Grtx, Marc
Bekijk hier mijn gear.
Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!
OK, kan zijn, maar ik had er dus geen last van.
Ondertussen heb ik een Voodoo Lab ISO-5, want kreeg met meerdere pedalen (o.a. Strymon Timeline) toch problemen met storing.
Ik heb van Max begrepen dat de power supply kabel aan de Pedalino 3m lang is, dus da's in veel gevallen lang genoeg, dus dit gaat helemaal goedkomen.
Nog eventjes geduld voor ik 'm heb....
Dennis,
Van harte gefeliciteerd met je aankoop! Ik ben er van overtuigd dat je er veel plezier mee zult hebben. Ik ben er in ieder geval erg blij mee. De meeste patches beginnen overigens met enkele effecten en lopen van subtiel naar 100% effect waardoor het heel erg praktisch is om een patch met een specifiek effect te kiezen. Ik ben ook erg benieuwd welke patches jouw favoriet worden.
Laatst gewijzigd door tnijland; 5 oktober 2012 om 07:32
Ik ben ook erg benieuwd!
Ik speel met name rockmuziek, en heb over het algemeen geen effects-loaded geluid, maar als ik dan iets met effecten speel, dan is het in ieder geval goed.....nu nog leren spelen!
Ik kom ook uit de rock hoek maar speel nu eigenlijk allerlei soorten muziek zoals pop, jazz, blues etc. (mijn leeftijd heeft me waarschijnlijk wat milder gemaakt ;-). Toch ben ik al jaren op zoek naar de beste tone zoals zovele mede muzikanten met mij maar vond tot nog toe de meeste pedalen matig qua tone/compressie en zocht mijn heil in de betere multi-effects Lexicon, TC Electronic, Axe-Fx etc.
Toch bleef het altijd kriebelen en ben ik diverse apparaten blijven uitproberen. Toen ik van de uitgangspunten en het concept van Vintage Revolutions hoorde (ben zelf ook een techneut) had ik het gevoel dat dit nou wel eens precies kon zijn wat ik zocht. Een goede analoge ontwerper die zeer muzikaal is en een multi-effect ontwikkelt m.b.v. de beste analoge componenten en die ook een duidelijke visie heeft omtrent de behoeften van professionele gitaristen.
Nou zou ik me niet direct een professionele gitarist willen noemen want die hebben het vast veel te druk voor een forum. Ik beschouw mezelf meer als een obsessieve geluidspurist die dus vooral met sound bezig is. Vanuit die optiek heb ik ook de Pedalpro uitgeprobeerd en was gelijk overtuigd van de enorme kwaliteit van de effecten die zo warm en analoog klonken dat ik me afvroeg hoe ik ooit voor veel geld al die boutique pedaaltjes had zitten uitproberen. Ik blijf het dan ook jammer vinden dat zoveel mensen afgeleid worden van de essentie van dit apparaat en zich helemaal verliezen in o.a. MIDI discussies want als je het ding gewoon een keertje probeert is het meteen helder dat alles wat je tot dusver had ineens wat minder blijkt te zijn. Ook de Pedalino controller werkt best goed en is niets minder dan mijn andere controllers (eigenlijk zelfs wat beter).
Ook de naam Vintage Revolutions vind ik een regelrechte klassieker, prachtige sounds van vintage effecten die zo puur zijn dat je niet gelooft dat er maar 1 effect is geselecteerd. Luister bijv. maar eens naar de "PurePhaser" preset. Je weet niet wat je hoort. We hebben een leuke sessie met wat mede-forummers bij mij thuis in de studio gehad en het was indrukwekkend van de ontwerper Max allemaal had bedacht om de kwaliteit optimaal te houden. Ook de integratie mogelijkheden zijn perfect, een pre-loop en een paralelle post-loop voor digitale effecten zoals reverb etc. Alle deelnemer vonden de sound overigens ook indrukwekkend. Max luistert ook nog eens heel goed naar alle commentaren op dit forum dus vind ik dat hij ook wel wat credits verdient (@Max: iniziare esprimendo i miei più sentiti compliment ;-). Op basis van forum adviezen die VR ter harte heeft genomen krijg ik eind deze maand zelfs pre-loop modificatie om de boost/drive voor de preamp te zetten en dan ben ik bang dat er geen beter apparaat op deze wereld is en mijn zoektocht naar de beste effecten wel eens afgelopen kon zijn...
Laatst gewijzigd door tnijland; 5 oktober 2012 om 22:54
(Nogmaals) Ik zou graag een floor unit van dit apparaat tegemoet zien..... ben niet (meer) zo van de 19" apparaten.
Delay, chorus, phaser, flanger, filters, tremelo en natuurlijk die heerlijke fantastische cleane boost, en ik ben verkocht, want van de kwaliteit van de effecten ben ik wel overtuigd.
Ik haal de PedalPro vandaag op, mét 4-cable customisation!
Ik ben zelf qua geluid -kennelijk- meer kritisch dan het niveau waarop ik speel, maar ik heb me altijd dood ge-ergerd aan de typische TC electronic chorus, op 1 of andere manier kan ik daar gewoon helemaal niks mee. Dan liever Boss, maar die hebben bij mij altijd andere belangrijke nadelen gehad (natuurlijk kun je alles gaan customizen, maar ok).
Ik ben ook wel overtuigd van de PedalPro. Bij de Pedalino kan ik me voorstellen dat het handig was geweest als je via CC messages ook nog e.e.a. kan doen, maar dit zal afhankelijk zijn van welke apparaten je nog meer aan wilt sturen.
Wat jaren terug werkte ik 19". Daarna ben ik naar een losse top gegaan, met 19" effectprocessor. Daarna naar top plus pedalboard, en nu weer naar top + 19"...het houd je van de straat zullen we maar zeggen!
Overigens, ik heb niks tegen digitale effecten, ben altijd zeer tevreden geweest met mijn Eventide Timefactor. De PedalPro analoge delays klinken zeker lekker, maar soms wil je gewoon een digitale delay
Ik vind het concept van de Pedalino slim, zonder de mechanische / bewegende delen, en voor mij is het wel een uitkomst dat de vloer-footprint een behoorlijk stuk kleiner wordt tov mijn pedalboard (82x47cm), en ik daar nog meer effecten (die ik al dan niet gebruik) voor terug krijg.
Voor de sceptici: ik ga het een paar weken proberen, en dan hebben we het nog eens over de bevindingen![]()
Laatst gewijzigd door D3nnis; 6 oktober 2012 om 07:56
Ik heb gevonden waar jullie blijkbaar nog naar op zoek zijn, namelijk een digitale
delay die het basis geluid van je versterker niet aantast.
Sterker nog hij laat elke versterker nog een tikje beter klinken zelfs als je al een top
geluid denkt te hebben. En deze eigenschap heeft hij terwijl hij nog in de bypass
stand staat en het wordt pas echt kicken als je hem inschakelt.
Naast een delay tijd van 4 seconden heeft hij ook drie modulaties en panning mogelijkheden waarmee je een scala van effecten kunt realiseren die allemaal
even fraai klinken. Ik heb het over de TC2290 en ook al zijn ze nog best prijzig je
zult er geen nacht van wakker liggen als je hem in je rack hebt en hem hoort.
Ik kan jullie alleen maar aanraden om eens op zoek te gaan en die kans te pakken
als die zich voordoet. Het zal de beste investering van al je effecten worden.
Furman
Strobotuner
Ada mp1 3tm ultra
eventide h3000
TC 2290
Rivera TBR-1
2xMarshall 1912
Wat een rare post.....![]()
Favorieten/bladwijzers