Leuk! Wat maakte je spijtig in het wegdoen van de 5120? Als je er een 5122 voor terugnam lijkt het me niet slecht?
Leuk! Wat maakte je spijtig in het wegdoen van de 5120? Als je er een 5122 voor terugnam lijkt het me niet slecht?
"Het is maar een spelletje" - Confucius
De 5120 was een gitaar waar ik niet aan kon wennen.
De hals was erg dik.
Het geluid echter was voor mij prima.
Ik heb deze maar kort gehad en daarna bleef ik toch met het idee zitten dat ik hem niet echt een kans heb gegeven.
De 5122 is een prima gitaar, speelt heerlijk, maar hij zal dus binnen een half jaar gezelschap krijgen van zijn dikkere neef.
(als ik zo lang kan wachten)
Can't have to many Tele's
Nou, ik vind het juist een prima reden om een gitaar te dumpen hoor. Als je de body of de hals te dik vindt of anderszins niet comfortabel, dan moet -ie toch wel héél erg bijzonder zijn of klinken dat ik 'm zou houden.
"Het is maar een spelletje" - Confucius
Hierbij een foto van mijn collectie bestaande uit:
- Epiphone Les Paul Ultra 2 met Gotoh Hardware en BKP Mule pu's in Midnight Ebony
- Fender Classic Series 70s Stratocaster in Olympic White
- Corth Earth 12-snarige
- Ibanez GRG170DX (m'n eerste gitaar die op het moment een halve stap omlaag staat gestemd)
- Yamaha CG110
- Akoestiche Egmond zonder serienummer, nu net 2 dagen in m'n bezit en best een fijn gitaartje.
- Een merkloze 3/4 of 1/2 gitaar
De bovenste 3 gitaren van dit lijstje worden het meest bespeeld. De akoestische gitaren blijven aanwaaien![]()
Ik ben zeker tevreden met de Ultra 2, heerlijke mat gefinishte hals, prachtige finish en gewoon een erg resonante en goed klinkende gitaar. Ik heb hem nieuw , dus met de originele pups, gekocht. Met de brugpup was weinig mis alleen klonk de nek pickup erg dof, erg wollig. De BKP's zijn een heel stuk helderder en gedefinieerder, ook de brugpup van Bare Knuckle klinkt een stuk beter. Met de coiltaps die ik heb geïnstalleerd is de gitaar ook erg veelzijdig.
Ik gebruik de NanoMag trouwens zelden aangezien deze een behoorlijk dun geluid geeft en daarnaast heb ik nu genoeg akoestische![]()
Dat ie er lekker uitziet, wist ik al. Ik heb er namelijk ook eentje, maar dan nog volledig standaard.
Ik was al een tijdje aan het kijken voor nieuwe pickups en heb al lang BKP willen proberen.
@Marco V: Kan je misschien eens wat close ups posten van je Tokai's aub?![]()
Natuurlijk.
Hier de les pauls:
![]()
Can't have to many Tele's
Thanks!
Welke types zijn het juist?
Favorieten/bladwijzers