Begrjipend kunnen lezen is niet iedereen gegeven, merk ik.
Begrjipend kunnen lezen is niet iedereen gegeven, merk ik.
maar kreten slaan en verdwijnen is nog erger ,
want je hebt er namelijk geen sjoege van
( of je voelt je aangesproken omdat je ook een P-bas hebt , en alleen maar goeie dingen over dat type basje wilt horen.
Misschien had ik 'r met wat lievere woordjes over moeten schrijven ,....ik zal 'r voortaan op letten dan )
Ik heb zelf 2 Fender USA P-bassen gehad , ....ze speelden heerlijk , maar boventoon zat er ( zoals bekend ) te weinig in .
Ze klinken wollig en dreunerig .
Het is zondermeer een goed instrument , maar met die beperking
Laatst gewijzigd door 7ender; 19 september 2012 om 21:01
Ik heb een P (heb er zelfs meerdere gehad), flatwounds, rosewood toets, schuim onder de brugkap... En dat klinkt zoals een bas moet klinken. Mijn 1964 EB2-D, die klinkt wollig, dreunerig zonder boventonen, maar daarvoor heb ik die ook gekocht. (Van mijn drummers krijg ik nochtans nooit de klachten dat ik niet goed te horen ben, zeurderig of wollig ben,...)
Laat me raden, je bent er zo eentje van "Ik speel op een jazz-bass, want die heeft 2 elementen, en dat is zoveel veelzijdiger". Een P is een verlengstuk van jezelf, je moet als bassist uit goed hout gesneden zijn om ze ten volle te kunnen benutten. Er is niets om je achter te verstoppen, want je hebt maar 1 element, 1 volume en 1 tone, en dat is het.
Maar ik heb zo'n vermoeden dat de TS op 7 oktober ontzettend goed gaat weten wat hij wilt qua bas, pickup & snaar![]()
hahahaha ,...ja dat klopt kerel , ...daar speel ik op .
Na omzwervingen op andere merken/types ,
( en uitprobeersels omdat een makker van me in instrumenten handelde ) , sinds
de letzte 14 jaar steady op dezelfde Fender -J ( die ik nooit meer weg doe )
De mooist klinkende basgitaar vind ik dat eerlijk gezegd niet , dat vond ik van de BB1100S (die maar iets van 2 jaar in produktie is geweest),
maar na helaas twee keer een dead-spot teleurstelling, was ik daarmee gestopt.
Tja ,...als wollige dreun precies de bedoeling is ,...dan kom je goed weg op precision.![]()
Laatst gewijzigd door 7ender; 20 september 2012 om 01:59
...en als de TS er uit is qua keuze/actie , dan is dat gelukkig helemaal oké .![]()
Ik weet niet beter dat de Stranglers een precision hadden en jaco pastorius op een JB speelde dus voor mij is de P een cool rock'n roll ding die je kan horen en de Jazzzzz een Bas waar je moeilijk van gaat kijken.
jezes man , ..... je bent niet gewend om met een kwinkslag te woord gestaan te worden zeker ?
Hier ,...speciaal voor jou een herziene uitgave ( laatste druk ) :
Zgn flat-wound-snaartjes leveren de basgitarist behoorlijk minder boventonen op.
Ze voelen echter wel lekker glad aan , waardoor het speel-comfort iets toeneemt in vergelijking met round-wound-snaartjes.
Door het gemis van boventonen hebben ze wel hun beperking wbt all-round toepassing.
Kan ie zo , Marcel2 ?
Laatst gewijzigd door 7ender; 20 september 2012 om 09:01
ik denk dat ik me maar weer opgeef voor de bijbel-club ,...is meer humor als hier
![]()
Favorieten/bladwijzers