Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 678
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 80

Discussie: Tube compressors?

  1. #71
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    De Black Finger is binnen. Ik heb er helaas pas ongeveer een kwartier mee kunnen klooien, niet eens genoeg om erachter te komen wat elke knop nou doet. Morgen meer tijd.

    Oh, en wat is dat ding lomp groot.

  2. #72
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Inmiddels een beetje ermee zitten kloten, maar heb wel last van de subtiliteit nu. Als ik een nieuw pedaal (of wat dan ook eigenlijk) heb, dan wil ik natuurlijk gelijk horen wat het precies doet. En ja, ik kan hem extreem instellen en superdynamisch spelen en dat hoor je dan wel, maar ik heb hem gekocht voor subtiliteit en dat vind ik erg moeilijk om te horen, al vermoed ik dat het tijdens repetities wel duidelijker zal zijn.

    Wel begin ik me af te vragen of dit pedaal echt comprimeert (en dus ook zacht signaal omhoog pusht) of dat-ie feitelijk alleen de pieken eruit haalt.

    En ohja, had ik al gezegd dat ik eigenlijk geen flauw idee heb hoe je een compressor on moet stellen?

  3. #73

    Standaard

    Ik zet meestal bij de Black Finger de compress knop voluit, of in ieder geval tot drie kwart. De pre gain zet ik vervolgens zo ver dat hij net niet gaat vervormen. Ik kies voor LED mode (LAMP is subtieler, minder compressie op het hoog en trage attack), omdat hij het hele freq. gebied dan goed pakt en een snelle attack heeft. Squash voor echt goed dicht timmeren (postgain zul je dan waarschijnlijk voluit moeten zetten), en NORM voor 'normale' compressie. Als laatste pomp je dan met je postgain het volume verschil weer op dat je gecreëerd hebt met je compressie. Best een simpel compressortje eigenlijk hoor, maar je moet het even doorhebben. Wie weet heb je hier iets aan.

    Oh ja, staat je pre gain te laag --> geen compressie, staat je compress te laag en pre gain te hoog --> vervorming. Speel er een beetje mee. Ik vind hem niet mooi vervormen, maar jij misschien wel.

    edit: oh ja, squash werkt eigenlijk alleen in lamp mode, in led niet.
    Laatst gewijzigd door Dreverhaven; 26 september 2012 om 15:06

  4. #74
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Dat is wel een fijn uitgangspunt. Al moet ik zeggen dat ik hem met de Jaguar eigenlijk überhaupt niet overstuurd krijg.

    btw, over dat lampje dat oplicht: is dat per se een indicator van wanneer de compressor ingrijpt, of alleen wanneer hij als attenuator werkt?

  5. #75
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard



    Ik begin hem zo langzamerhand een klein beetje door te krijgen. Al is de verhouding tussen lamp/led en norm/sqsh me nog niet helemaal duidelijk: volgens de gebruiksaanwijzing doet SQSH het alleen in Lamp, terwijl in Norm de LED juist meer compressie geeft.

    Hoe dan ook, in SQSH geeft-ie lekker veel compressie. Betekent wel dat zowel de compressie als output erg hoog moeten (naast de input die ook in normal voluit kan). Net ff lekker wat bandnummers meegespeeld met opnames, en het werkt toch best lekker.

    Daarnaast ben ik ontzettend blij dat-ie daadwerkelijk op m'n plank erbij past.

  6. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Dat is wel een fijn uitgangspunt. Al moet ik zeggen dat ik hem met de Jaguar eigenlijk überhaupt niet overstuurd krijg.

    btw, over dat lampje dat oplicht: is dat per se een indicator van wanneer de compressor ingrijpt, of alleen wanneer hij als attenuator werkt?
    Wellicht heeft mij Jaguar iets meer output met die SD Quarter Pounder in de brug. Dat lampje licht bij mij op wanneer hij compressie geeft, althans zo ervaar ik het.

    Met die squash/norm moet je het gewoon zo zien dat je in lamp met norm een erg subtiele compressie kunt krijgen, anders zet je hem in lamp op squash of in led op norm.

  7. #77
    vinni
    Guest

    Standaard

    Heb de Effectrode.

    Joe Meek en de maxon weet ik niet.

    Masr die Effectrode doet het gewoon erg goed.
    Was meestal mn laag kwijt als ik de comp aangooide.
    Niet zo met de effectrode.....en lekker stil.
    Wel een afwijkende powersupply.

    Kost wat.....maar dan heb je ook wat.

    Vinni

  8. #78
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Ik heb juist gisteren ook de Effectrode besteld op basis van alle jubelende verhalen die erover gelezen heb op internet. Erik van de Haar heeft 'm voor E 295. http://www.haarguitars.nl/import/ind...als&Itemid=146

    Kost idd wat maar dan heb je ook wat goeds, wat ik bovendien ook in mijn homestudiootje kan gebruiken.
    Eigenlijk is het ook een studiocompressor die omgebouwd is tot pedaal zodat ie voor gitaar gebuikt kan worden.

    De voeding trekt wel 1,5 A.

    groet,

    Peter
    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 27 september 2012 om 10:03
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  9. #79
    vinni
    Guest

    Standaard

    Gefeliciteerd....

    Enne....trekt echt geen 1,5A
    Weet zo 123 niet wat het precies is......

    Trouwens....een hele mooie prijs!

    Vinni

  10. #80
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Dank.

    Ja, ik dacht: je koopt maar een keer in je leven een tube compressor dus dan kan je het net zo goed gelijk goed doen.

    Ik weet wel dat ie minder stroom trekt dan er staat aangegeven op de Powersupply, maar toch...
    IK hoop dat ie voor het weekend nog binnenkomt.

    Heb jij er een Europese voeding voor? Dus 220V en een 'gewone' Nederlandse stekker?
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top