die op een printplaat zit. Die schakelen wel lekker stil.
    Die schakelaars die veel herrie (een harde klik) maken zijn inderdaad behoorlijk irritant
    Maar ik moet zeggen dat de schakelaars van de Roland FC100 en FC200 foot controllers zeer goed zijn.
    Geen harde klik en goed/makkelijk/trefzeker te bedienen.
    Mechanisch ook zeer sterk, eigenlijk onverwoestbaar. Ik heb wel de microswitches een keer vervangen, maar dat was pas na 16 jaar zwaar gebruik...
    Die presetschakelaars van de Behringer FCB1010 zijn ook stil maar of ze mechanisch net zo sterk zijn als die van Roland weet ik niet...

Trouwens, bedankt voor het meedenken D3nnis!!
    Laatst gewijzigd door jerome; 24 oktober 2012 om 18:33

Senior Member

Standaard

Oh ja, nog vergeten te melden;
    Het zou wel jammer zijn dat als er een 2e (nieuw) type floor controller ontwikkeld wordt, de functie/werking van dat expressie pedaal vervalt vanwege de MIDI.
    Wat mij betreft mag dat nieuwe type dan een non MIDI Floor controller worden.
    Want de Pedal Pro heeft toch MIDI out en dat is dan toch voldoende?
    Of maak ik nu een denkfout

Edit: en een interne voeding (door de aansluitkabel) lijkt me ook handiger en minder storingsgevoelig dan een externe (extra) voedingsdraad met een adapter...
    Laatst gewijzigd door jerome; 24 oktober 2012 om 19:42

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten