Custom Serpentine 7 string DC, Ibanez JPM90th HAM, Ibanez JPM100P1, Ibanez JPM100P2, Ibanez JS100BK, Ibanez RG7321, Ibanez AEL20, Axe-FX 2 & MFC-101 footcontroller, KRK Rokit RP-6 G2
Ik moet mezelf corrigeren, er zit bij mij een 81-7 bij de brug (en de 707TW bij de hals). Ik denk dat de overweging destijds was dat het niet te zompig moest gaan klinken en dat is volgens mij wel aardig gelukt.
De 707 zou warmer moeten klinken, en misschien is dat juist goed voor jouw gitaar? In principe is het redelijk makkelijk uit te proberen, zeker als de elementen al hebt liggen.
DA - doet je goed!
Ja, inderdaad. Dat is het voordeel van het stekkersysteem bij EMG. Het is een beetje een dilemma.. Ik ben voornamelijk bezig met soleren en dan is een relatief warm brugelement wel gewenst. Maar zelfs met de 81-7 klinkt m'n V al behoorlijk donker als ik er gewoon powerchords op aan het raggen ben, terwijl ie bij het soleren behoorlijk schel overkomt soms. Ben dus bang dat ik met de 707 in de brugpositie er een one-trick pony van ga maken, een warme leadsound als enige mogelijkheid. Maargoed, ga het gewoon proberen!
Bij deze de collectie zoals het er momenteel uitziet:
Van links naar rechts:
- 2008 Fender California Series U.S.A. Stratocaster
- 2008 Gibson Classic Custom Ebony Limited Editon
- 1976 Sekova (Matsumoku) ES-330
- 1971 Fender U.S.A. Bronco
- Taylor GSmini Mahogany
Basses:
- 2010 Squier Vintage Modified Precision Bass
- 1998 Fender MiM Jazz Bass
Ziet er erg mooi uit! Mooi om naar te kijken ook. En ik ben wel een tikkie jaloers op die mooie 330...
It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.
Thanks! Die ES-330 is nu momenteel echt de gitaar waarop ik het meest speel, maar dat komt omdat ik die pas een paar dagen heb.Er moet nog wel ècht veel aan gedaan worden, waaronder waarschijnlijk een refret, neck shim (actie is belachelijk hoog - boven de 12e fret spelen is gewoon niet te doen) en ik twijfel nog of ik er een Bigbsy op wil.
Geen bigsby, zo houden. Met staartstuk wat straalt ie nog net wat meer strakheid en class uit.
Een bigsby heeft wel wat coolness maar dit ziet er gewoon erg strak uit.
Hals shimmen voor dat 12e fret gedoe.
Het is wel echt een plaatje...!
Het leven heeft geen zin.
Maar ik toevallig wel.
Maarten van Roozendaal.
Dat is toch geen 330? Geen gelijmde hals, geen P90 en geen 12 fret joint?
Wat bedoel je met 12 fret joint?
Het leven heeft geen zin.
Maar ik toevallig wel.
Maarten van Roozendaal.
Favorieten/bladwijzers