Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 36 van 72 EersteEerste ... 26343536373846 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 351 t/m 360 van 717
    Senior Member

Standaard

Dat is een mooie toevoeging!
    Wordt het misschien toch een interessante kanshebber om de pedalenplank op te ruimen!

Senior Member

Standaard

Ik volg deze discussie nu al een tijdje, en die op HRI ook, maar het niet gebruik kunnen maken van MIDIfloorboard blijft een erg groot gemis.
    Zeker als je bedenkt dat de mensen met een rack (voor wie dit apparaat ook bedoelt is) in veel gevallen al gebruik maken van een Switcher, mixer, pedaltray en floorboard, waarvoor veel geld betaald is.
    Ook ik heb nog nooit een verkeerde knop op mijn floorboard ingetrapt tenzij er heel veel bier in het spel is (en dan nog heb ik liever een switch dan een touch sensitive pad....)
    De 4 knoppen zijn m.i. ook gewoon te weinig. Als je gewent bent om met 15 switches te werken en met PC's en CC's werkt komt dit gewoon niet uit. Voor een echt professioneel apparaat verwacht ik gewoon dat alle opties mogelijk zijn, en niet dat je vastzit aan de fabrikant zijn eigen controller. Geef de gitarist minstens de keus om daarvoor te kiezen, dan kiest hij zelf wel hetgeen dat het beste bij hem past. Ikzelf vind 15 knoppen voor mn voeten waarop ik alles zie, gewoon veel overzichtelijker dan 4 knoppen waar 3 functies onder zitten.

Doet voor de rest niets af aan de geluiden die ik gehoord heb hoor, deze klinken zeer goed/overtuigend. Het is voor mij gewoon te beperkt qua switching mogelijkheden.

Standaard

Ik ben een zelf andere mening toegedaan. De fijnste controllers zijn meestal de controllers die bij het effect apparaat horen. Kijk maar naar Line6 met haar pedalboards, de MFC van de Axe-Fx I + II, de TC G-System, de Lexicon MPG G2 + R1 controller en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan...

Ik heb onlangs mijn Axe-Fx II uit bittere noodzaak vanwege de hoge MFC controller prijs maar met mijn 'all purpose' Rocktron MIDI board aangesloten. De Rocktron MIDI mate is veelzijdig maar het is gewoon verschrikkelijk veel gedoe om met MIDI een simpel pedalboard te maken dat bestaat uit een aantal presets incl. effect-on/off, boost en een volume/wah pedaal te realiseren. Je moet diep in de control functies van zowel je effectapparaat als de controller duiken om dit te realiseren en dat is niet altijd even eenvoudig. Program changes creëren kan iedereen maat zodra je gaat preset met control functies combineren en daarbij global/per preset instellingen gaat maken wordt het wel ingewikkelder.

Dus ondanks dat er overal MIDI wordt toegepast is het helemaal niet makkelijk uitwisselbaar m.b.t. standaard functionaliteit. MIDI is maar techniek en vooral handig voor fabrikanten. Een appraat zonder goed pedaal board zal nooit zo intuïtief werken en dus ook minder verkopen. Vandaar dat de meeste leveranciers de moeite nemen om dit uit te programmeren en een board optioneel mee te leveren. Dat VR heeft gekozen voor een verbeterd protocol heeft te maken met de continue parameter control functies die qua timing met MIDI niet haalbaar zijn. Ik dus heel erg blij dat er bij de Pedalpro unit een snel en flexibel pedalboard van hoge kwaliteit is meegeleverd. Ze leveren precies dat pedalboard dat ik verwacht bij een high-end unit. Zonder compromis en als muzikant ben ik blij dat er bedrijven zijn met deze instelling.

Ik ben het overigens wel eens met je stelling dat meer pressure pads het product interessanter zouden kunnen maken. Je moet met 4 pads omschakelen naar een Virtual Pedal Board mode. Bij 8 (of meer) pads zou je de onderste rij voor presets en de bovenste rij voor effect on/off functies kunnen gebruiken.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 12 september 2012 om 14:28

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flaintlead Bekijk bericht
    Ik volg deze discussie nu al een tijdje, en die op HRI ook, maar het niet gebruik kunnen maken van MIDIfloorboard blijft een erg groot gemis.
    Zeker als je bedenkt dat de mensen met een rack (voor wie dit apparaat ook bedoelt is) in veel gevallen al gebruik maken van een Switcher, mixer, pedaltray en floorboard, waarvoor veel geld betaald is.
    Ook ik heb nog nooit een verkeerde knop op mijn floorboard ingetrapt tenzij er heel veel bier in het spel is (en dan nog heb ik liever een switch dan een touch sensitive pad....)
    De 4 knoppen zijn m.i. ook gewoon te weinig. Als je gewent bent om met 15 switches te werken en met PC's en CC's werkt komt dit gewoon niet uit. Voor een echt professioneel apparaat verwacht ik gewoon dat alle opties mogelijk zijn, en niet dat je vastzit aan de fabrikant zijn eigen controller. Geef de gitarist minstens de keus om daarvoor te kiezen, dan kiest hij zelf wel hetgeen dat het beste bij hem past. Ikzelf vind 15 knoppen voor mn voeten waarop ik alles zie, gewoon veel overzichtelijker dan 4 knoppen waar 3 functies onder zitten.

Doet voor de rest niets af aan de geluiden die ik gehoord heb hoor, deze klinken zeer goed/overtuigend. Het is voor mij gewoon te beperkt qua switching mogelijkheden.
    Hoi flaintlead,

dank je. Het is duidelijk dat voor jou een MIDI-in compatible apparaat aantrekkelijker is.
    Dit doet niets af aan de kwaliteit en flexibiliteit van de PedalPro system op zichzelf. Als je de Pedalino neemt voor wat hij is, is het een fantastisch handig en onbreekbaar stuk gear.
    Echter er zijn meer mensen die zoals jij zouden willen kiezen voor de PedalPro maar dan met hun eigen MIDI switcher de boel aan zouden willen sturen. Ik denk dat op termijn een andere versie van de PedalPro, met MIDI in, prima naast de Pedalino&PedalPro zou kunnen bestaan en dat daar zeker belangstelling voor zal zijn...
    Bedankt voor je ideëen!
    groetjes
    Rogier

Senior Member

Standaard

@tnijland:
    Op zich heb je gelijk dat het handiger is om de controller erbij te gebruiken die ervoor bedoelt is. Vaak zitten hier inderdaad veel inventieve functies op die je, zonder al te veel handelingen, gemakkelijker met het apparaat laat werken.
    Echter, bij veel Hi-End controllers zit tegenwoordig een PC editor. Zo is het programmeren gemakkelijk via een laptopje te doen.
    Daarnaast zou ik de Pedal-Pro altijd naast extra rack units gebruiken. (Voor digitale reverb of digitale delays bijvoorbeeld). Nu zou ik met 2 verschillende protocollen moeten werken, wat ook extra programmeren/nadenken met zich meebrengt.

@Roger Axetrample:
    Ik moet misschien mijn mening iets temperen. Er zullen ook veel mensen geïnteresseerd zijn in de pedalpro die niet gebruik hoeven/willen maken van midi-loopers/mixer/floorboards. Wat dat betreft zou de pedalpro met pedalino een prima all-in-one oplossing zijn.
    Wanneer er echter een midi in op het apparaat zou zitten, zou ik hem echt serieus overwegen en lijkt het mij een erg krachtige aanvulling. Ik hoop dan ook echt dat er nog een versie uitkomt!

Senior Member

Standaard

Voor mij is de PedalPro een absolute nono omdat er geen MIDI-besturing mogelijk is.

Standaard

Ik begrijp het standpunt goed en zal ook niet beweren dat het ondersteunen van MIDI geen pluspunt zou zijn maar bij mijn toepassingen zou dit vooral betekenen dat ik waarschijnlijk een bestaande MIDI controller wil hergebruiken of dat mijn Pedalino controller kapot gaat en een standaard MIDI controller handiger (lees goedkoper) te vervangen is. In de praktijk zijn toch de bijbehorende controllers vaak handiger en Pedalino is daarin geen uitzondering. Er zijn mensen die het leuk vinden om zelf een compleet multi-fuctioneel pedalboard MIDI te programmeren maar de meeste mensen komen helaas niet verder dan wat preset switching. Sterker nog, de controllers die dit goed kunnen zijn vaak ook enorm duur. Desalniettemin, als ze dit met MIDI hadden kunnen realiseren dan was dat een voordeel geweest voor potentiële kopers. Volgens Max, de ontwerper van dit apparaat zijn dergelijke snelle response tijden echter niet niet mogelijk met MIDI maar misschien kan hij dit zelf beter toelichten.

Afijn, ik spreek uit eigen ervaring en ik heb jaren lang een hele mooie set gehad met meerdere preamps (Triaxis, Rover, CAE) en effect-units (TC, Lexicon) en het was ALTIJD geklungel met MIDI settings om maar niet te spreken van alle ongewenste bijgeluiden en geintroduceerde brom.

Als je een goede versterker of preamp/poweramp combinatie hebt samen met de Pedalpro & Pedalino, dan heb je een absolute high(est)-end unit die effecten (compressor, boost, distortion etc.) voor de preamp kan zetten, effecten direct achter de preamp (delay, chorus etc.) kan zetten en nog een extern effect (in mijn geval een Lexicon reverb) in kan mixen via de parallelle (analoge) post-loop. Neem daarnaast de mogelijkheid om per preset 2x MIDI program changes in te stellen voor externe MIDI based effecten. Bovendien wil VR zelfs meedenken in de oplossing (zie het topic aangaande Vrtual Pedalboard) en dan begint de MIDI discussie wat mij betreft meer bijzaak dan hoofdzaak te worden, zeker als de sounds ook nog eens zo indrukwekkend zijn dat mijn Axe-Fx II er qua puurheid niet eens tegenaan kan.

Voor mij blijft er in ieder geval niet zoveel te wensen over ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 13 september 2012 om 19:27

Master of Disaster

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door massi1234 Bekijk bericht
    1) To switch you need to lift your foot at least 12-15 cm. That means if you are using the switch to scroll preset it may lead to very tiring exercise.
    2) When you use foocontrollers with many switches you have to be careful not to press something else
    3) It is matter of time. The will break soon or later.
    I have been following this topic because the unit sounds very promising but the lack of midi is a show-stopper for me. The idea of using pressure pads is also a no-no. There is NO WAY that this can work if you playing live with some energy. When moving, dancing, jumping etc on stage, it's impossible to apply even pressure at all times.

The 3 points you mention above are also incorrect:

1) On most controllers, you only need to scroll thru the banks, not the presets and there are several on the market with an auto-scroll function. Keep the bank up/down switch down and it will auto-scroll. Also, with some proper programming or the use of setlists, there is no need for scrolling thru multiple banks.

2) Even when jumping around on stage, I have never had the problem of hitting 2 switches at the same time UNLESS I intended to (hitting 2 instant access switches). Even on the Rocktron All Access where spacing between the switches is really small, I never had this problem (and I'm a BIG guy ).

3) You are 100% certain that the pressure pads will never break? I think it's a bit to early to say that with such a relatively new product. Try pouring a beer over your controller and then let it dry, curious how good the pressure pads still work. I had an old All Access, bought it 2nd hand from a pro-player who had used it for +10 years on +1000gigs, I added more gigs and rehearsals. I had 2 switches break when somebody dropped a flightcase on my pedalboard, all the others are still going strong.

I applaud you for doing, or trying, something different but this has serisously cornered your product IMHO. I'm not saying the pressure pads are a bad idea but this will not work for everybody. With no midi it means you are loosing out on your potential buyer market BIG time.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

Senior Member

Standaard

I think the Pedalino can be more closed / watertight / beertight than a controller with mechanical switches, because when there are no moving parts, there isn't any need for a (dynamic) seal.
    But it sure is interesting to know if this has been tested, because when a pressure sensor will fail, this will be far more expensive to repair than a mechanical switch.

Standaard

Pressure pads have been tested with a special piston that allows to check the life time.
    We have been tested all 4 pads @ the equivalent of 100Kg for several Pedalinos. After 50.000 cycles they are all perfectly working.
    I am pretty sure that if anyone will jump on his pedal board like Roger (see PEdalino video), the switches will break soon or later.

Contrary to mechanical switches, the Pedalino's pads do not suffer for maximum forced applied and they perform with a better fatigue figures since the full sensor deformation at load above 100Kg produce maximum 0,5mm from the offset position.
    I will show Dennis which secret lies behind the foot controller on Friday.

@LordRiffenstein
    Hi agree with you that MIDI compatibility will open for a bigger market horizon
    Well, the unit is physically MIDI compatible. So maybe in the future the PedalPro will be MIDI compatible
    Just a new software since the unit is USB upgradable....

At the moment I am working on the Virtual Board and Tap Tempo.
    Once I am happy with my new controller algorithms, I may consider the MIDI-IN compatibility.

Keep in mind that MIDI introduces huge limitations in term of programmability and latency.
    So if I would do it is only for marketing reason. MIDI is not the way to control an analogue unit for many reasons.

If you visit us I will try to show what we have done and in what we believe in terms of sound controllability.

Nevertheless I understand that flexibility is something important to considered and if a user is comfortable with a footcontroller why looking for a change?

From my point of view, there are some new ways of controlling analogue effects/prameters that make the PPro very special and different from just having a cascade of boutique pedals. Some of these controls will be gone in the MIDI version.

Thanks to everyone for commenting on our topic.

Max
    Laatst gewijzigd door massi1234; 18 september 2012 om 08:33

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten