Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 49 van 72 EersteEerste ... 39474849505159 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 481 t/m 490 van 717
    Senior Member

Standaard

When it comes to upgrading firmware, I think PC software is a must. Most people I know use a PC.

For parameter editing software it would be a nice gadget if you could do that via iPad, but because the menu structure in the PedalPro is clear to me, it isn't too hard to navigate through the pages to find the different settings. So for me, editing software is a nice to have, editing possibilities on iPad even nicer to have, but in both cases it isn't a show stopper at all if it isn't there.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Jerome jonguh, ik wil je nog wel 's spreken als je eenmaal de PP en die "Pedalhomo" hebt getest....

Wat je moet onthouden kun je zelf bepalen. Kijk de GP-8 is een leuk apparaat uit de jaren '80, maar als ik eerlijk ben vond ik het in het niets vallen bij de sounds die ik uit mijn pedalen haal, laat staan de PedalPro.
    Die Pedalino is een goed doordacht, en uiterst praktische footcontroller, bovendien vreselijk sterk ding, die trap je echt niet zomaar kapot. En dat je niet aan zo'n ding kunt wennen is lariekoek....
    Ten eerste gebruik ik die GP 8 op een heel andere manier dan je zou denken, maar dat is weer een heel ander verhaal...
    En ik krijg bijna elk optreden wel reacties van gitaristen/publiek dat ze mijn sound geweldig vinden, dus ik zou zeggen kom eens kijken....
    Maar om terug te komen op die Pedalino, mijn grootste probleem altijd is om de verschillende sounds/presets te onthouden.
    Ik speel als enige gitarist (zonder toetsenman) in een dynamische band waar de nummers zonder pauses, snel achter alkaar doorgespeeld worden en ik zing er ook nog bij. En zoals ik al schreef, ik gebruik bij bepaalde songs wel 5 tot 8 presets.
    Ik heb dan geen tijd om na te denken of ik een switch 1, 2 of 3 keer in en/of harder/zachter in moet gaan drukken...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    When it comes to upgrading firmware, I think PC software is a must. Most people I know use a PC.
    Mee too! Running Linux of course

Ideally, the USB-protocol should be documented and available for all (developers) around the world to write their own software ... Free as in speech, and beer!

Java is soooooo 1990's.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jerome Bekijk bericht
    En zoals ik al schreef, ik gebruik bij bepaalde songs wel 5 tot 8 presets.
    Ik heb dan geen tijd om na te denken of ik een switch 1, 2 of 3 keer in en/of harder/zachter in moet gaan drukken...
    Het harder of zachter indrukken is ongeveer net zo moeilijk als het ene of andere knopje indrukken, maar het vereist wat oefening,dat wel.
    Met de pedalino fav. Mode op 3 presets per pad ingesteld, heb je 9 geluiden per bank, en je hebt dan 2 banken.
    Dus als je in totaal meer dan 18 presets heel snel moet kunnen selecteren kun je in de problemen komen. Je kunt ook uit fav. Mode en naar de normale mode om andere presets te selecteren, maar dat kost iets meer tijd.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Het harder of zachter indrukken is ongeveer net zo moeilijk als het ene of andere knopje indrukken, maar het vereist wat oefening,dat wel.
    Ik ga regelmatig met m'n volle gewicht op m'n "traditionele" pedalen staan, of als ik m'n delay 10 sec nodig heb hou ik 'm (onbewust) ingedrukt om 'm pas weer los te laten en nog een keer te schakelen als hij weer uit mag.

Soms sta ik aan de andere kant van het podium en moet ik naar m'n pedalen rennen om iets in te trappen, dan heb ik echt geen tijd om na te denken hoe hard ik iets in moet trappen, of balans zoeken om te doseren hoe hard ik trap.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik ga regelmatig met m'n volle gewicht op m'n "traditionele" pedalen staan, of als ik m'n delay 10 sec nodig heb hou ik 'm (onbewust) ingedrukt om 'm pas weer los te laten en nog een keer te schakelen als hij weer uit mag.

Soms sta ik aan de andere kant van het podium en moet ik naar m'n pedalen rennen om iets in te trappen, dan heb ik echt geen tijd om na te denken hoe hard ik iets in moet trappen, of balans zoeken om te doseren hoe hard ik trap.
    Dat is precies wat ik bedoel!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door massi1234 Bekijk bericht
    Hey Peter,
    if I compare the M9 vs Pedalino we have:
    7 switching possibilities (M9) vs 8 switching possibilities (Pedalino using only two pressure levels)
    6 encoders vs 0
    Not visibile display from standing vs Visibile Display
    So if I do a good programming job, I should be able to offer more or less the same functionality.... isn't it ?

On the midi matter, my opinion is unchanged.
    I strongly believe that MIDI is not the way to go for controlling analogue parameters.
    When I will implement the MIDI compatibility, I will have to deal with a lot of compromises.
    On the other hand, if MIDI is what people want .... that is fine for me.
    Zou het niet een idee zijn om een foot controller te maken met bijvoorbeeld 12 of 16 schakelaars i.p.v. van 4 pads?
    Ik bedoel dan een foot controller waarbij elke schakelaar zijn eigen functie heeft en natuurlijk ook een logische positie op het paneel van de foot controller heeft.
    En waarbij de expressie pedaal wel zou blijven werken!
    Dat met die “presure pads” en verschillende layers is voor veel gitaristen niet logisch en niet overzichtelijk ...
    Niet elk persoon/gitarist is gelijk of denkt op dezelfde manier.
    Zoals ik al in mijn vorige posts schreef, die “preset layers” onthouden en hoe hard je iets moet indrukken is voor mij en vele andere gitaristen niet echt handig...
    Ik (en vele andere gitaristen) zijn wat meer visueel ingesteld en wat minder virtueel....
    Laatst gewijzigd door jerome; 23 oktober 2012 om 12:59

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jerome Bekijk bericht
    ....
    En ik krijg bijna elk optreden wel reacties van gitaristen/publiek dat ze mijn sound geweldig vinden, dus ik zou zeggen kom eens kijken.......
    Ik zou graag 's komen kijken, lijkt me gaaf, en ik geloof direct dat je een goede sound hebt, want > Marshall 2203 (toch?)
    Ik heb zelf destijds de 50W combo gehad i.c.m. met een GP-8, en was er zeer te spreken over, maar nu ik de PP gehoord heb (en in mindere mate mijn eigen losse pedalen), weet ik wel beter....

...en geloof me, ik was eerst ook zeer sceptisch over de Pedalino, maar het concept is goed.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Mee too! Running Linux of course

Ideally, the USB-protocol should be documented and available for all (developers) around the world to write their own software ... Free as in speech, and beer!

Java is soooooo 1990's.
    The reason why manufacturers prefers Java source code (as long speed is not an issue), is because it can be compiled in any platform.
    This is why soon the PresetManager will be available for PC

Furthermore, the PP or Pedalino do not need any drive installation for MAC or PC since they both use the HID (Human Interface Device) usb drivers from the corresponding Operating System

PP and Pedalino are not sound cards. If you guys are happy with 3Kbytes/s of the MIDI, you should be more then happy with 64K/s even for real time editing.
    Laatst gewijzigd door massi1234; 23 oktober 2012 om 14:58

Senior Member

Standaard

Ja een Marshall JMP2203, een beest!
    Clean (met een randje), crunch, brullen, scheuren, 3D, heerlijk!!!
    Jij als Marshall man zal het best lekker vinden...

Ga jij zo'n VR PP Systeem kopen?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten