Leute!
Ik ben begonnen met m'n pedalboard opnieuw in elkaar te zitten. Paar pedaaltjes er af, nieuwe dingen er op en nieuwe kabels (George L's).
Een van de redenen dat ik m'n board aan wou pakken was dat ik redelijk last van brom had. Nu dacht ik dat dat vooral aan m' voeding lag, dus heb ik een Pedal Power II aangeschaft. Hier voed ik nu al m'n pedalen mee, behalve m'n Whammy, die zijn eigen voeding heeft. Deze zitten onder het board verwerkt samen met een stekkerdoos waarin deze aangesloten zijn. De stekkerdoos zit een powercon (?) aan die ik bij het klepje vna de showmaster met zo'n aparte stekker kan voeden. (Is dit duidelijk genoeg?)
Nu ben ik vanavond bezig geweest en heb de voeding onder m'n board gelegd en alle pedalen aangesloten die voor m'n versterker komen te liggen (Pedalen in de Fx-loop moet ik dus nog bekabelen).
Al met al heb ik nu in de volgende volgorde aangesloten:
Patchbay in -> True Bypass loop in -> Crybaby -> Whammy 4 -> True Bypass uit -> Ts9 -> Korg DT 10 -> Patchbay uit. Alles gevoed dus met de PP II en de whammy met z'n eigen adapter.
Toch heb ik nu al een behoorlijke brom in m'n geluid. Als ik de plank die in m'n pedalboard ligt op til (waar de pedalen dus ook op staan) merk ik dat het minder wordt. Volgens mij mag ik daaruit dus concluderen dat het waarschijnlijk de voeding(en) is/zijn. Echter de PP II zou dit niet mogen doen toch? Kan het dan zijn dat dit door de voeding van de Whammy komt?
Overigens heb ik ook enorme brom in m'n Wah als ik deze aan trap. Ik had hiervoor ook een Crybaby (deze is alleen gemod en heeft een led) en m'n vorige had ik dat niet bij.
Is het wijs om m'n board/voeding/patchbay oid te shielden? Zo ja, hoe doe ik dit? Of zit ik er naast en kan iemand anders mij de goeie richting in duwen?
Heb atm geen foto van waar ik nu mee bezig ben, maar nog wel een oude foto die redelijk goed laat zien hoe m'n board in elkaar zit denk ik.
Shoot!
![]()

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers