Ik ben ook zo begonnen en vond dat er onvoldoende looper mogelijkheden in zaten. Maar als je er een tijdje over nadenkt is het best wel goed uitgedacht. Je hebt namelijk een seriele pre-loop en een paralelle post-loop. Het apparaat is bedacht voor professionele muzikanten die een paar hele goede sounds gebruiken tijdens een optreden en daar de maximaal haalbare dynamiek verwachten. Ze gebruiken een hele goede pre-amp die het geluid niet degradeert en eventueel een ingemixed digitaal post-effect (waarom denk je dat de post-mixer parallel is) zoals reverb en daarmee heb je ineens een no-nonsense pure analoge sound.
Het klinkt een beetje lullig maar we zijn misschien een beetje te verwend met modeling waar we verwachten dat we alle combinaties in sounds kunnen maken. Dit is primair bedoeld voor de mensen die van kwantiteit terug willen gaan naar de essentie en geen compromissen willen sluiten op kwaliteit.
Je bent welkom bij mij thuis om het een middag uit te proberen. Je zou eventueel ook een keertje naar VR kunnen gaan. Ze hebben een hele goede service en luisteren serieus naar ideeën.
Laatst gewijzigd door tnijland; 15 oktober 2012 om 00:00
"verwend" en "modeling" in 1 zin?!? Misschien in gebruiksgemak, maar modeling heeft mij nog nooit kunnen bekoren.
Tsja ... Bij jou thuis zijn mijn versterkers/gitaren/band/drummer niet en 1 middag is veel te kort voor mij om over te gaan van liefde op het eerste gezicht tot een langdurige relatie. Daarom koop ik alles wat mij interessant lijkt en verkoop het weer als het (weken later) niet zo blijkt. €1999 is alleen iets te veel risico voor dat soort gedrag![]()
Je krijgt in ieder geval in een middagje wel een aardige indruk.
Als je 'm 2e hands wilt kopen zul je denk ik nog een poosje (eeuwig?) moeten wachten.![]()
Ik denk dat het er eigenlijk meer van afhangt of je echt iets significants wilt doen met je sound....
Zoiets als een grote stap. Beter dan datgene wat je ooit had. De som van een aantal betere effecten maar dan in een multi-effect. Ik vind de Compressor, Chorus, Flanger, Phaser & Delay superieur vanwege de volheid en puurheid die ik hoor. Ik doe weinig of niets met de distortion, filters en wah etc. terwijl die ook erg goed zijn..(misschien zelfs wel het beste en meest complexe onderdeel van de VR).
Ik denk dat Henri wel een aardig beeld heeft ;-)
Laatst gewijzigd door tnijland; 15 oktober 2012 om 00:30
Laten we het op "anders, met grote kans op beter" houden. Zo hou ik ook van ruis, mits met mateVoegt iets vaags als "echt" of "rauw" toe. Overigens vind ik dynamiek ook maar overschat, maar ik ben dan ook geen cleane gitarist en zal de komende 20 jaar ook niet met een Twin gezien worden ... (hoogstens een Bassman
)
Ik ben al lang overtuigd van de kwaliteit van de PP maar weet gewoon niet of die met mij en mijn rare eisen matcht, laat staan of het in mijn bands echt een toegevoegde waarde gaat zijn.
Favorieten/bladwijzers