Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 127 van 163 EersteEerste ... 2777117125126127128129137 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.261 t/m 1.270 van 1628
    Senior Member

Standaard

Ik heb net vandaag eentje klaar. Gemaakt van rest hout met de bedoeling om losse onderdelen die ik nog had op te maken. De Humbuckers komen van een Koreaanse Epiphone en de hals komt van een goedkope Strat kopie.

Er ging iets mis met de Nitrocelluose lak en de twee componenten vuller maar ik vind het niet storend, het ziet er rauw en punky uit, precies zoals de gitaar klinkt.

En samen met haar oudere zus.

Dit was leuk om te doen, wellicht komt er nog eentje bij.
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

Senior Member

Standaard

Ja, als we dan toch gaan patsen met SG's, dan moet ik ook he?
    Is geen volledige zelfbouw, maar door mij omgebouwd naar een Junior:

Mijn knutsel pagina:
    www.gemini-guitars.nl (non-commercial)

Junior Member

Standaard

een '61 reissue

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nagramoth Bekijk bericht
    Ja, als we dan toch gaan patsen met SG's, dan moet ik ook he?
    Is geen volledige zelfbouw, maar door mij omgebouwd naar een Junior:

Toffe gitaar! Wie heeft hem gebouwd als ik vragen mag? Als ik een baantje heb is een SG met P90's (een Special dan wel) het eerste waar ik aan zal denken!

Senior Member

Standaard

Dank je. Het is een omgebouwde Vintage VS6. Was zwart, met twee humbuckers en een RI slagplaat...
    Mijn knutsel pagina:
    www.gemini-guitars.nl (non-commercial)

Senior Member

Standaard

Post je SG, dat heb ik gedaan....Ik heb een foto van mijn SG op facebook gezet en Gibson SG deelde de foto. Wat denk je: 4000 likes en commentaar in alle soorten van talen. Sommigen vonden dat de SG nu maar eens echt moest worden gebruikt, aan anderen kon ik hem wel kwijt als kertkado. De meesten vonden het een mooie SG. Ik ook, en dat terwijl ze nog maar een jaar of 50 jong is.

https://www.facebook.com/?ref=logo#!...15583188505243

It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mooby_The_Madcow Bekijk bericht
    een '61 reissue

Heel mooi. Ik heb het hier al eens eerder gevraagd, maar geen reacties. Hoe is die '61 reissue? zijn er nog negatieve punten, of is ie kopzwaar etc? ook in vergelijking met de standaard sg's. Ik heb er al een paar maanden gas voor en het gaat maar niet weg.

Standaard

De neck is o.a. slim taper, maar ik vind 'm eerder nogal breed en plat. M'n 70 SG heeft dan weer een narrow nut, maar een erg dikke neck wat ik persoonlijk beter vind spelen. Dat is een kwestie van smaak en proberen!

Verder zouden de classic 57's toch wel beter moeten zijn dan het setje uit de std. Meestal heeft het hout ook een mooiere figuur. Een paar jaar terug nooit een 61RI gezien uit 2 stukken, en nu zijn er wel al een hoop. Std's zijn ook niet veel meer uit één stuk hout.

Neckdive valt goed mee vind ik persoonlijk. Verder is 'ie praktisch gelijk aan de std.
    Wat ik wel een goed alternatief vind is de faded 61RI, echt een stuk goedkoper en nog in mooie walnut kleur ook.

Senior Member

Standaard

Die faded sg's vind ik persoonlijk niet zo mooi. Ik lees wel op andere sites dat de '61 een behoorlijk neckdive heeft.
    Verder spreekt me zo'n minder dikke hals wel aan. Ik heb op twee sg's gespeeld (helaas nog niet op de '61), maar ik moet er gewoon eens wat meer gaan uitproberen. Maar ik moet het even oriënteren in de wereld van de sg, niet eenvoudig met al die verschillende modellen. En dan moet ik ook nog eens uitproberen of ik P90's niet stiekem mooier vind dan die humbucker.

Standaard

Mijn bouwwerk....eergisteren afgerond.

Laatst gewijzigd door angel-eyes18; 5 oktober 2012 om 17:01
    Ik heb de rotgewoonte om zo nu en dan een gevoelige snaar te raken...

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten