Hoi,
Toch nog een klein vraagje:
Op de eerste pagina staat dat je na 6 lagen blanke lak nat kunt gaan schuren. Is dit aantal van 6 vanaf de allereerste laag blanke lak, of vanaf het moment dat je met 400 grit licht geschuurd hebt.
Groet,
Leon
Hoi,
Toch nog een klein vraagje:
Op de eerste pagina staat dat je na 6 lagen blanke lak nat kunt gaan schuren. Is dit aantal van 6 vanaf de allereerste laag blanke lak, of vanaf het moment dat je met 400 grit licht geschuurd hebt.
Groet,
Leon
Uittesten op een stukje hout. Zoals alles bij finishing. Beide opties zijn mogelijk - meestal stain ik alles (met afplakken) en lak ik alles in een keer blank af.
Verder, qua wanneer nat schuren: ik schuur eigenlijk pas nat als het zo goed als 'klaar' is, dus na een laagje of 9. Soms moeten er dan enkele lagen bij, soms maar een of twee. Hier zijn geen harde regels voor.
Korte vraag: ik heb gister even een teststukje gespoten met primer (nitrocelluloselak). Dit heb ik even opgeschuurd met 600 grit schuurpapier (droog). Nu zie ik in de grondlaag (lichte) krassen van het schuurpapier. Is dit normaal? Ik weet dat ik aan het eind met fijnere grits ga opschuren, maar toch. Als het nodig is kan ik even een foto uploaden.
Oke, bedankt voor de tip. Ik heb verder 800,1200,1500 grit schuurpapier dus daar zal het vast wel mee lukken.
voordat ik leerde een body te preppen (filler, grain raisen, eerste lagen lak nevelen etc) wilde ik ook wel een bus of 4 gebruiken om een glad oppervlakte over te houden, uiteindelijk na het vlakschuren van de lak hou je waarschijnlijk maar een laag of 6 over dus het kan op zich geen kwaad
als je dus niet prepped dan kun je na 1 spuitbus in de eerste maand een mooi glad oppervlakte overhouden echter nadat de lak verder uitgehard en ingeklonken is krijg je gegarandeerd na die maand de nerven en lijmnaden van die body weer te zien en is de lak ook heel kwetsbaar
life sucks and then you die
Opzoek naar een praktische tip voor het aanbrengen van de blanke spuit lak (na de kleur lak).
Ik heb de body gelakt, de kop gelakt. de achterkant van de nek blijft blank. (toets netjes afgeplakt natuurlijk)
Kan ik het best eerst alles in elkaar zetten en dan lakken, of juist alles los lakken en dan in elkaar zetten?
Wellicht eerst de delen los lakken en de laatste laklaag aanbrengen als het in elkaar zit?
Favorieten/bladwijzers