Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 88 van 107 EersteEerste ... 3878868788899098 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 871 t/m 880 van 1063
    Senior Member

Standaard

Er zijn ook compactere 4x12 kasten van bijvoorbeeld Marshall, in de Valvestate serie
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Wat betreft vriendin: 't moet een "mooie" speakerkast worden die dus als schoonheidsobject in huis kan staan. Niet het versleten zwarte tolex wat 't nu is. Je moest eens weten wat niet-gitaristen allemaal wel en niet mooi vinden mbt gitaargerelateerde objecten. Dat gaat heel anders dan met mensen met een acquiered taste (lees, die afgetrapte versterkers en kasten prachtig vinden, zoals ik).

De huidige kast is +- 75h, 75b en 34d in centimeters. Dit is zelfs redelijk klein voor een 4x12.

Dus ik dacht, wat als ik 'm iets groter maak (1 of 2 inches aan alle kanten erbij, Semi-Open Back met evt los inzetstuk (nu closed back)) en dan van 18mm multiplex (kweenie of speciaal Berken wel zo goed te verkrijgen is) of van grenen als ik dat in zo dunne plankies kan vinden.
    Wat voor invloed heeft die extra grootte op 't geluid?

Ik had zelf wel inspiratie van bijv Dr Z amps. Mooi creme tolex-achtig spul erop, frisse grillcloth, tof logo (bijv waterstraalsnijden, is niet zo duur).

Zoiets is helemaal te gek toch.

Of zoiets
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

Senior Member

Standaard

Een schopje want ik zoek wat tips. Ik gebruik al jaren een ENGL PRO 212 cab, waar dus V30's in zitten. Sinds een half jaar heb ik een Egnater Tweaker met twee bijbehorende cabs en daar zitten G12H's in.
    Een poosje geleden heb ik ze goed vergeleken en bevonden dat ik de ENGL heel fijn vind voor m'n dirtsounds, omdat deze retestrak is. Denk aan de sound van Nevermore. De Egnater vind ik te dik en wollig.
    De Egnater is daarentegen wel mijn favoriet voor clean sounds. De ENGL is daar te kil voor maar de Egnater maakt de sound veel warmer.
    Voor leads weet ik het nog niet. De Egnater is vol maar maakt het geluid modderig, terwijl de ENGL wel bijt maar daarbij ook erg schel en een tikje dun is.

Mijn vraag is eigenlijk: wat zou een goede oplossing zijn? Deze twee speakers combineren? In een cabinet (allebei in de ENGL PRO 212 want de Egnaters zijn 112) of twee cabs meezeulen? Of zouden er speakers zijn die deze dingen combineren?

Vooralsnog is het puur een interessevraag. De meeste gigs die ik doe, en dat zijn er nogthans niet veel, worden gedaan met een Boss GT-6 direct over P.A.

Standaard

Ik wil even snel een speaker aanraden, eminence tonespotter. Als je van de celestion g12-65 sound houd, is dit een g12-65 on steroids. Prachtig met marshall, dumble style en mesa/boogie versterkers.

Senior Member

Standaard

De G12H is dat de greenback serie of de anniversary? De anniversary zou namelijk al een combi zijn van V30 en greenback.

Dat je engl meer bijt heeft, heeft ook een beetje te maken met front loaden speakers. Daardoor krijg je een wat meer in your face sound.
    Combineren zou kunnen, maar daar heb je eigenlijk alleen wat aan in de studio. Ik heb ook een combi en live wordt er toch altijd maar 1 speaker uitversterkt. In de studio heb ik wel de slagpartijen voor de greenback gemiced en de leads met G12-65.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    De G12H is dat de greenback serie of de anniversary? De anniversary zou namelijk al een combi zijn van V30 en greenback.

Dat je engl meer bijt heeft, heeft ook een beetje te maken met front loaden speakers. Daardoor krijg je een wat meer in your face sound.
    Combineren zou kunnen, maar daar heb je eigenlijk alleen wat aan in de studio. Ik heb ook een combi en live wordt er toch altijd maar 1 speaker uitversterkt. In de studio heb ik wel de slagpartijen voor de greenback gemiced en de leads met G12-65.
    Heb het laatste anderhalf jaar al een aantal keren meegemaakt dat er twee (verschillende) microfoons voor mijn cab werden geplempt bij optredens. En anders vraag je er toch om in de rider?
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Heb het laatste anderhalf jaar al een aantal keren meegemaakt dat er twee (verschillende) microfoons voor mijn cab werden geplempt bij optredens. En anders vraag je er toch om in de rider?
    jah dat zou kunnen inderdaad. opzich vind ik het niet zo een probleem, de greenbacks snijden toch wat lekkerder door de mix.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lespaulnmarshall Bekijk bericht
    Ik wil even snel een speaker aanraden, eminence tonespotter. Als je van de celestion g12-65 sound houd, is dit een g12-65 on steroids. Prachtig met marshall, dumble style en mesa/boogie versterkers.
    Naja, tot nu toe ben ik eigenlijk voornamelijk fan van V30's. Maar ze zijn voor clean wel een beetje dun. Ik ga die Tonespotters eens checken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht

Voor zover ik kan zien op de Egnater site zijn het de Anniversaries. Het kan goed zijn dat vooral de cab me niet aanspreek: zo'n 112x is ontzettend dun en natuurlijk back loaded. Ik wil nog wel 'ns proberen hoe het klinkt als ik de speakers omwissel want zoals je zesgt geeft front load veel meer bite.
    Bij mij wordt live meestal maar een speaker uitversterkt dus het zou vooral voor mezelf zijn, of ik zou per sound kunnen switchen. Das met de Switchblade geen probleem dus als het echt iets oplevert is het 't overwegen waard.

Standaard

Heeft iemand hier ervaring met JBL speakers in een ouwe fender amp? Is het waar dat alleen clean lekker klinkt en fuzz bijvoorbeeld niet goed werkt daarop?

Senior Member

Standaard

... Is op zich wel mogelijk, maar Fender icm JBL wordt wel kritisch naar pedaaltjes. Ligt geheel aan t type fuzz
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten