Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 44 van 72 EersteEerste ... 34424344454654 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 431 t/m 440 van 717
    Senior Member

Standaard

Ik lees nu ook net dat er gewerkt wordt aan een MIDI-IN functie op de Pedal Pro:

News : Latest News
    Upcoming - New features for the PedalPro System [05.10.2012]

We are pleased to announce a number of new features for the PedalPro System. These will be available on this website as software updates.

Tap Tempo
    We're introducing a versatile Tap Tempo function for the PedalPro and Pedalino. The tapped tempo will not only control PedalPro's analogue delay, but also the other time-based effects. The Tap Tempo function can be included and saved as part of each preset, while the Master Tap Tempo feature instantly synchronises all effects that have Tap Tempo enabled. Common tempo subdivisions will also be implemented.

Virtual Board
    With the new Virtual Board feature you'll be able to tranform the Pedalino footcontroller into a regular pedalboard-type setup, so that individual effects, or combinations of effects within a preset can be switched on or off by foot. This feature gives you complete control of your effects set-up when playing live.

MIDI-in
    In addition to our own ADES protocol, which enables communication between the PedalPro and the Pedalino, we'll be adding MIDI-in functionality to the PedalPro. A lot of users have requested this. The analogue effects of the PedalPro will be controllable using MIDI-footcontrollers or MIDI-out equipped devices. The existing ADES port at the front of the PedalPro will double as MIDI-in port.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik kijk er naar uit! Nodig anders ook eens een goede "metalgitarist" uit met een moderne (lees: puntige ) gitaar in lagere stemmingen en laat die wat Nevermore-achtige sounds produceren op een niet-cleane versterker. Hele mond vol, maar wel een leuke test-case!

Timo?

Ik hou niet van kabels. "gitaar > kabel > pedalboard > kabel > amp" is mijn favoriete setup. Ook ben ik verzot op mijn Dist+-achtige opamp overdrives ipv FET-drives, m'n MicroPOG en m'n Ibanez WH-10.

Als ik het goed begrijp zou ik de PP als volgt in moeten regelen:

Gitaar > kabel > PP > pre-loop send > kabel > tuner/wah/POG/dist+ > en dan ga ik al de mist in, ik wil m'n phaser voor m'n drive hebben ...

Gitaar > kabel > tuner/wah/POG > kabel > PP > pre-loop send > kabel > dist+ > kabel > pre-loop return > post-loop send > kabel > reverb/digitale delay/etc > kabel > post-loop return > amp

Dan tel ik 6 kabels van 6 meter, het liefst zelfs 9 meter, tussen pedalboard en versterker en kom ik op 36 tot (6 + 5*9 = 51) meter aan kabel uit om de PP aan te sluiten zoals ik nu mijn effecten gebruik ...

Bedankt, maar na bovenstaande berekening zie ik niet hoe ik de PP in mijn setup in kan zetten. Of ik moet er volledig naast zitten?
    Kijk, het kan natuurlijk simpeler.
    2 Manieren om dingen aan te sluiten:

- Als je meerdere eigen pedalen wil gebruiken, dan gebruik je daar de pre-en- post loops voor. De PedalPro out gaat dan gewoon in de input van je versterker. Vervolgens zet je je reverb/digi delay in de fx loop van je versterker.
    Een compromis hierin is dan dat je enkele effecten van de PedalPro (in dit scenario zonder mod) vóór je overstuurde versterker-preamp krijgt die je er misschien liever achter zou zien. En dat je, als je echt je hele keten analoog wilt houden, een fxloop level-knop moet hebben op je versterker. Anders ga je alsnog 100% door AD/DA etc.
    Het voordeel is weer dat je op deze manier met de PedalPro loops alle pedalen uit de keten haalt als je ze niet gebruikt en dat je nog steeds dmv. de MIDI-out je reverb/digi delay etc effecten blijft aansturen met de Pedalino.

-Zoals gezegd is de 4-cable mod het handigst in een simpele setup met overstuurde versterker en je eigen andere effecten in de post-loop.

Je hebt het over het aantal kabels, maar juist in jouw favoriete setup die je noemt zitten heel veel kabels. In je pedalboard!
    Ik denk dat je met de PedalPro, bij één van de twee beschreven aansluitmethoden wel je heil zult kunnen vinden. Maar dat is aan jou. Het kan ook dat je, als je PedalPro eenmaal zelf hebt gehoord, heel anders naar je setup gaat kijken...

Ik hoor 't wel als je m toch een keer zelf wilt checken ok?
    groetjes
    Rogier

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roger Axetrample Bekijk bericht
    Kijk, het kan natuurlijk simpeler.
    2 Manieren om dingen aan te sluiten:

- Als je meerdere eigen pedalen wil gebruiken, dan gebruik je daar de pre-en- post loops voor. De PedalPro out gaat dan gewoon in de input van je versterker. Vervolgens zet je je reverb/digi delay in de fx loop van je versterker.
    Heb ik niet. Als ik als ik die in m'n versterkers in zou bouwen en ze ook nog eens schakelbaar maak zou er weer een kabel bijkomen

Je hebt het over het aantal kabels, maar juist in jouw favoriete setup die je noemt zitten heel veel kabels. In je pedalboard!
    Liever 6x 10cm dan 6x 6m!

Overigens zitten er bij de PP nog steeds patchkabels tussen de pre- en post-effecten.

Het kan ook dat je, als je PedalPro eenmaal zelf hebt gehoord, heel anders naar je setup gaat kijken...
    Zou kunnen ... vooralsnog zie ik het niet gebeuren ...

* veel meer en langere kabels
    * een rack, pedalboard en pedallino om mee te zeulen
    * veel meer opbouwtijd nodig dankzij de enorme bult kabels en rack
    * meer kabels en apparaten: meer kans op fouten: moeilijker troubleshooten
    * €2.033,00

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik hou niet van kabels. "gitaar > kabel > pedalboard > kabel > amp" is mijn favoriete setup. Ook ben ik verzot op mijn Dist+-achtige opamp overdrives ipv FET-drives, m'n MicroPOG en m'n Ibanez WH-10.
    Hoi HaroldA,
    ik snap het eindelijk, je gebruikt dus gewoon je pedalboard voor je versterker.

Dan wordt het met de PedalPro toch gewoon:
    "gitaar > kabel > PedalPro > kabel > amp", met je overdrives, POG en WH-10 in de loops van de PedalPro?
    Heb je ook nog eens minder kabels dan met je pedalboard, want op deze manier zitten je pedalen dus in de loops, die je uit kan zetten. Als ze uit staan heb je dan minder kabels tussen gitaar en amp dan als ze uitstaan op je pedalboard, toch?

Of zie ik het nu verkeerd?
    Rogier
    Laatst gewijzigd door Roger Axetrample; 17 oktober 2012 om 18:41

Senior Member

Standaard

...
    Of zie ik het nu verkeerd?
    Rogier
    Ja, zie je verkeerd.

De WH10 kun je uiteraard niet in je rack zetten, ja kan wel, maar dat is ietwat lastig bedienen.
    De rest van de pedalen zou je in een racklade kunnen zetten.
    De wah zet je er dan gewoon voor.

gitaar > kabel > wah (is true bypass) > PP > preloop met pog/dist+ > kabel > amp.

Valt best mee toch?

Senior Member

Standaard

Of gewoon de pedalpro onder je pedalboard hangen, a la de g-system, maar dan 2 units hoog.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Of gewoon de pedalpro onder je pedalboard hangen, a la de g-system, maar dan 2 units hoog.
    Ja!
    Of gewoon je pedalen los boven op de PedalPro! Oei, vloeken in de kerk zeker...
    R

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ja, zie je verkeerd.

De WH10 kun je uiteraard niet in je rack zetten, ja kan wel, maar dat is ietwat lastig bedienen.
    De rest van de pedalen zou je in een racklade kunnen zetten.
    De wah zet je er dan gewoon voor.

gitaar > kabel > wah (is true bypass) > PP > preloop met pog/dist+ > kabel > amp.

Valt best mee toch?
    Hoe schakel ik dan de POG en/of Dist+? Oftewel: de POG moet bij de wah liggen (net als de tuner). Dan zitten we aan 3 lange kabels en 5 als ik ook schakelbare effecten wil in de post-loop, zoals een digitale delay of een reverb.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Grapjas. 2HE + Pedalino + pedalen + 230v + pedalboard ... Ik zou niet eens weten waar ik het zou moeten laten op die 3x2m podia waar wij regelmatig op staan!

Helaas, zolang er geen M13-achtige PP is, ben ik niet geïnteresseerd.

Standaard

Ik verwacht overigens dat je Ibanez WH10 pedaal wel snel vervangen zal worden door de Wah uit de Pedalpro....

Tja de M13 heeft inderdaad een hele fijne bediening. Jammer dat de effecten zo achterblijven in de A/B vergelijking.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten