Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26

Standaard

Bedankt voor al het advies so far (Jimi wah verhaal inderdaad redelijk off-topic maar best interessant eigenlijk... )

De genoemde opties ben ik inderdaad allemaal aan het overwegen. Met een Rat erachter hoef ik me in ieder geval niet druk te maken over gebrek aan gain lijkt me. Bij een tubescreamer erbij is dat de vraag, maar zeker het proberen waard. De HT-Dual vind ik ook erg interessant, de andere gitarist in mjn band speelt daarover, maar dat zou waarschijnlijk het einde van mijn Fulldrive betekenen (ivm ruimte/budget..). Anyway, tijd om alle opties eens te gaan uitproberen, only way to find out!

@Bernardduur: combinatie FD en amp OD heeft inderdaad mijn voorkeur, maar zoals gezegd kan/wil ik niet altijd mijn eigen amp meezeulen. Lastig om zo te beschrijven wat voor sound ik nastreef, het gaat me om een toon die tijdens solo's iets heftiger/meer distorted klinkt dan de FD met boost vol open.

Tnx! Meer advies altijd welkom!

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    Heren, de topicstarter vraagt om drive-tips, niet over jullie penislengte voor wat betreft kennis van wah-pedalen.
    Oh ja, sorry...ik stop m effe terug in mn broek :-)
    (Duurt effe, want hij moet langs de rechterpijp omlaag, tot vlak boven de knie..)

OT: TS ervoor of Rat erachter zijn vaak prima opties. De tweede geeft bakken meer scheur en gain. De eerste is echter vaak genoeg als je als gezegd 'iets meer' drive wil. Beiden zijn makkelijk in gebruik: een trap met de voet en losgaan. Een fuzz -en met name een fuzzface-achtige- is vaak wat problematischer in je geluidsketen..

Senior Member

Standaard

Bakken meer gain met een Rat kan als je het wilt, maar hoeft echt niet. Gilmour heeft 'm immers ook niet gebruikt voor het enorme scheurwerk. Je kunt er even zo goed een smooth, vloeiend sologeluid uit halen, zeker in combinatie met een tubescreamer en in feite is de Fulldrive ook niet heel veel meer dan een variant ervan, met meer mogelijkheden. Die gain knop zit er niet voor niets op.

Senior Member

Standaard

Een tubescreamer voor je drive, dat doet het hem wel. Ik heb geen Fulldrive, maar wel een Timmy en OCD, laten zich prima aandikken met een TS. Een fuzz ervoor werk ook erg fijn, fuzz voor de drive = smooth

Standaard

Leuke ideetjes hier allemaal, ik heb zelf ook een Fulldrive 2 met een Big Muff clone er achter, ga toch eens een beetje experimenteren met Tubescreamer en/of fuzz voor de Fulldrive... En ik ben net ook 2dehands opgedoken om toch nog eens te kijken naar een Rat. Gelukkig heb ik nog wat staan dat weg mag ook...

Senior Member

Standaard

Ėėn pedaal na de fulltone: Rockbox Boiling Point!
    Veel vette /warme/volle / open gain en immense boost indien nodig! Moet je zeker eens testen. Zal je geen spijt van hebben.
    Is minder gekend maar niet-normaal-goed en veel mogelijkheden om in te stellen naar je smaak.
    Kost wel al iets maar is het zeker waard.
    (Staat trouwens eentje op 2dehands.be te koop: http://www.2dehands.be/muziek/muziek...l=&pc_id=&afd= )

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Het toeval wilde dat ik gisteren in een toepasselijke situatie was om -min of meer- deze opzet te testen.
    Twee overdrives geven imo het beste gitaargeluid, al scheelt het niet veel met een combinatie van rat +ts. En die laatste gaf wel meer mogelijkheden om de zaak echt aan het scheuren te krijgen. Zelfs over de retecleane ( maar bloedharde) musicman amp waar ik op speelde. Uiteindelijk had ik wel een voorkeur voor de rat als extra gaspedaal..

Senior Member

Standaard

Ik heb 2 boosters.
    De lpb1 staat voor de drive pedaaltjes en dient als scheur/solo pedaal. Ik vind de lpb1 na drive pedaaltjes veel te schel klinken, dus mijn persoonlijke mening is dat deze het beste klinkt voor de drive/distortion.

De EP booster staan na de drive pedaaltjes, puur als volume booster, dus als je meer een cleane solo boost wil.

Senior Member

Standaard

Danelectro FAB fuzz FAB overdrive en FAB distortion? Allemaal voor net geen 20 euro. Dus voor 60 euro heb je ze alle 3 en kun je wisselen, mixen en matchen..

Heb m'n slurf trouwens nou maar uitgeleend aan de brandweer.... Wat een ophef zeg...

En anders DESTROY.... Met de FAB METAL:

Laatst gewijzigd door muziekschuur; 28 september 2012 om 13:30
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    Heb m'n slurf trouwens nou maar uitgeleend aan de brandweer.... Wat een ophef zeg...
    Ah, ze hadden een koppelstukje nodig?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten