hmmmm...... *gaat op zoek naar nog een vroegere post van zichzelf...... *
.........
Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.
Tja, we zijn er inmiddels ook achter dat we voor de overstuurde sounds beter met een andere, ruigere amp hadden kunnen opnemen. Toen ik de 4-cable-method-mod (Van Dale, eat this!) probeerde met de Marshall Stack van VR op standje 'break-up' in combinatie met de PedalPro overdrives, klonk het pas echt als een goede rocksound, heel anders dan in de filmpjes.
Ik denk dat we Pete Thorn even moeten afwachten. Anders maken we nog zelf een nieuw filmpje van de overdrive/dist sounds.
Welke 'rare eisen' heb je precies?
En mijn aanbod staat nog steeds, als je mijn PedalPro wil lenen, hoor ik het van je!
groetjes
Rogier
Ik kijk er naar uit! Nodig anders ook eens een goede "metalgitarist" uit met een moderne (lees: puntige) gitaar in lagere stemmingen en laat die wat Nevermore-achtige sounds produceren op een niet-cleane versterker. Hele mond vol, maar wel een leuke test-case!
Timo?
Ik hou niet van kabels. "gitaar > kabel > pedalboard > kabel > amp" is mijn favoriete setup. Ook ben ik verzot op mijn Dist+-achtige opamp overdrives ipv FET-drives, m'n MicroPOG en m'n Ibanez WH-10.
Als ik het goed begrijp zou ik de PP als volgt in moeten regelen:
Gitaar > kabel > PP > pre-loop send > kabel > tuner/wah/POG/dist+ >en dan ga ik al de mist in, ik wil m'n phaser voor m'n drive hebben ...
Gitaar > kabel > tuner/wah/POG > kabel > PP > pre-loop send > kabel > dist+ > kabel > pre-loop return > post-loop send > kabel > reverb/digitale delay/etc > kabel > post-loop return > amp
Dan tel ik 6 kabels van 6 meter, het liefst zelfs 9 meter, tussen pedalboard en versterker en kom ik op 36 tot (6 + 5*9 = 51) meter aan kabel uit om de PP aan te sluiten zoals ik nu mijn effecten gebruik ...
Bedankt, maar na bovenstaande berekening zie ik niet hoe ik de PP in mijn setup in kan zetten. Of ik moet er volledig naast zitten?![]()
Favorieten/bladwijzers