Omdat een nieuw topic openen geen zin heeft, vraag ik het hier even.
Ik kan een 1968 Gretsch Double Anniversary (sunburst, HiLoTrons) kopen voor 1900€. Ze is herfret geweest (prima gedaan, binding rond de hals heeft er niet onder geleden), de originele koffer is verdwenen, maar er zit wel een passende vervangkoffer bij (degelijke TKL). Redelijk gebruikt, maar structureel intact. Ik weet dat oude Gretschen zeer hit-or-mis zijn qua kwaliteit, dus het wordt sowieso eerst "try before you buy", maar aangezien de hals erg verweerd is aan de achterzijde vermoed ik dat ze veel bespeeld is geweest, en dus wel een goede gitaar is...
Ik vraag dit even, omdat ik ze op evilbay zie gaan met BIN's van 1400 tot 2400$ voor volledig originelen, dus ik weet niet of 1900 voor eentje in Europa de moeite is.
tja, is die 1900 de moeite om te hebben? of om door te verkopen?
en een versleten achterkant hals kan ook door een capo komen![]()
Beiden... Ik wil'm wel (hou wel van de klank), maar met mijn nimmer aflatend GAS en (ver)koopgedrag wil ik er me nu ook niet de broek aan scheuren voor een paar honderd euro)...
![]()
dan moet je hem laten gaan, 1900 is ongeveer die max BIN op de bay..
Die dubble en single aniversaries gaan voor verassend weinig geld weg. 1900 is te veel
€ 1900 is te veel. Verder moet je ook maar gecharmeerd zijn van Hilo-trons. Kon een tijdje terug een mooie 6117 overnemen van een forumlid voor 1650,- en die was in zeer goede staat. Dat komt beter in de buurt. Helaas is die weg. Staat via een omweg nu bij Maxguitars voor bijna 2300,-. Veel te veel natuurlijk.
Favorieten/bladwijzers