Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 16 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 160

Standaard

pocaro has kicked the bucket. Dat maakt hans eykenaar per definitie beter bij een sessie omdat ie leeft.

verder is dit een soort namedrop, knivestabbing gebeuren geworden wat meer vermakelijk dan informatief mag worden genoemd..

bier en chips iemand?
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

Senior Member

Standaard

Namedropping? Wat is dat?

Enniewee, ik liep laatst op de Albert Cuyp en raad eens wie er naast mij stond bij de viskraam..

Moderator

Standaard

Maar Hans heeft wel op dit nummer de drums gespeeld, dus helemaal off topic is het niet. Maar het zou eigenlijk meer over de zangeres moeten gaan. Wat mij ook opvalt aan dit hele draadje is dat veel mensen die rap niet waarderen, maar dat hij er wel in blijft. Dat is lekker eigenwijs en dat mag ik wel.

Over de zang van Bibi: een paar keer heeft ze me echt weten te raken, dus ze kan het zeker wel. Dit nummer zingt ze goed, mooi zuiver, maar verder doet het me niet veel en ook ik vraag me af waarom die rap er in zit.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Moderator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Namedropping? Wat is dat?

Enniewee, ik liep laatst op de Albert Cuyp en raad eens wie er naast mij stond bij de viskraam..
    Andre Hazes?
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

Carmine Appice.
    Ik herkende hem niet maar hij mij dan weer wel.

Laat dat namedropping maar aan mij over.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Carmine Appice.
    Ik herkende hem niet maar hij mij dan weer wel.

Laat dat namedropping maar aan mij over.
    En ditmaal 100% terecht. Dan hebben we het over een drummer! Die gast kun je in een fabriekshal zetten en de klank van die drums zijn ook zonder kunst en vliegwerk àf.
    Geniet ervan dat je in gezelschap bent van dit soort talent. Namedropping of niet: hier wordt je leven alleen maar mooier van.
    Vriendelijke groet, Gus

PS
    Of je (in het algemeen) het nou leuk vindt of niet, er wordt wat over Bibi gepost en de veren vliegen in het rond. Ik zou zo maar een prachtnaam uit Engeland kunnen noemen die dat ook had. En die is uitgegroeid van lullig zangeresje uit een folk trio tot één van mijn absolute helden. En heldin van miljoenen. I close my eyes and count to ten.

@Bibi
    Laat je niet ontmoedigen! Ga lekker door met die ontwikkeling. De eerstkomende 5 jaar blijf ik erin geloven. Daarna zien we wel weer.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Ik heb wel eens het gevoel dat Hans Eykenaar er bij wordt gehaald voor zijn naam.
    Begin dan eerst maar met die naam goed te spellen ;-)

Dat jij dat gevoel hebt neem ik zonder meer aan. De feiten liggen echter anders. Hans is een drummer met een zeer goede staat van dienst, een bijzonder track record. Daarbij is hij is een zeer gewaardeerde en getalenteerde docent aan het conservatorium. Dat word je ook niet zomaar.

Of hij (een van) de beste is? Zal ook wel weer een kwestie van smaak zijn en bovendien is het geen wedstrijd.

Zoals Hans zijn studio-sessies drumt zijn er maar weinig. Dat heeft te maken met ervaring en talent. Ik heb met veel goede drummers gewerkt maar kom bijna altijd weer bij Hans uit. Waarom? Heel veel waar voor je geld. En dat is tegenwoordig toch ook een belangrijke factor.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Dit nummer zingt ze goed, mooi zuiver, maar verder doet het me niet veel en ook ik vraag me af waarom die rap er in zit.
    Nou dan probeer ik het nog 1 keer uit te leggen

De rap zit er in om dezelfde reden dat Bibi het zingt, Hans het drumt, de gitaren zo klinken en de mix zo is gemaakt. Keuzes van de makers, heel simpel. En ik wist al na je eerste reactie dat jij dingen heel anders zou hebben gedaan. Gelukkig maar zou ik zeggen, anders lijken alle producties op elkaar ;-)

Senior Member

Standaard

Toch ook nog maar eens een keer mijn bevindingen posten...

Ik vind het een mooi nummer! Qua productie zou het zo een nederpop nummer uit de jaren 80 kunnen zijn, dus ik vind 'm eerlijk gezegd wel wat gedateerd klinken. Maar persoonlijk hou ik daar nu juist wel van.
    Qua mix heb ik nix op het nummer aan te merken, zoals ik soms hier lees over opdringerige gitaren; ik hoor dat toch echt niet zo!
    Ik had het nummer gehoord en daarna las ik o.a. het commentaar van benwave en ik had gelijk zoiets van: "Verrek, dat is eigenlijk wel zo. Bibi zingt teveel van hetzelfde."
    Ik ben 'm nog eens gaan luisteren, nu extra gelet op de zang en de eerste minuut is gewoon fenomenaal gezongen! Ik kreeg er rillingen van, zo mooi vond ik het! Daarna wordt het iets harder en het blijft het weldegelijk boeien. Als de rap komt, ben ik even verbaasd en vraag me af of dit wel past. De zang van Bibi na de rap pakt me totaal niet meer. Het klinkt wat gehaast of afraffelend of saai of minder intens, ik weet het niet, maar het is bij lange na niet meer zo boeiend als voor de rap en dat vind ik wel jammer.

Blijft staan dat het een mooi nummer is, dat Bibi veel talent en een prachtige stem heeft en dat ik denk dat haar stem beter samengaat met een wat 'stevigere achtergrond' (lees: goede band), dan alleen een piano of een (akoestische) gitaar.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

Senior Member

Standaard

Bibi komt juist het beste uit de verf in een intiemere bezetting, puur geoordeeld op de posts die ik gehoord heb. Maar na 2 posts weet ik dit wel, kleine liedjes, klinken mooi maar het is teveel van hetzelfde. Prima voor een bepaalde doelgroep maar wil je een breder publiek aanspreken zou ze veelzijdiger moeten worden. Dus uptempo, band en eventueel blazers. Ook ben ik benieuwd hoe ze zou klinken in een soulstijl a la Joss Stone of Jessie J ofzo. Heeft ze dat allemaal in haar mars ? Daar ben ik steeds benieuwd naar als ik elke nieuwe post van haar hoor.
    Maar wie weet, ze is nog zeer jong en misschien komt dit wel ! In ieder geval vind ik haar een verrijking voor dit forum dat zonder meer !

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten