Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 40 van 72 EersteEerste ... 30383940414250 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 391 t/m 400 van 717

Standaard

Ik had vandaag een collega over die ook gitaar speelt. Hij speelt voornamelijk akoestische gitaar (met Fishman elementen & effecten). Ik heb hem daarna de Vintage Revolutions Pedalpro laten horen en hij was enorm onder indruk van de puurheid van de sounds. Toen hij vroeg waarom niet heel gitaarspelend Nederland met dit spul speelt heb ik hem geantwoord dat ik eigenlijk ook geen idee heb want de sound kwaliteit is subliem maar we zijn kennelijk niet meer gewend om veel geld uit te geven voor een multi-effect terwijl we zonder te knipogen allerlei losse effecten kopen, de duurste amps & gitaren aanschaffen etc.

Afijn, ik heb ook een belangrijke knoop doorgehakt door mijn Axe-Fx II in te ruilen voor een prachtige Custom Shop Gibson Les Paul relic Goldtop. Wat een sound...zucht
    Laatst gewijzigd door tnijland; 14 oktober 2012 om 22:37

Senior Member

Standaard

Wie weet haal je me nog een keertje over Theo.

Gefeliciteerd met de Gibbie.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Toen hij vroeg waarom niet heel gitaarspelend Nederland met dit spul speelt heb ik hem geantwoord dat ik eigenlijk ook geen idee heb want de sound kwaliteit is subliem maar we zijn kennelijk niet meer gewend om veel geld uit te geven voor een multi-effect terwijl we zonder te knipogen allerlei losse effecten kopen, de duurste amps & gitaren aanschaffen etc.
    1. Ik heb (en wil) geen rack
    2. Ik wissel graag een keer van overdrive/delay/phaser/etc
    3. Ik heb geen FX-loop
    4. Tot nu toe heeft geen enkele JFET distortion mij kunnen overtuigen
    5. Ik geloof niet in de Pedalino (jaja, Midi-in komt er aan)
    6. ...

Daarnaast schakel ik het liefste effecten op een "vaste basissound" ipv complete presets, maar daar kan ik wel aan wennen denk ik.

Senior Member

Standaard

Overigens is mij niet helemaal duidelijk of de "BBD chorus-flanger-delay" ook een delay over een chorus of flanger kan plaatsen?

Misschien zou ik wel interesse hebben in een "budget versie" (minder effecten, kleiner display, alleen MIDI, etc) of een M9/M13-achtig concept.

Senior Member

Standaard

1. Geen rack (willen) hebben is natuurlijk een slechte reden, als het op kwaliteit v.d. effecten aankomt.
    2. De effecten zijn zeer divers in te stellen, en wisselen van type is dus onder een preset op te slaan, altijd meerdere (type) effecten direct beschkbaar.
    3. FX loop heb je helemaal niet nodig.
    4. De distortion kon mij ook niet zo bekoren, maar de cleane boost des te meer.
    5. De Pedalino moest ik ook aan wennen, enige (grote) minpunt vind ik toch de losse voeding.
    6. Virtual pedalboard zou de oplossing kunnen zijn voor de "vaste basissound" van effecten.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    ....
    Misschien zou ik wel interesse hebben in een "budget versie" (minder effecten, kleiner display, alleen MIDI, etc) of een M9/M13-achtig concept.
    +1!
    ........

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    1. Geen rack (willen) hebben is natuurlijk een slechte reden, als het op kwaliteit v.d. effecten aankomt.
    Is inderdaad een slechte reden, maar ik heb gewoon geen zin om zowel een pedalboard als 19" rack mee te zeulen. Pedalen kom je niet onderuit omdat je ook een tuner, een WH-10 ipv fasel-wah en een Ross Phaser wil naast wat andere obscure effecten

Standaard

@Henri: we moeten nodig weer eens afspreken, ik krijg de modificatie aan het einde van deze maand...

@Harold: Ik kan me jouw gedachten goed voorstellen. M.b.t. de overdrive/distortion heb je (denk ik) ook gelijk want er zijn teveel verschillende overdrive sounds om dat met welk apparaat dan ook na goed te bootsen. Ik zie de Pedalino als plus omdat er gewoon een goed werkend real-time pedaal wordt meegeleverd. Ook de distortion is voor mij eigenlijk een leuk extraatje. De echte winst zit vooral in de kwalitatief hoogstaande preamp/boost.

Maar omtrent de andere analoge effecten ben ik ervan overtuigd dat je snel van mening zal veranderen omdat het gewoon zo goed is dat je er stil van wordt. Je blijft genieten alleen al van enkele effecten en ik heb niet de indruk dat er op dit moment iets beters op de markt is. Mix het met wat goede digitale effecten en je bent op je eindbestemming ;-) Maar zoals alles moet je het gewoon zelf een keertje op je gemak uitproberen.

Senior Member

Standaard

Ik hoef niet per se de modificatie te testen, heb toch geen FX loop*.
    Maar begin november is ok hoor....

* Oh ja, toch wel, heb ook nog een Stiletto.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Is inderdaad een slechte reden, maar ik heb gewoon geen zin om zowel een pedalboard als 19" rack mee te zeulen. Pedalen kom je niet onderuit omdat je ook een tuner, een WH-10 ipv fasel-wah en een Ross Phaser wil naast wat andere obscure effecten
    Daar heb je idd een punt w.b. het sjouwen e.d., maar ik denk dat de/een Ross phaser in schril contrast staat met die van de PP.
    De wah van de PP heb ik nog niet zozeer getest, en wat ik ervan gehoord heb, kon me nog niet zo boeien, maar je kunt natuurlijk alsnog gewoon een wah naar keuze (en weet ik hoeveel extra andere pedalen) ernaast zetten.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten