Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 42 van 72 EersteEerste ... 32404142434452 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 411 t/m 420 van 717

Standaard

Je klinkt een beetje zoals Henri, ha ha

Maar evengoed, in mijn optiek is de PedalPro het perfecte effect apparaat voor diegenen die absoluut 0% concessie willen doen aan de geluidskwaliteit. Het is enerzijds een heel simpel (via presets) maar tegelijkertijd ook een complex (deep editing) effect-apparaat dat het beste aan pure sounds biedt wat je ooit hebt gehoord. De dynamiek is zelfs zo overweldigend dat je bijv. bij sommige wah presets denkt dat het gewoon teveel dynamiek heeft. Maar als je ooit een "in your face" versterker hebt gehad, dan zul je weten wat ik bedoel.

Het is geen perfect apparaat want soms is de bediening wat onlogisch maar ik ben absoluut 100% overtuigd dat er geen beter multi-effect apparaat op de markt is (en ik heb veel van deze doosjes uitgeprobeerd). Toch zullen er bijv. altijd bepaalde overdrive of preamp effect pedalen blijven die je in de pre-loop wilt plaatsen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik denk heel vaak dat ik thuis een gaaf effect/geluid/etc heb totdat ik ermee ga repeteren.
    Herkenbaar!
    Met de PedalPro had ik juist dat ik op laag volume dacht van "ja, klinkt goed" maar het werd pas echt mooi toen het volume omhoog ging.

Als je gewoon een aantal goede (klassieke) effecten zoekt zoals ik (gebruik effecten maar spaarzaam), is er goed met het apparaat te werken.
    Ik ga de pedalpro als vervanger van mijn pedalboard gebruiken, en wilde dus bij voorkeur ook geen audio kabels meer naar de voorkant van het podium hebben.
    Dit is dan ook wat ik wil als ik 19" gebruik. Ik heb geen zin in 19" + pedalboard.
    Gelukkig ben ik geen liefhebber van allerlei vage effecten en zo, dus kom ik er mee weg :-)

Ik vind het presets schakelen voor mij persoonlijk niet verkeerd. Ik heb me (nog) niet verdiept in het virtual pedalboard verhaal, maar aangezien ik ook via een midi switcher aangestuurd door de pedalpro mijn versterker kanalen ga schakelen, heb ik nog niet zo' n problemen met de huidige werkwijze.

Met de 4-cable modification hang je je preamp in de pre-loop van de pedalpro.
    Als je dan nog andere zaken schakelbaar in een pre-loop wilt hangen, dan kom je standaard dus wel wat tekort, en zou je dan weer een looper in de pre-loop moeten hangen of zoiets.

Ik had in eerste instantie zoiets dat ik mijn RMC3 wah toch wel erg goed vond, maar de Pedalpro wah klinkt toch wel erg goed, en is mooi stil, dus ik ga de wah uit de Pedalpro gebruiken.
    Verder gebruik ik niet heel veel effecten, dus voor mij is deze pre-loop "beperking" geen probleem.

Uiteraard is de Pedalpro niet ieders ding, want er zijn altijd beperkingen.
    De effecten mogen kwalitatief gezien top zijn, er is altijd nog een smaak-factor.
    Maar ja, ook niet iedereen wil een Bentley

Standaard

Waar kan ik er 1 voor een paar weken huren?
    Hey Harold,

een paar weken is moeilijk, maar je mag mijn exemplaar best een paar dagen proberen. Laat maar weten!
    groetjes

Rogier

Standaard

Overigens is mij niet helemaal duidelijk of de "BBD chorus-flanger-delay" ook een delay over een chorus of flanger kan plaatsen?
    Delay en Chorus/Flanger hebben hun eigen circuit en kunnen dus tegelijkertijd aanstaan.
    Rogier

Standaard

Update:
    Pete Thorn schijnt nog steeds van plan te zijn één van zijn mooie filmpjes te maken over de PedalPro. Spannend!
    Rogier

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roger Axetrample Bekijk bericht
    Delay en Chorus/Flanger hebben hun eigen circuit en kunnen dus tegelijkertijd aanstaan.
    Rogier
    Hier staat anders iets anders:

What effects are inside the PedalPro?
    A solid state compressor/limiter, a JFET distortion, a stereo optical noise gate, a fasel-based optical wah, vowel generators, envelope filters, an optical phaser, a tremolo and panner, a boost, a BBD chorus-flanger-delay, and a stereo volume pedal.
    http://www.vintage-revolution.com/products/pedalpro/

Standaard

Als dat er staat , moet je de pp zeker niet aanschaffen.

Maar op die manier staat er idd dat je zou moeten kiezen uit een van de drie.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Standaard

I agree with Harold the text is ambiguos.
    We meant that all three effects are BBD based.
    I will think about something different
    thanks for spotting it.

Anyway if you go in the specs, you can see that we use 3 BBD chips for delay + 1 BBD for chorus +1 BBD for flanger. So they are different circuits.

Standaard

Ik speel zelf al jaren 19" rack met een preamp, multi-fx en een stereo power-amp dus vind de VR eigenlijk een perfecte oplossing. Een multi-effect met de beste effecten en daarnaast ook nog eens een mooie foot-controller erbij... Maar ik kan me wel voorstellen dat pedalboard gebruikers een andere mening hebben.

Ik weet zo niet wie die M13 ter sprake bracht maar ik heb toevallig onlangs voor de grap een M13 op de vlooienmarkt in Duitsland gekocht om deze even uit te proberen (staat alweer op MP). Als VR dit concept (of nog een slag simpeler) met echte analoge effecten zou kunnen uitvoeren zou het waarschijnlijk ook voor deze groep gebruikers direct aanslaan vermoed ik. Een optimale gebruikersvriendelijkheid in combinatie met een superieure analoge sound...
    Laatst gewijzigd door tnijland; 16 oktober 2012 om 22:35

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Ik weet zo niet wie die M13 ter sprake bracht ... Als VR dit concept (of nog een slag simpeler) met echte analoge effecten zou kunnen uitvoeren zou het waarschijnlijk ook voor deze groep gebruikers direct aanslaan vermoed ik. Een optimale gebruikersvriendelijkheid in combinatie met een superieure analoge sound...
    Present!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten