Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 33 van 72 EersteEerste ... 23313233343543 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 321 t/m 330 van 717
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Nee helaas zit de de pre-loop voor de boost.\Echter begreep hij het issue wel en bood aan om een custom hardware modificatie aan te bieden die de VR boost voor de pre-loop plaatst. Over service gesproken.
    Inderdaad; dat is goede service! Met die optie wordt het voor mij ook een serieuze kandidaat; Rover&Traveller, PedalPro, Whammy, lexicon galm en klaar... Is een serieuze optie voor me.
    Mooiste zou zijn als de pre-loop positie nog variabel zou zijn zodat je hem voor en na je buizen preamp kunt schakelen, maar ik verwacht dat dat hardwarematig niet mogelijk is. De of/of variant is al heel mooi.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
    als je niet weet wat je nodig hebt, heb je waarschijnlijk niks nodig.

Standaard

En zo denk ik er dus ook over. Ik heb nu een prachtige pure sound doordat er vrijwel geen compromis is gesloten m.b.t. de toegepaste componenten. Het enige gesloten compromis is misschien mijn Lexicon galm (die overigens erg mooi en warm is) en die heb ik voor 20% in de parallelle post-loop van de pedalpro gezet (bij sommige presets).

Ernst Fliek weet wat ie bouwt maar Vintage Revolution weet dat ook. Ik heb de Rover preamp ook ooit zelf gehad en weet zeker dat de combinatie Rover + PedalPro + Traveller onverslaanbaar is.

Soms zet ik 'm alleen eventjes aan om van de sound te genieten...
    Laatst gewijzigd door tnijland; 3 augustus 2012 om 22:12

Senior Member

Standaard

Hoi Theo, werkt het in de originele signa-flow om de kanalen van de gt trio te combineren met de gain/boost sectie van de pedal pro? Bijv. kleuren van je basissounds van de trio met wat extra gain en/of eq. Of komt dat niet uit de verf en gebruik je beide preamps (gainblok van de pedal pro is in feite een preamp begrijp ik?) alleen of/of en niet en/en?

Groet, Bart
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
    als je niet weet wat je nodig hebt, heb je waarschijnlijk niks nodig.

Standaard

Hoi Bart,

De huidige signal flow werkt imo niet goed voor de GT Trio preamp. Een boost of distortion achter de preamp maakt het alleen wat harder danwel wat wolliger. Ik gebruik dus alleen de of/of combinatie want alle fx blokken (boost, preamp en distortion etc.) zijn in of uitschakelaar per preset. Dus ik heb wat presets met mijn GT Trio (zonder boost/drive) en ik heb wat presets zonder GT Trio (met boost en/of drive). De ingebouwde boost en drive klinken zonder meer uitstekend wat deze unit ook bruikbaar maakt voor gebruik zonder een externe preamp. Ik hou nou eenmaal van de extra warmte van het clean en mean channel van mijn GT Trio en heb hem daarom in de pre-loop gezet. Een eigen preamp is dus niet noodzakelijk.

Het is overigens wel zo dat een boost of drive voor de eigen preamp erg goed kan klinken. Ik heb zelf gehoord dat het heel mooi klonk bij de Marshall van Henri. Die stond standaard op een crunch vervorming. Na de boost trad er geen kleuring op en daardoor kwam het karakter van de amp ook erg mooi naar voren. Wanneer Max een keertje tijd heeft overweeg ik wel de hardware modificatie omdat wat extra boost voor bijv. wat vuile randjes te leveren.

Standaard

Hoi,

gisteren de Gitaarplus gekocht met recensie van de PedalPro System.
    Heeft iemand het artikel al gelezen? Of halverwege afgehaakt vanwege de spelfouten ?

groetjes
    Rogier

Standaard

Nee, nog niet gezien maar het lijkt me wel interessant. Tja, en taalfouten hebben we allemaal wel eens... bijna in iedere provincie ;-) Gelukkig worden we steeds multi-cultureler (is dat goed Nederlands?) met alle goede gevolgen van dien.

Eigenlijk is het niet echt nodig om 'yet another review' te kopen. Ik heb het ding notabene zelf thuis maar soms is het leuk om te lezen dat anderen er mogelijk ook zo over denken (soort van bevestiging dat je er niet naast zat) Beetje zielig...maar ja

Afijn, dit is de beste analoge effect-unit die er op dit moment op de markt is en als je roomboter net als ik nog steeds lekkerder vindt dan iets wat dun smaakt maar waarvan ze blijven volhouden te zeggen dat alle goede vitamines erin zitten dan ben je hier aan het goede adres.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 4 augustus 2012 om 23:26

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    als je roomboter net als ik nog steeds lekkerder vindt...
    Roomboter IS gewoon lekkerder, en beter!

Laat je niet in de luren leggen door becel!
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Laat je niet in de luren leggen door becel!
    Op Foodlog is het een oude case: Becel is niet goed tegen hart- en vaatziekten omdat het de omega3/6 balans verder verstoort en het cholesterolniveau geen goede indicator is voor hartwelzijn. De case tegen Becel werd hier aangevoerd door medisch publicist Melchior Meijer. Recent won pijnconsulent Robert de Vos een case tegen misleidende Becel-reclame bij de Reclame Code Commissie.
    http://www.foodlog.nl/artikel/foodwa...cel-pro-activ/

Standaard

Ha, ha, het zou inderdaad verboden moeten worden. Afijn, ik heb contact gehad met Max (toch wel leuk zo'n direct contact met de leverancier van het beste effect apparaat wat ik ooit heb mogen kopen). Het nadeel van analoge schakelingen is natuurlijk wel dat het niet programmeerbaar is. Toch heeft hij na overleg besloten om de pre-loop upgrade tegen een zeer geringe meerprijs beschikbaar te stellen voor mensen die dat belangrijk vinden.

Het hangt namelijk sterk af van het feit of je de PedalPro als pure stand-alone unit met eigen pre-amp en een externe pre-loop voor pedalen gebruikt of dat je juist een geintegreerde set met een eigen externe pre-amp wilt gebruiken. In het eerste geval heb je waarschijnlijk geen belang bij deze hardware upgrade.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 5 augustus 2012 om 19:46

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Haha, ik las ooit ergens dat de grote golf hart en vaat ziektes is ontstaan gelijktijdig met de invoering van BECEL...

Volgens mij zaten er in becel -in het begin- ook transvetten. Eigenlijk vergelijkbaar met de technologie die FA in de AXE stopt... (grapje <= )
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten