Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 46 van 72 EersteEerste ... 36444546474856 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 451 t/m 460 van 717

Standaard

Je zou eens kunnen beginnen bij de news pagina van Vintage Revolution over de geplande modificaties.

http://www.vintage-revolution.com/news/

Volgende week vrijdag ga ik er overigens naar toe om mijn unit de preamp modificatie te laten ondergaan. Ik was al blij maar word nu helemaal warm van de customer service van Vintage Revolutions want de upgrades policy is gewoon geweldig.

@Max: You may also consider a future offering of a simple multi-channel (4 loops) pedal pre-loop modification (incl. 9VDC power) to be built into the Pedalpro.

Ik ben overigens zeer benieuwd of andere forum leaden dit ook een interessante optie vinden.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 18 oktober 2012 om 18:26

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Je zou eens kunnen beginnen bij de news pagina van Vintage Revolution over de geplande modificaties.

http://www.vintage-revolution.com/news/

Volgende week vrijdag ga ik er overigens naar toe om mijn unit de preamp modificatie te laten ondergaan. Ik was al blij maar word nu helemaal warm van de customer service van Vintage Revolutions want de upgrades policy is gewoon geweldig.

@Max: You may also consider a future offering of a simple multi-channel (4 loops) pedal pre-loop modification (incl. 9VDC power) to be built into the Pedalpro.

Ik ben overigens zeer benieuwd of andere forum leaden dit ook een interessante optie vinden.
    Hoi Theo,
    bedoel je gewoon 4 extra separate, programmeerbare pre-loops, zoals er nu al één van op het apparaat zit?
    Lijkt me inderdaad een mooie mod. Het is natuurlijk primair een multi-effect en niet een loopstation, maar het zal best handig zijn als je meerdere losse pedalen wilt aansturen.
    groetjes
    Rogier

Senior Member

Standaard

9V aansluitingen zijn altijd welkom, vooral als deze dan ook nog >= 500mA per aansluiting kunnen leveren, maar of ik er wakker van lig als dit niet in de Pedalpro zou komen....ik denk het niet.
    Ik zelf heb geen behoefte aan meer pre-loops op dit moment, maar omdat de pre-loop opgesnoept wordt door de preamp bij de 4-cable mod, kan een tweede pre-loop sowieso een nuttige toevoeging zijn.

Op een gegeven moment kun je ook te veel in 1 apparaat willen integreren, waardoor je een idioot complexe en dure machine bouwt, waarbij 80% van de gebruikers de extra features niet gebruikt.
    Doe mij dan maar gewoon goede effecten zoals het nu is...iedereen "te vriend" houden lukt toch niet.
    Voor meer pre-loop mogelijkheden kun je altijd nog een hoge kwaliteit looper in de pre-loop hangen toch?

Volgende week vrijdag ga ik er overigens naar toe om mijn unit de preamp modificatie te laten ondergaan..
    Daar ga je echt heel blij van worden...
    ik heb zojuist een dik half uur met alleen chorus gespeeld, dat heb ik nog nooit gedaan!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roger Axetrample Bekijk bericht
    Nou, een tuner zit in de Pedalino (onder linker pad zit de tuner/mute mode). Je wah er dus voor of de wah van de PedalPro (zitten echt véél wah sounds in). De Dist+ in de Pre-loop en POG in de post-loop (of gebruik je die icm zware distortion?), linker kanaal. Digitale delay/reverb kan in de post-loop rechter kanaal. De mixer van de post-loop is stereo en programmeer je per preset, dus effectief zijn het 2 mono post-loops.
    ...
    R
    Correctie:
    de post-loop is op dit moment nog niet in te stellen als 2 losse mono loops. Op dit moment kan je naast normale stereo- of monoloop opties alleen nog 2 losse effecten op de linker- en rechterkanelen zetten en die dan 50/50 met elkaar mengen.
    Het gebruik van 2 losse mono-loops in combinatie met de aux mixer zou nog aan het 'external fx' menuutje kunnen worden toegevoegd.
    Volgens ontwerper Max is dat soort software aanpassingen een fluitje van een cent, dus ja, lijkt me een leuke toevoeging. Voor als je bv. een reverb én een digi delay wilt aansluiten en ze afzonderlijk of tegelijk wilt kunnen inzetten in presets.

Hier nog ff een fotootje. Met de PedalPro, reverb (in de postloop) en octaver (pre-loop) kan ik flink wat sounds maken. Sorry Marble verengalmpje, maar zo'n Lexicon klinkt toch net effe lekkerder. Nou nog sparen voor een Goldfinger combootje, voor de ruigere sounds.

Rogier

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roger Axetrample Bekijk bericht
    Hoi Theo,
    bedoel je gewoon 4 extra separate, programmeerbare pre-loops, zoals er nu al één van op het apparaat zit?
    Lijkt me inderdaad een mooie mod. Het is natuurlijk primair een multi-effect en niet een loopstation, maar het zal best handig zijn als je meerdere losse pedalen wilt aansturen.
    groetjes
    Rogier
    Inderdaad, dat is precies wat ik bedoel (idee is vergelijkbaar met een G-System). Echter, ik moet Dennis ook een beetje gelijk geven dat je er voor moet oppassen om alles in 1 doos te stoppen. Reden dat ik wel een extra true-bypass pre-loop zou willen heeft meer te maken dat ik vroeger met 2 preamps speelde (GT Trio + Soldano SP77) en dus soms een extra lead sound wens. Dus dacht ik dat voor VR wellicht een interessante uitbreiding/optie kon zijn om aan te bieden aan klanten die perse wat extra pedalen willen blijven gebruiken. Per preset kun je dan kiezen welke VR effecten en welke loopse je wilt schakelen. In principe heeft Max dit reeds ontworpen voor een enkele loop.

ik vind het trouwens erg leuk om te zien dat er nu allerlei mensen geïnteresseerd worden en zelf ideeën aandragen tot productverbetering. Goede zaak wan dit product verdient i.m.o. een dikke pluim! Als klant die dit toch een beetje op eigen research en wat korte try-outs heeft gekocht had ik eigenlijk geen betere keuze kunnen maken.

Als mijn modificatie is uitgevoerd, dan gaan we met wat forum leden (Peter, Henri, Tristan etc.) waarschijnlijk weer een nieuwe meeting houden dus indien er interesse is, dan hoor ik het graag.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 18 oktober 2012 om 22:39

Senior Member

Standaard

Juist omdat het een multi effect machine is, wil je de flexibiliteit om andere devices "er tussen" te schakelen. En dat hoeft niet complex te zijn als je de filosofie aanhoudt van: "make simple things easy, make complex things possible".
    Oftewel zorg dat het out-of-the-box werkt zoals je mag verwachten maar sta wel toe dat er 'complexe' aansluitmogelijkheden toegepast kunnen worden. Dezelfde reden waarom midi ondersteuning ook noodzakelijk is - je moet als speler (gear junky is misschien een beter woord :-) je niet hoeven aanpassen aan de gear, je gear moet zich aanpassen aan jou. En aangezien iedereen wat anders wilt, moeten zaken modulair blijven.

Ik zie trouwens ook dat er nog geen windows editing software is. Is er zicht op wanneer dat wel beschikbaar komt? Kan ik helpen proggen? :-P

Ik zie nog steeds de bomen door het mod-bos niet. Ik zou graag een duidelijk overzicht zien (liefst met tekening want die 4-cable mod snap ik niet - vanaf text)...
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

Senior Member

Standaard

Als mijn modificatie is uitgevoerd, dan gaan we met wat forum leden (Peter, Henri, Tristan etc.) waarschijnlijk weer een nieuwe meeting houden dus indien er interesse is, dan hoor ik het graag.
    Ik zou er graag bij zijn...
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

Senior Member

Standaard

Het is mij niet geheel duidelijk waarom dit apparaat nu ineens alles zou moeten kunnen. Natuurlijk zijn er best wel handige toevoegingen te bedenken, en daar is ook niks mis mee, maar het moet wel praktisch blijven.
    Morgen wil er iemand een preamp + poweramp in, en ook nog een speaker, maar ergens moet er ook wel een grens zijn.
    Gelukkig hoef ik die niet te bepalen :-)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    Juist omdat
    En aangezien iedereen wat anders wilt, moeten zaken modulair blijven.
    Precies, maar modulair betekent niet automatisch "full options".
    Ik bedoel eigenlijk een beetje dit:
    Een tweede pre-loop op de pedalpro lijkt me bijvoorbeeld een nuttige toevoeging. Als je dan 1 pre-loop opoffert voor je preamp (waarbij deze loop evt. gemodificeerd dient te worden), dan heb je er nog eentje waar je je effecten nog in zou kunnen hangen. Wil je dit ook nog splitsen, dan zou een gebruiker er zelf voor kunnen kiezen om dan een looper in de loop te hangen, om daar je verschillende effecten mee in en uit de keten te kunnen schakelen.

Ik zie trouwens ook dat er nog geen windows editing software is. Is er zicht op wanneer dat wel beschikbaar komt?
    Ik heb het nog niet bekeken, maar volgens mij staat er op de meegeleverde VR USB stick wel iets windows-achtig vwb software? Misschien dat Theo hier al iets over kan zeggen? Ik zal vanavond eens checken!

die 4-cable mod snap ik niet - vanaf text)...
    Aansluiting is als volgt:
    Gitaar -->kabel-->input PedalPro
    PedalPro ext. effect send -->kabel-->amp in
    amp send -->kabel-->Pedal Pro ext. effect return
    Pedal Pro output -->kabel--> amp return

Middels de modificatie zitten de boost en overdrives van de pedalpro (op deze manier) voor je preamp, en je chorus en delay in de effect loop van je versterker.
    Je kunt de PedalPro na de modificatie ook nog gewoon op de conventionele manier gebruiken overigens.
    Bij mij was het overigens nodig om een buffer toe te voegen in de PedalPro, om zo PedalPro af te stemmen op de impedantie van mijn versterker fx loop, voor het beste resultaat.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 19 oktober 2012 om 12:23

Standaard

Juist omdat het een multi effect machine is, wil je de flexibiliteit om andere devices "er tussen" te schakelen. En dat hoeft niet complex te zijn als je de filosofie aanhoudt van: "make simple things easy, make complex things possible".
    Oftewel zorg dat het out-of-the-box werkt zoals je mag verwachten maar sta wel toe dat er 'complexe' aansluitmogelijkheden toegepast kunnen worden. Dezelfde reden waarom midi ondersteuning ook noodzakelijk is - je moet als speler (gear junky is misschien een beter woord :-) je niet hoeven aanpassen aan de gear, je gear moet zich aanpassen aan jou. En aangezien iedereen wat anders wilt, moeten zaken modulair blijven.

Ik zie trouwens ook dat er nog geen windows editing software is. Is er zicht op wanneer dat wel beschikbaar komt? Kan ik helpen proggen? :-P

Ik zie nog steeds de bomen door het mod-bos niet. Ik zou graag een duidelijk overzicht zien (liefst met tekening want die 4-cable mod snap ik niet - vanaf text)...
    Hoi Obiwan,
    dank je, helemaal mee eens dat gear zich moet kunnen schikken naar de speler. Als we aan de PedalPro verdere aanpassingen mogelijk zijn die het systeem voor meer spelers en meer situaties geschikt maken, zullen die er ook zeker komen. Een extra pre-loop zoals Theo noemt, moet zeker kunnen.

Qua mods is er eigenlijk nu dus alleen die 4-cable mod, ik doe er een plaatje bij. Daarnaast is de mogelijkheid om de pre-loop te bufferen zodat hij met alle fx loops van versterkers overweg kan. Zonder die buffer kan hij voor zover we weten met een groot deel werken maar niet met alle loops. Er zijn verschillende fx loops op versterkers en dat verschil schijnt 'm te zitten in de instrument/lijn niveau van de send/return etc. Het fijne weet ik daar niet van maar de technici van VR kunnen je er uiteraard alles over vertellen.

groetjes,
    Rogier

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Het is mij niet geheel duidelijk waarom dit apparaat nu ineens alles zou moeten kunnen. Natuurlijk zijn er best wel handige toevoegingen te bedenken, en daar is ook niks mis mee, maar het moet wel praktisch blijven.
    ...
    Een tweede pre-loop op de pedalpro lijkt me bijvoorbeeld een nuttige toevoeging. Als je dan 1 pre-loop opoffert voor je preamp (waarbij deze loop evt. gemodificeerd dient te worden), dan heb je er nog eentje waar je je effecten nog in zou kunnen hangen. Wil je dit ook nog splitsen, dan zou een gebruiker er zelf voor kunnen kiezen om dan een looper in de loop te hangen, om daar je verschillende effecten mee in en uit de keten te kunnen schakelen.
    Hoi D3nnis (en Theo natuurlijk),

fijn, dan hebben we weer een extra goede optie. Ik zal vragen aan Max of een tweede pre-loop te maken is in de bestaande Pedalpros. Zoals gezegd is een extra loop inderdaad handig omdat je 'm na de mod gebruikt voor je pre-amp. Je favoriete fuzz (etc etc) moet dus ook nog een plekje kunnen krijgen.
    Super bedankt voor alle feedback tot nu toe!
    Rogier

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten