Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 51 van 60 EersteEerste ... 414950515253 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 501 t/m 510 van 599

Standaard

Weer een stapje verder. De randen van de plaatjes moesten goed glad worden afgewerkt (anders blijft het wikkeldraad daar wel eens aan hangen) en de zaak moest gelakt alvorens te kunnen worden gelijmd:

Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht

Nice!

En ik me maar afvragen waarom er nergens magneetsluitingen voor m'n kastjes te krijgen zijn! Ze zitten in een klapstoel...

Wel slim en ws. een pak goedkoper dan "speciale" magneten...
    Laatst gewijzigd door Rizz; 27 september 2012 om 15:49
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

Standaard

De schellak staat klaar om de zaak te potten tijdens het wikkelen; het wordt proberen maar ik had gedacht elke 1000 wikkelingen wat van het goedje rondom te druppelen in de hoop het wikkeldraad overal goed te fixeren, en mogelijk wat extra lijm te genereren tussen het dak en de vloer van de elementen:

Vooralsnog zitten de onderdelen met krachtlijm aan elkaar; worst case-scenario lijkt me als ooit ergens iets loslaat. Als over het hele oppervlak van de feitelijke spoel, 1,5 cm rondom, alles ook nog door schellak bijeen wordt gehouden, denk ik dat ik me daar niet zo heel druk over hoef te maken. En ik heb al een tijd het gevoel dat schellak prima spul is om elementen mee te potten.

Leuk idee vind ik ook wel dat er niet één stukje kunststof in de elementen zit; wel aan de draden die de elektronica verbinden natuurlijk en hier en daar aan de verdere componenten. Maar afgezien van de binding en de knoppen is dat het bij deze gitaar. Hout, metaal en been.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Ah... nu weet ik waar ik dat op het forum gelezen heb en van wie ik dat gepikt heb... van jou Aaron. Jij maakte kokosnootschil-plactra.
    Toen mijn kindertjes eens kokosnoot wilde eten heb ik ook de schil bewaard en er plectra van gemaakt...

De gitaar wordt fantastisch! Veel succes.

Senior Member

Standaard

Ik kijk weer vol bewondering! The force is strong in this one...

Standaard

dit is weer heel bijzonder!n Vind alleen de afdekplaatjes van de elementen erg groot, maar dat neemt niet weg dat het knap werk is.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Wow, mooi Aaron. Doet me kwa vibe/uniekheid meteen denken aan de onvolprezen rooie van brian may.

Btw, speaking of -life of- brian:
    -'We are all individuals!'
    -'No, i'm not.'
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Standaard

ja, dit vind ik wel mooi. De elementen van een Brian May-gitaar zouden hier ook goed bij staan....

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Wow, mooi Aaron. Doet me kwa vibe/uniekheid meteen denken aan de onvolprezen rooie van brian may.

Btw, speaking of -life of- brian:
    -'We are all individuals!'
    -'No, i'm not.'

Doet mij vooral denken aan een fijn besnaard kippenhok.
    Nou vooruit, het wordt toch kutweer de komende dagen, geen excuses meer: nu mooi afmaken s.v.p.

Vriendelijke groet, Gus

PS Zou het een idee zijn om eens een gitaar in de lazuur te zetten (niet die rotzooi van IKEA, maar de echte)? Of in de bijenwas en dan uitpoetsen met een heel klein beetje terpentine? Pracht bescherming tegen vocht en een luchtje uit je jeugd.

Senior Member

Standaard

Heb je de elementen nu toch veranderd?
    Ziet er vet uit zo met die dunne donkerbruine reepjes.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten