Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 10 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 100
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lespaulnmarshall Bekijk bericht
    He bah, zonder hem nog gehoord te hebben, geef mij de oude engelse dsl maar....
    Die reverb lijkt me niet echt een upgrade, de reverb in de vm en yjm zijn niets om over aar huis te schrijven, doe mij dan maar spring reverb
    Zo, da's niet kortzichtig ook man. Een beetje gemist wat er de laatste jaren uit het oosten komt qua kwaliteit? Alsof op Engelse Marshalls ook niet flink op bespaard wordt, al jaren lang. Denk aan trafo's, zo cheap mogelijk, of 'ontbrekende' chokes. Dan kan je het net zo goed in Azië laten produceren, als het toch om de kostenbesparing gaat.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lespaulnmarshall Bekijk bericht
    He bah, zonder hem nog gehoord te hebben, geef mij de oude engelse dsl maar....
    Zonder iets te zien of te horen direct als minderwaardig bestempelen?!?

Meen je dat ook of gedraag je je alleen zo om anderen te irriteren?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Zo, da's niet kortzichtig ook man. Een beetje gemist wat er de laatste jaren uit het oosten komt qua kwaliteit? Alsof op Engelse Marshalls ook niet flink op bespaard wordt, al jaren lang. Denk aan trafo's, zo cheap mogelijk, of 'ontbrekende' chokes. Dan kan je het net zo goed in Azië laten produceren, als het toch om de kostenbesparing gaat.
    in dit geval helpt de blinde de dove dus...

hedendaagse trafo's in de JVM, 2203KK AFD en YJM zijn van dezelfde specs als degene in de 1959's en 2203's alleen liggen ze horizontaal...
    de choke wordt wel of niet gebruikt naar waar de amp voor bedoeld is... als de filtering van de gelijkgerichte voeding zodanig is, dat er geen choke nodig is, om de resterende "rimpel" eruit te halen, dan stoppen ze die er simpelweg niet in...

tuurlijk wordt er bespaard... de overgang naar PCB's in de jaren 70 was er eentje van, later werden de pots op de PCB gesoldeerd en weer wat later werden de buisvoeten er ook opgezet...
    maar dit is ook de reden dat versterkers als de JVM mogelijk werden... een handwired JVM ga je niet tegenkomen.... is veel te ingewikkeld
    Laatst gewijzigd door big dooley; 3 september 2012 om 13:12

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door big dooley Bekijk bericht

hedendaagse trafo's in de JVM, 2203KK AFD en YJM zijn van dezelfde specs als degene in de 1959's en 2203's alleen liggen ze horizontaal...
    Ik geloof het direct van je, maar om bij een DSL te blijven, da's dan weer een goed voorbeeld van niet echt high end trafo's. Staat dan tegenover dat de DSL ook niet echt een high end versterker is, waar ik verder geen waarde oordeel over heb.

de choke wordt wel of niet gebruikt naar waar de amp voor bedoeld is... als de filtering van de gelijkgerichte voeding zodanig is, dat er geen choke nodig is, om de resterende "rimpel" eruit te halen, dan stoppen ze die er simpelweg niet in...
    Ik heb een vintage Modern gehad. Het verschil was behoorlijk met het toevoegen van een extra choke en een betere trafo, believe me. Ik ben niet zo overtuigd van het er simpelweg niet in plaatsen, daar waar het niet nodig zou zijn volgens Marshall. Het zou kunnen, maar ik denk ook wel degelijk kostenbesparing.

Senior Member

Standaard

tuurlijk wordt er bespaard... de overgang naar PCB's in de jaren 70 was er eentje van, later werden de pots op de PCB gesoldeerd en weer wat later werden de buisvoeten er ook opgezet...
    maar dit is ook de reden dat versterkers als de JVM mogelijk werden... een handwired JVM ga je niet tegenkomen.... is veel te ingewikkeld
    Voor een ingewikkeld circuit als dat van JVM's, is een pcb bijna altijd noodzakelijk. Buisvoeten en pots op de print daarentegen vind ik spijtig, en helemaal niet noodzakelijk om het circuit haalbaar te houden.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik geloof het direct van je, maar om bij een DSL te blijven, da's dan weer een goed voorbeeld van niet echt high end trafo's. Staat dan tegenover dat de DSL ook niet echt een high end versterker is, waar ik verder geen waarde oordeel over heb.

Ik heb een vintage Modern gehad. Het verschil was behoorlijk met het toevoegen van een extra choke en een betere trafo, believe me. Ik ben niet zo overtuigd van het er simpelweg niet in plaatsen, daar waar het niet nodig zou zijn volgens Marshall. Het zou kunnen, maar ik denk ook wel degelijk kostenbesparing.
    ik heb zelf een choke in de JVM geplaatst... en het maakt inderdaad wel iets uit, maar bijlange na niet zo schokkend als de meesten vermoeden
    helaas maken nog steeds heel veel mensen de vergissing dat dat ding daar zit om een bepaald geluid te krijgen... dat is niet het geval... de primaire functie is het filteren van overblijvende AC-rimpels, nadat de voeding is gelijkgericht en gefilterd door de elco's...
    de oudjes hadden elco's met veel minder capaciteit dan wat er tegenwoordig in gestopt wordt en dus was extra filtering dmv een spoel nodig... AC stroom wordt geblokkeerd en DC stroom wordt beter doorgelaten om de lage capaciteit van de elco's op te vangen.... door de hogere capaciteit elco's die vanaf de JCM900's werden gebruikt was de choke niet meer nodig voor deze functie en werd deze vervangen door een weerstand, met als gevolg dat de preamp minder headroom had en er dus meer oversturing uit de preamp getapt kon worden...

Senior Member

Standaard

videootje gevonden... die vent spreekt wel een lastige taal

Standaard

een marshall koop je niet voor de reverb...

ik heb de ouwe DSL gehad en nu een JVM... de ene had veren de andere was digitaal... aangezien ik ze alleen gebruikte voor een beetje ambience, is er voor mij geen verschil... behalve dat die verengalm een bloed-irritante "doink" had, zodra ik van kanaal overschakelde... de digitale heeft dat niet...

de nieuwe DSL wordt niet gemaakt in het midden-oosten maar in het verre oosten... dwz vietnam, waar de MA-serie werd/wordt gemaakt... tot op heden zeer weinig rapporten gelezen van ernstig falende MA's, dus dat zit mijns inziens wel snor
    Koop je zeker niet voor de reverb, maar ik ben wel fan van een lekkere spring reverb ala fender. Zou mooi zijn als die in een marshall ook al zat, zou weer een stompboxje schelen haha....

Ik dacht dat ie in india gemaakt zou worden ofzo. Ben ook geen fan van vietnam.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Zonder iets te zien of te horen direct als minderwaardig bestempelen?!?

Meen je dat ook of gedraag je je alleen zo om anderen te irriteren?
    Nee, ik ga hem mog wel testen hoor. Volgens mij heb im hem ook niet minderwaardig genoemd. Ik heb het niet zo met gear gemaakt in asie.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban Bekijk bericht
    Voor een ingewikkeld circuit als dat van JVM's, is een pcb bijna altijd noodzakelijk. Buisvoeten en pots op de print daarentegen vind ik spijtig, en helemaal niet noodzakelijk om het circuit haalbaar te houden.
    haalbaar niet nee... betaalbaar is een ander verhaal
    overigens speel ik nu 15 jaar op marshalls met de buisvoeten en pots op de print... nooit geen ellende mee gehad... maar kan me voorstellen dat het een nachtmerrie is om mee te werken

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten