Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26

Discussie: RR Fat Drive

Senior Member

Standaard RR Fat Drive

Ik heb vandaag een aantal pedalen gekregen om uit te proberen. Eigenlijk ging het mij om een high-gain pedaal, maar Musifacts heeft naast de twee high-gain pedalen (Weehbo SLO Drive en Weehbo Mastiff) ook een aantal andere mee gegeven waaronder dus de RR Fat Drive.

OK.... ik heb een serieuze GAS aanval nu.... De Fat Drive was de laatste die ik aansloot, maar staat nu al bijna anderhalf uur aan. Eigenlijk weet ik best dat ik low-gain wel gecovered heb met een Timmy en een Green Rhino maar dat is nu toch even moeilijk onthouden

Wie weet, misschien wint het verstand

Van de week komt er nog een Weehbo Dumledore, de demo's die ik daarvan gezien heb zijn veelbelovend.
    Als je wilt weten wat ik van de SLO Drive en Mastiff vind, dat zal ik vast wel weten te vertellen nadat ik me ertoe heb kunnen zitten de Fat Drive uit te zetten....

Senior Member

Standaard

Dat is een Klon he, ontelbaren gingen u reeds voor.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Dat is een Klon he, ontelbaren gingen u reeds voor.
    jep. de Klon Centaur blijft een winner. Zelfs incorrect gecloned.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

Niet iets wat D_H niet recht kan zetten trouwens.

Soms neem ik hem niet mee maar elke keer denk ik, stom, hier had ie nou net...
    Laatst gewijzigd door Pepe; 2 oktober 2012 om 19:13

Moderator

Standaard

Nou, ik vind de Fat Drive in de praktijk wel anders werken dan een Klon. Qua klank vind ik de Klon vele malen prettiger, maar die deponeert pas gouden drolletjes in je oren als je 'm meer als dirty boost gebruikt. De Fat Drive vind ik juist beter geschikt als stand-alone drive. Ik vond 'm alleen een tikkie meer dichtsmeren op de één of andere manier, maar dan zit ik eigenlijk al een beetje te zeuren. Ik heb toevallig de afgelopen twee weekenden in zowel een kleine kroeg als op een ruim buitenpodium gestaan en sja... de Klon is dan wel één van die pedalen die het gewoon overal ontzettend goed doet. Sorry voor de off topic
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Master of Disaster

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    jep. de Klon Centaur blijft een winner. Zelfs incorrect gecloned.
    Wil je hiermee zeggen dat de FatDrive een verkeerd geclonede Klon is?
    Ik dacht dat de FatDrive gebaseerd is op de clon maar niet de bedoeling heeft om een 1-op-1 copy te zijn.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

Master of Disaster

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Nou, ik vind de Fat Drive in de praktijk wel anders werken dan een Klon. Qua klank vind ik de Klon vele malen prettiger, maar die deponeert pas gouden drolletjes in je oren als je 'm meer als dirty boost gebruikt. De Fat Drive vind ik juist beter geschikt als stand-alone drive. Ik vond 'm alleen een tikkie meer dichtsmeren op de één of andere manier, maar dan zit ik eigenlijk al een beetje te zeuren. Ik heb toevallig de afgelopen twee weekenden in zowel een kleine kroeg als op een ruim buitenpodium gestaan en sja... de Klon is dan wel één van die pedalen die het gewoon overal ontzettend goed doet. Sorry voor de off topic
    Grappig want ik gebruik de FatDrive precies als dirty boost. Binnenkort eens vergelijken met een echte Klon maar ik vind de FatDrive een van de beste boosts en eentje die schitterend werkt met single coils en humbuckers.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

Senior Member

Standaard

Bij mij, zo zie je maar weer, schittert hij als clean boost. Hij bindt de boel aan elkaar, even wassen en watergolven en je krijgt je geluid weer als nieuw terug.
    Als drive vind ik hem echt waanzinnig voor slide & lapsteel, voor mijn gewone ozo delicate gitaarlickjes is het dan te middy en te bonkerig.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LordRiffenstein Bekijk bericht
    Wil je hiermee zeggen dat de FatDrive een verkeerd geclonede Klon is?
    Ik dacht dat de FatDrive gebaseerd is op de clon maar niet de bedoeling heeft om een 1-op-1 copy te zijn.
    ja Joeri, dat bedoel ik inderdaad.

tenzij er later nog wijzigingen zijn gedaan maar de FatDrive van Pepe was een exacte uitvoering van het eerste gepubliceerde schema op Freestompboxes.org. Enkele maanden later heeft FSB lid Soulsonic, die het traceerwerk van een originele Klon deed, een aantal "vreemde en wonderlijke" zaken opnieuw gecheckt, enkele fouten gevonden in componentwaardes en een 2e versie gepubliceerd met die correcties. Ik heb die van Pepe dus omgesoldeerd naar de correcte versie.

Het mag dus misschien "geadverteerd" zijn als niet de intentie een 1 op 1 kopie te zijn (ik geloof niet dat RR ook maar ergens de Klon link woul leggen) maar de versie die ik op m'n werkbank had was een fantasieloze uitwerking van de van FSB geplukte schematuur, voorzien van eigen naam.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Moderator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LordRiffenstein Bekijk bericht
    Grappig want ik gebruik de FatDrive precies als dirty boost. Binnenkort eens vergelijken met een echte Klon maar ik vind de FatDrive een van de beste boosts en eentje die schitterend werkt met single coils en humbuckers.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Bij mij, zo zie je maar weer, schittert hij als clean boost. Hij bindt de boel aan elkaar, even wassen en watergolven en je krijgt je geluid weer als nieuw terug.
    Als drive vind ik hem echt waanzinnig voor slide & lapsteel, voor mijn gewone ozo delicate gitaarlickjes is het dan te middy en te bonkerig.
    Maar volgens mij bedoelt Yoeri nu de FatDrive en Pepe de Klon (of tot klon omgebouwde FatDrive)?
    Je kunt uiteindelijk alles overal voor gebruiken. Hangt sterk van je amp, gitaren, spel en werkgebied af wat beter voor je werkt. Van de Klon vind ik wel dat -ie vrijwel overal super op werkt, behalve op Marshalls. Zeker de JTM45/2061 hoek, daar doet 't echt helemaal niks mee.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten