Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 37 van 72 EersteEerste ... 27353637383947 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 361 t/m 370 van 717
    Senior Member

Standaard

Na het meeste in dit topic gelezen te hebben, en na het zien / beluisteren van de diverse youtube filmpjes was ik toch wel erg nieuwsgierig geworden naar dit apparaat, en daarom had ik contact opgenomen met Vintage Revolution om een keer langs te gaan.
    Hier moet ik even bij vermelden dat ik geen prof ben, maar gewoon een amateur die graag met goede spullen speelt (spullen beter dan mijn gitaarspel, dan kan ik de spullen in ieder geval niet de schuld geven...)

Vandaag ben ik dan ook bij Vintage Revolution op bezoek geweest, en eerlijk is eerlijk, wat een fantastisch klinkend apparaat!
    Ik ben nooit een effectenpersoon geweest in de zin van freaky geluiden zoals een gitaar die klinkt als een wc die doorspoelt, en meer van dat soort grappenmakerij, maar ik gebruik effecten meer op de traditionele manier (clean met chorus, hier en daar een delay, wah gebruik, enz.).
    Ik ben nooit een fan geweest van phasers, maar vandaag is eigenlijk gebleken dat de oorzaak hiervan is dat ik -kennelijk- nog nooit een goede phaser gehoord heb, erg leuke ervaring.
    Ook de chorussen vond ik opvallend, deze klinken echt GROOT. Bij veel chorussen heb ik het idee dat er iets van je geluid weggehaald wordt, en er iets anders voor teruggezet wordt. Hier had ik echt het idee dat het erbij kwam, zo groot klinkt het (hoe leg je dat uit...).

Max heeft me vandaag het binnenste van de Pedalino laten zien, en daar is toch wel goed over nagedacht; er is inderdaad geen mechanisch contact tussen de "pads" waar je op drukt, en het hele elektrische systeem dat er achter zit, en het lijkt er dan ook op dat dit niet snel zal sneuvelen.
    En het is ook nog eens mooi dicht, dus ziet er aardig bierbestendig uit.

Ik kan me voorstellen dat iemand met een flinke midi aangestuurde rig, met een foot controller van 2000 euro de Pedalino niet ziet zitten vanwege -wellicht- te beperkte mogelijkheden, maar als ik naar mezelf kijk, dan heb ik nu een pedalboard van 82x47cm, met daarop wat pedalen en de kanalenschakelaar van de versterker, en die kist is eigenlijk al te log en te groot om mee in een (klein) cafe te spelen. Een pedalboard mounted looper met midi functionaliteit zoals bv. een Musicomlab EFXIII is een optie om deze footprint te verkleinen, maar dan heb ik even veel tot meer te stampen als wanneer ik een Pedalino zou gebruiken, dus voor mensen die (nog) niet met midi werken, of maar heel beperkt (ik heb nog een oude ADA MXC), zie ik de nadelen van het gebruik van de Pedalino + Pedal Pro niet; het drukgevoelig trappen is misschien even wennen / een leercurve, maar als je kunt springen en dansen, en onderwijl ook gitaar spelen, is dit maar een kleine oefening.
    Ook de tweeweg-communicatie tussen de Pedalino en Pedal Pro is wel erg praktisch.

In de diverse Youtube filmpjes vond ik de overdrives en distortions van de Pedalino niet overtuigend.
    In het echt, over het cleane kanaal van een Fender combo, vond ik dit nog steeds tegenvallen, maar toen we mijn Mesa/Boogie Roadster aangezwengeld hadden, en de distortions daarover probeerden, kwam het geheel toch wel tot leven, zelfs met een buizen-achtige "oomph" in het geluid. De Mesa kon hiermee zelfs bijna als een Marshall klinken, mooi meegenomen! Kennelijk zijn de overdrives dus best goed, en is het een kwestie van smaak (maar ik houd nu eenmaal niet van vervorming over Fender versterkers).

Natuurlijk is het niet helemaal een roze wolk, voor mij waren er een paar nadelen:

* De metal vervormingen vond ik niet zo geweldig, en kunnen in mijn beleving niet tippen aan de vervorming die ik met de Mesa kan maken

* Het is jammer dat de Pedalino een adapter nodig heeft, phantom power via de ADES aansluiting was mooier geweest. Max heeft me uitgelegd dat dit technisch niet/minder goed mogelijk was, maar da's maar een technische beperking :-). Het was mooi geweest als het wel kon, 1 kabel van je backline naar front, en klaar, lijkt mij ideaal, in plaats van het gedonder met een adapter met zo'n dun rot snoertje dat altijd kapot is.

* Ik heb een gemengd gevoel over de wah in de PedalPro. Aan de ene kant klinkt hij goed en is hij behoorlijk stil voor een wah, aan de andere kant is mijn RMC 3 vetter en heeft een groter bereik (is althans zo in te stellen). Hierbij kun je je afvragen of dat nodig is, maar toch, het is altijd handig om te hebben.

Al met al ben ik onder de indruk, er is echt over de PedalPro nagedacht, en het is erg leuk om in contact te komen met mensen die kwalitatief het beste product willen ontwikkelen zonder hier compromissen in te sluiten, en volgens mij is dat aardig goed gelukt.
    Het is natuurlijk een hele investering, maar ik denk dat je met dit apparaat behoorlijk value for money krijgt. Een axe-fx 2 + MFC board is duurder....
    Het zal niet ieders ding zijn, maar is dat is met alle dure spullen, ook single malt whisky :-)

Senior Member

Standaard

Mooie review Dennis.
    Heb je de overdrive/distortion over het cleane kanaal getest van je Roadster?

Ik ben het ook met je eens dat die aparte adapter een minpunt is, maar dat is in principe dus een cosmetisch en praktisch minpunt. Max wil gewoon geen enkele concessie doen wat geluid betreft, en daarin slaat ie dan misschien wat door, ook wat midi-implemetatie betreft.
    Het is hem wel degelijk heel goed gelukt om een geweldig klinkende FX-unit te maken.

Senior Member

Standaard

Ja, de overdrive/distortions zijn getest over het cleane kanaal van de roadster.

Die adapter is inderdaad alleen praktisch een klein minpunt, en een minpunt dat eigenlijk alle vloer multi effect units hebben.
    Eerlijk gezegd ben ik gister vergeten te vragen wat er gebeurt als je bijvoorbeeld een lange adapterkabel gebruik en die samen bind met de aansturing kabel, om zo dan toch de voeding uit het rek te halen, dan is het een minpunt dat eenvoudig is op te lossen.

Senior Member

Standaard

Ik heb zelf zo'n soort verlengkabel gemaakt (7,5 m.) voor mijn 9V adapter (Godlyke), en met tie wraps samengebonden met mijn signaal en amp schakel kabel, geen probleem. Ik snap het dan ook niet zo goed waarom Max er zo moeilijk over doet, maar goed, ik denk wel dat hij weet waar hij over praat, meer dan ik in ieder geval.

Standaard

Mooie review Dennis en ik ben het alle opzichten met je eens (en behalve de wah die voor mij meer dan toereikend is, ben ik het ook eens met de minpuntjes).

De kracht van de Pedalpro + Pedalino is de sublieme effect kwaliteit welke in combinatie met een goede analoge versterker set gewoon onverslaanbaar is. Het beste wat ik ooit gehoord heb.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 22 september 2012 om 16:06

Standaard

Ik heb ooit eens een Twinkelland versterker van Peter van Weelden uitgeprobeerd. De enorme dynamiek die daar in zat was gewoon niet met woorden te beschrijven. Als je te hard aansloeg dan kon je trommelvlies het gewoon niet meer aan. Goed gedoseerd of ingesteld was de sound die uit deze versterker kwam pure "tone". Fenomenaal.

Ik denk dat de Pedalpro van Vintage Revolutions wel wat analogie (ironische woordspeling...) vertoond. Sommige effecten zoals de wah en de filters zijn zo puur dat je gewoon moet wennen aan de dynamiek die ineens mogelijk wordt. Waar je gewend bent dat een standaard effect pedaal enigszins "gecompressed" klinkt kunnen sommige effecten uit de Pedalpro inderdaad wat intimiderend overkomen.

Het belangrijkste is echter dat in combinatie met een goede versterker het maximum uit je sound is te halen. Je kunt namelijk altijd wat dynamiek wegregelen maar niet andersom. Helaas voor velen maar modeling is gewoon niet te vergelijken met deze ervaring. Modeling is praktisch, ideaal voor sessiewerk maar niet voor tone-puristen.

Ben inmiddels terug van vakantie en ga eerst de pre-amp modificatie uit laten voeren door Max. Ik heb dan weer zin om "echte" versterkers op de PP aan te sluiten en te kijken wat ie dan doet... Henri weet vast wel weer iets leuks te verzinnen ;-)

Senior Member

Standaard

Ja hoor, ik bedenk wel wat!

Weet je al wanneer je hem naar Max gaat sturen/brengen?
    Die preamp mod heeft op mijn Marshalls geen effect trouwens, want geen FX loop, maar ik kan me wel voorstellen dat als je het beste uit deze unit wil halen, een FX loop wel wenselijk kan zijn.

Standaard

Ik heb net contact gehad en de modificatie kan waarschijnlijk ergens eind Oktober worden uitgevoerd. Ik hou je dus wel op de hoogte. Zodra de mod is uitgevoerd gaan we wat dingetjes proberen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Ik heb net contact gehad en de modificatie kan waarschijnlijk ergens eind Oktober worden uitgevoerd. Ik hou je dus wel op de hoogte. Zodra de mod is uitgevoerd gaan we wat dingetjes proberen.
    Hoi Theo,
    was leuk je weer even te spreken op Vintage Veenendaal. Zoals ik zei heb ik inmiddels zelf de mod geprobeerd en het werkte prima. Er was geen probleem met te hoge of te lage levels, in ieder geval niet op de test-Marshall. Die had een schakelbare level op de loop, maar het klonk op beide standen prima...
    Als mijn eigen exemplaar ook de loop heeft ga ik weer eens met de PedalPro naar een vriend van mij, die heeft een CAE PT-100. Die combi klonk al lekker zonder mod, maar mét heb je echt alles in de juiste volgorde.
    Rogier

Standaard

Het genoegen was wederzijds. Ik kwam eigenlijk op de beurs om een Marshall 1974x op te halen en we spraken af bij de gitaarbeurs in Veenendaal ;-) Leuke beurs voor "Vintage" liefhebbers.

Ik ben overigens ook zonder de modificatie nog erg tevreden omdat de GT Trio van zichzelf al goede 2 lead kanalen heeft. Toch sluit ik niet uit dat ik de Pedalpro op termijn met een single amp zoals ga combineren en dan is de modificatie absoluut nodig. Bovendien kan ik met wat boost voor mijn preamp nu al wat meer verschillende sounds realiseren.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten