Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard jazz snaren voor bass

    Ik vroeg me af of er jazz snaren voor een bass gitaar zijn?
    Ze zijn er wel voor de gitaar zie: dit hier
    Maar zijn deze dr ook voor de bass?

  2. #2

    Standaard

    Nou, misschien flat wound snaren ? ...die worden veel voor jazz gebruikt. Ik heb ze op mijn frettloze jazzbass zitten.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.641
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Wat brewskie zegt. Flatwounds. Heb ze zelf ook exclusief op m'n bassen liggen. Ze zijn gemiddeld genomen wel duurder dan standaard roundwoundsnaren (zeker als je niet voor de standaard D'Addario Chromes gaat, maar naar LaBella "Deep Talkin'", Pyramid Gold,... gaat kijken), maar je doet er wel jaren mee eer je ze moet vervangen (en dan nog, niets moet. James Jamerson speelde decennia met dezelfde snaren)
    Dit bericht ter lering en vermaak is tot u gebracht met 97% gerecycleerde elektronen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    (zeker als je niet voor de standaard D'Addario Chromes gaat,
    Deze dus...
    http://www.thomann.de/nl/daddario_ecb_81chromes.htm

  5. #5

    Standaard

    oke, ik heb veel voor me gitaren over dus zekker ook voor de snaren.
    Dan ga ik zekker is invormeren hoe duur ze hier in de winkel zijn

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeffrey Kroonenberg Bekijk bericht
    oke, ik heb veel voor me gitaren over dus zekker ook voor de snaren.
    Dan ga ik zekker is invormeren hoe duur ze hier in de winkel zijn
    Bij de staar in Purmerend hebben ze die misschien wel.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top