Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 992 van 1260 EersteEerste ... 492892942982990991992993994100210421092 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 9.911 t/m 9.920 van 12594

Discussie: Post je collectie

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    blijf het gewoon top gitaren vinden, alleen het fretwerk heb ik van beide moeten vervangen.
    voor je gevoel zijn de halzen kort en zeer goed bereikbaar
    Goed om te horen, ben blij dat ze nu weer bij iemand is die er wél op speelt
    Bij zo'n schuine body valt de hals inderdaad zeer comfortabel omdat die wat meer richting je rechterhand zit, daarom wil ik ook een Jazzmaster erbij hebben nu
    Maar waren de frets al op dan? Had zelf niet echt last van ratel of wat dan ook.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lauke_101 Bekijk bericht
    Goed om te horen, ben blij dat ze nu weer bij iemand is die er wél op speelt
    Bij zo'n schuine body valt de hals inderdaad zeer comfortabel omdat die wat meer richting je rechterhand zit, daarom wil ik ook een Jazzmaster erbij hebben nu
    Maar waren de frets al op dan? Had zelf niet echt last van ratel of wat dan ook.
    op niet, maar ik houd van jumbo frets en deze had toch al wat last van slijtage.
    ik vermoed dat de legering van de frets niet al te hard is, maar het zijn fijne instrumenten en ik ben er blij mee ;-)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    2012, een update.

van links naar rechts.
    jaren 80 gumika les paul copy met twee jaren 80 Bill Lawrence L500 pickups
    cort met BL L500Xl , L200 en L280 noiseless single coils.
    eigenbouw met BL L90 nieuwe versie en een jaren 70, L200 single blade humbucker
    adonis tele met binding rond de body
    OLP stingray bas.
    en op de rug staat nog een twee cort met een BL l45 en twee jaren 80 ultrasonic pickups die voor Samson door BL zijn ontworpen.

in de zelfbouw komt een jaren 70 L90, dus dan is deze qua tijdsperiode helemaal klaar
    de adonis hoop ik nog eens een setje nieuwe microcoils van BL te geven.
    Dan moet er nog een gitaar komen voor de L609-L610-combinatie
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Senior Member

Red face

Blijft zo wel even:

Wat zijn zetels toch geschikt voor zo'n foto's

MS

Senior Member

Standaard

Geen zevensnaar of Floyd/Trem meer, MS??
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

Senior Member

Standaard

Euh, ik heb nog nooit een zevensnaar gehad, en mijn enige en laatste tremolo gitaar was een Ibanez RG, die ik in 1998 verkocht :-)

MS

Standaard

Ik ben meer een lezer dan een poster (sommige collecties zijn zo mooi, daar kan ik niet tegen op ) maar nu heb ik er even zin in dus dit is mijn collectie:

Ibanez 5 snaar. Deze bas heeft letterlijk in 2en gelegen, de body was bij de control cavity in 2en gebroken, dit dus gerestaureerd en door een vriend van mij, die auto/vliegtuigspuiter is, laten spuiten.

Uploaded with ImageShack.us

Samick Artist. Leuke gitaar om mee op te nemen. Erg leuk gebouwd voor wat ze kosten

Zelf-geassembleerde telecaster uit onderdelen die ik nog had liggen. De lelijkste die jullie waarschijnlijk gezien hebben (lelijker zijn ze er ook niet denk ik) maar dit is een van mijn main gitaren. Speelt heerlijk, en ken er kwa sound en spel eigenlijk alles op kwijt (ik speel in een hardrock/stoner band, deze gitaar is en klinkt ook smerig)

OLP 4 snaar bas, klinkt erg lekker op opnames moet ik zeggen.

Gerrinez Les paul, 6 tientjes van de rommelmarkt, paar andere elementjes erin en een iets andere setting (coil split en de switch op een van de pot-posities, dit omdat ik niet goed kan wennen aan de positie van de switch.

Leyanda les Paul. Voor heel weinig overgenomen van een kennis (deze samen met de telecaster body van 75 euro ofzoiets). Erg leuk gebouwd gitaartje, en heeft 20 jaar aan een muur gehangen waardoor hij zo goed als mint is. Speel er alleen weinig op want ken niet wennen aan de hals. Ruilpogingen gedaan maar toch besloten deze te houden omdat de te ruilen gitaren me niet bevielen en voor geld hoeft hij niet weg (hij vreet me niet arm).

Richwood Artist es335 modelletje. Mijn andere main gitaar. Klinkt en speelt heerlijk, vooral als je je bedenkt dat hij me 250 nieuw heeft gekost. Electronica is (buiten de elementjes, die klinken erg redelijk) kut, dit er ook uit geslingerd en een paar knappe cts pots in gezet, niet te doen met deze dingen!

PRS Kopietje. Niks aan, geen ziel, geen klote, maar speelt wel erg snel en gemakkelijk, hangt prima aan de muur.

Hofner Collorado (oid) p90. Speelt goed, klinkt goed, en vind hem er goed uitzien, maar is maar 2 keer mee gegaan naar de oefenruimte, omdat ik de tele en die Richwood prefereer. Doe er dus ook vrij weinig mee.

Laatst gewijzigd door Sven_Deadunity; 3 augustus 2012 om 10:52 Reden: Foto's werkten niet

Standaard

SG. Dit was een SG van Vintage, deze een jaar of 10 geleden gekocht (ik heb deze nooit meer kunnen vinden, deze was see trough rood, met dito headstock. later zag/zie je ze met zwarte headstock) en vind ik het echt een kwaliteitsplank! mooi hout, goed afgewerkt. Echter heb ik deze gestript en samen mijn goede vriend de spuiter zo gemaakt zoals hij nu is. 1 Element eruit, en 2 pots eruit, lekker no nonsense voor de hardcore band waar ik tot anderhalf jaar terug in speelde, dit was dus ook mijn main gitaar.

London city bulldog 100 watt buizenbak (buizen vervangen, zitten nu electro harmonix 12ax7 pre en EH el34 eindbuizen in en is daar erg van opgeknapt) en een London city oudje uit hoogstwaarschijnlijk '69 (volgens mijn amp-tech). Andere trafo ingezet, en opgelapt door de tech.. klinkt te gek, mijn main amp en het liefst slaap ik met dat ding (wat mijn vriendin dan weer niet op prijs zal stellen) + Marshall jcm900 1960 4x12 kast.

Hartke LH500 met een oudere Ashdown mag deep kast. Mijn bassetup tegenwoordig. Normaal niet gek van Hartke, maar deze no-nonsense top vind ik erg lekker klinken icm met dit 4x10 kastje.

En dan de pedalen die ik live gebruik, spreekt voor zich. lekker weinig en simpel.. nu nog een goed koffertje ervoor want heb ze van mijn plank afgehaald (Heb er een hele collectie van, maar gebruik het allemaal niet meer omdat ik zoveel mogelijk toon/dynamiek uit mn vingers, gitaar en mn buizenbak wil halen, het enige wat ik mis is een goede delay, want de boss dd3 die ik er weleens tussenhang, vind ik niks)

Leuk fototje van mijn 7 rek. Dit is niet alles maar het meeste wat ik heb... pedalen liggen overal en nergens en sommige gitaren (heb nog een stratje en een oerlelijke bc-rich ironbird) zijn niet noemenswaardig.

Laatst gewijzigd door Sven_Deadunity; 3 augustus 2012 om 11:03

Dictator

Standaard

Lekkere collectie hoor! Ik vind de SG wel super gespoten, past goed bij een hardcorebandje in deze kleurstelling. En die blauwe Richwood is om te kwijlen lekker
    Gezocht: Ibanez DE7

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk Bekijk bericht
    Lekkere collectie hoor! Ik vind de SG wel super gespoten, past goed bij een hardcorebandje in deze kleurstelling. En die blauwe Richwood is om te kwijlen lekker
    Thnx! Zeker, de Sg is een mooi en goed klinkende gitaar. Jammere van de gitaar is dat hij in hetgeen wat ik nu speel, totaal niet past kwa sound, te veel hoog, te weinig laag. Maar misschien dat ik ooit weer ga core'en. Leuk detaill is dat mijn maat mijn initialen in toffe letters ook in de groene kleur op de headstock heeft gespoten.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten