zijn hier nog mensen met ervaring met een Framus 2x12?
zijn hier nog mensen met ervaring met een Framus 2x12?
Toevallig heb ik gisteren een Framus 2x12 met V30's gehoord. Het klonk op zich niet slecht, maar het was in bandverband, dus meer kan ik er niet over zeggen.
Zelf een keer vergeleken met wat andere 2x12s. De framus was de kleinste van het stel, en dat hoorde je ook terug in de sound.
Wat minder 'body' en niet zo'n volle sound. Gaf wel een goede spreiding maar dat kwam door de open achterkant.
Verder voor het geld dat hij moest kosten een deftig kastje, maar opboxen tegen duurdere kasten word lastig.![]()
"Till I Cadillac"
Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons
Ah, dan weet ik eigenlijk al genoeg. Sowieso heb ik nu de EHX Black Finger al gekocht, dus ff geen geld voor een cab![]()
En ik denk dat ik voor een zilla cabje ga dan, want ik wil net wél een oversized kastje met veel bottom!!
http://www.zillacabs.com/2x12_cabs.php
Ik heb toch maar besloten een Bassman cab te laten bouwen. Ook lekker oversized qua afmetingen. Ondanks alle opties heb ik toch voor een saai rijtje gekozen, want ik wil dat hij lekker met m'n amp matched.
Grillcloth:Fender Blue-White-Silver AGED
Hardware: Standard silver, Fender Style
Piping: no Piping
Push in Castor:Yes
Tolex:Fender Black / Schwarz
TT Logo:no Logo
Wire Set:with Wire Set for Loudspeakers
Nieuwe cab:
Kool & Elfring XLs212 LightWeight met Tayden True Brits.
Hiervoor speelde ik over een K&E 112 met een V30, maar wilde meer spreiding en ook de speaker liet te wensen over (overigens in een vergelijkende test bij aanschaf van de 112 was deze veruit de beste). De 212 is echt vet. Strak, maar niet te, hoog dat mooi rond blijft en lekkere rauwe mids. Stuk meer brown sound. De V30 van de 112 heefr een nare felheid bij clean en crunch (voor leads wel okay). De Taydens uit de 212 supervet zonder narigheid. I'm happy! Zeer goede cab, goede prijs (zeker vergeleken met hun 112) en fijne speakers. Aanrader.
Laatst gewijzigd door MjS; 25 september 2012 om 08:48
Zo, vandaag een setje JBL K120 binnen gekregen. Helaas kan ik ze nog niet echt in een cab schroeven, maar heb er wel eentje even geprobeerd in m'n 4x12 op niet al te hoog volume. Standaard zitten er Utah's in die Bassman 4x12 piramidekast, met van die kleine magneetjes, lekker inefficiënt. Ik hou wel van het geluidje, handig voor thuis, want dan kun je hem wat harder zetten zonder dat het gelijk heel hard gaat.
Maar goed, die JBL's klinken precies zoals ik gehoopt had. Met overdrive/fuzz is het echt heerlijk. Juist dat harde, beetje kille, geluid wat er dan uit komt vind ik te gek. Ze knetteren echt lekker met een Big Muff ervoor, niet zo rond/warm, maar gewoon heel open en breed. Perfect voor wall of sound/shoegaze achtig werk als je het mij vraagt.
Nu hoef ik dus alleen nog maar even te wachten op mijn 2x12 Bassman kastje en klaar is de ouwe Dreverhaven.
Trouwens, hier wordt wel eens gevraagd of je over gitaarspeakers bas kunt spelen. Dit bewijst het maar weer eens van wel, want die Utah's zijn gewoon gitaarspeakers die Fender in zoveel amps geflikkerd heeft. En ook in hun baskasten dus. Over deze wordt al bijna 40 jaar bas gespeeld, ze zijn nog perfect. Kan prima.
Oh ja, ze zijn alleen wel een klein beetje smerig. Hoe kan ik ze het beste schoonmaken?
Favorieten/bladwijzers