Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard Stille klassieke gitaar

    Hoi,

    Ik studeer vanaf maandag toegepaste informatica en zit op een kot met medestudenten.
    Ik zou daarom graag een klassieke gitaar kopen die daar kan blijven staan en die weinig geluid produceert Zonder klankkast is dat dan meestal zeker? Iets waar je een koptelefoon op kan inpluggen. Ik weet niet of dit bestaat?
    Mijn budget: maximum 300 euro maar liefst minder.

    Met vriendelijke groeten,

    Cedric

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    http://www.thomann.de/nl/yamaha_slg110n_bm.htm

    of het ook voor minder kan, zou ik niet weten.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Goedkoper, veeeel goedkoper is om een handdoek -of je vuile wasgoed- in een doodgewone gitaar te proppen...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.604

    Standaard

    Ik heb deze:



    Is er ook in nylonsnarige uitvoering. Geluid door de koptelefoon acceptabel (maar door bijv. AmpliTube op m'n iPhone veel beter, perfect om stil te oefenen). Was niet echt goedkoop (320 euro), maar er zijn wel goedkopere Aziatische variaties op (zoek maar eens op 'silent guitar' of zo.

    En ik heb deze Harley Benton CG500ce-am:


    Goedkope (kostte mij 179 euro) Chinese thinline electric/acoustic nylonsnaar die verrassend goed speelt en klinkt. Puur akoestisch erg zacht, qua volume nog veel zachter dan een 'echte' thinline klassieke gitaar; deze is wel bedoeld om uit te versterken. Je kunt er wel een koptelefoon inpluggen, maar ook bij deze is het beter er iets van een iPhone of processor tussen te zetten. Ik gebruik 'm af en toe zelfs op het podium!
    Laatst gewijzigd door Little Jay; 20 september 2012 om 16:09
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  5. #5

    Standaard

    Of net even iets handiger (en hygiënischer): een feedback stopper
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.604

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    Goedkoper, veeeel goedkoper is om een handdoek -of je vuile wasgoed- in een doodgewone gitaar te proppen...
    Dat is zeker de goedkoopste oplossing! Koop dan voor 4 tientjes een Harley Benton bij Thomann: http://www.thomann.de/nl/Harley_Benton_CG200-BK.htm.

    Handdoekje erin en klaar!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  7. #7

    Standaard

    Je kunt ook meteen voor iets echt origineels gaan: http://www.youtube.com/watch?v=ZKMsXBfXbbk

    Maar dat zal wel niet goedkoop zijn.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Of net even iets handiger (en hygiënischer): een feedback stopper
    Dat maakt geen verschil.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Martijn- Bekijk bericht
    Dat maakt geen verschil.
    Ik kreeg er 1 bij mijn Alhambra en ik hoor duidelijk verschil. Echt stil wordt het inderdaad niet. Scheelt ongeveer de helft in volume schat ik zo.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  10. #10
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top