Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 34
  1. #11

    Standaard

    Goede tip. Zal ik ook niet doen. Ik ken mijzelf en mijn bankrekening heeft meer te besteden dan mijn vastgestelde budget. Dan kom ik ook altijd thuis met wat duurder. Mijn originele budget is 250 euro en ik ben bereid dit bij te stellen naar 350 euro max. exclusief extra onderdelen.
    Walden Concorda CD640HS Limited Edition
    Hagstrom Viking met Vox VT40+

  2. #12

    Standaard

    Ik vind het juist wel belangrijk om bij het testen een of twee gitaren boven het budget mee te nemen.
    Meestal relativeert dat het prijsverschil.
    Ik zou je aanraden om niet alleen op klank te selecteren, maar ook zeker op bespeelbaarheid.
    Op gegeven moment wordt het toch lastig om op klank te kiezen, zeker als je zoveel verschillende gitaren uitprobeert.
    Probeer snel tot een shortlist te komen op basis van bespeelbaarheid en ga dan selecteren op klank.
    Zo probeer ik het meestal te doen.....

  3. #13

    Standaard

    Ik heb een lijstje gemaakt, al is dat niet echt een shortlist, meer een longlist? Ik laat mijn leraar in ieder geval de leuke liedjes erop spelen zoals de intro van Stairway to heaven of wat gepingel uit de Creedence Clearwater Revival. Op basis daarvan zal ik de lijst snel wat korter maken en dan zelf wat akkoorden aanslaan. Daarna dus een keuze. Heb een vermoeden dat ik wel een ochtendje zoet ben.

    Budget dus tussen 250 en 350 euro. Als iemand nog wat typenummers heeft of andere merken met typenummers die hij aanprijst of linkjes waar ik duidelijk al geluid kan opmaken van verschillende gitaren dan hoor ik het nog graag. Geluiden dus 60's rock, blues en jazz etc. Lekker warm en helder, ook zonder versterker.
    Walden Concorda CD640HS Limited Edition
    Hagstrom Viking met Vox VT40+

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Nogmaals, dat heeft geen enkele zin, zeker niet bij akoesten.. Ga lekker luisteren en spelen.. Het is echt allemaal zo subjectief en alleen jij kan dat echt goed bepalen.. Het is sws een leuke onderneming en probeer je geld uit te geven aan iets waar je helemaal tevreden over bent, geen compromissen sluiten iig!

    Succes!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Als je besluit de VGS te nemen, zal je 'm nieuw moeten kopen, die van mij is weg!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    Als je besluit de VGS te nemen, zal je 'm nieuw moeten kopen, die van mij is weg!
    Top voor je dat hij weg is. Ook voor mij trouwens, maakt mijn lijstje om te onthouden weer met één korter!
    Walden Concorda CD640HS Limited Edition
    Hagstrom Viking met Vox VT40+

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Leuke discussie:
    Als je leraar voor jou laat spelen, dan moet je hem vragen om telkens het zelfde lijntje te spelen, hoeft ook nooit lang te zijn. 2 maten is genoeg.
    Anders ben je het gegeven van die gitaar toch kwijt, je geheugen / gehoor kan zoveel info niet aan. Zeker als je er zo veel gaat testen.

    Dan kan je beginnen elimineren, en uiteindelijk met de juiste naar huis gaan.

    Klank is belangrijk, bespeelbaarheid ook, maar daar kan vaak nog wat aan gedaan worden, door een lokale gitaar-tech.
    Dus een goed klinkende gitaar moet je niet links laten liggen omdat het wat stroef speelt: topkam, zadel en trussrod laten afstellen, en je hebt een goed instrument.



    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 oktober 2008
    Locatie
    whereever I lay my head
    Berichten
    6.352

    Standaard

    En wees niet bang op je gevoel te kiezen. Die ene waar je op wílt spelen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

  9. #19

    Standaard

    @ Stijnkenens:
    Bespeelbaarheid is natuurlijk te beinvloeden, maar slechts in beperkte mate; radius en halsvorm en -dikte ga je echt niet meer veranderen, actie en de afstemming van de hals wel.

  10. #20

    Standaard

    Bedankt voor de extra tips. Leuk ook dat het een discussie is geworden en iedereen zijn eigen visie er op heeft. Weet ik dat ik morgen maar extra op mij leraar moet vertrouwen en eerst van zijn visie uit moet gaan en op mijn eigen klank en wensen natuurlijk. Ik hoop echt dat het met het geluid van die Yamaha APX500II mee zal vallen. Wat gaat de tijd toch langzaam als je wacht op iets heel leuks
    Walden Concorda CD640HS Limited Edition
    Hagstrom Viking met Vox VT40+

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top