Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 32 van 72 EersteEerste ... 22303132333442 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 311 t/m 320 van 717

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Heel erg leuk maar ik zal proberen objectief en kritisch te blijven. Ik heb zo mijn twijfels over een gebruikersvriendelijke tap-tempo functie maar Max heeft me persoonlijk verzekerd dat het goed werkt. We zullen zien... Ben dus benieuwd maar vind het ook wel leuk om mijn eigen ideeën en die van jullie terug te zien in een apparaat.

Wat dat betreft heb ik respect voor de firma want ze nemen echt de tijd om te luisteren naar de verzoeken en dit ook te verwerken in de Pedalpro of Pedalino. Max is helemaal niet geïnteresseerd in verkoop maar wil gewoon het beste effect pedaal maken dat er bestaat. In kwaliteit is er geen alternatief dus nu komen er extra features op verzoek. Ik mag dat wel, een ontwerper die eens geen compromis maakt maar kickt op muzikanten die het geweldig vinden. Ik verwacht dat er op termijn meer muzikanten uitvinden dat dit wel eens de "purest sound ever" kan zijn.

By the way, hoe bevalt je nieuwe pedalboard na een paar dagen intensive care?
    setting Tap Tempo with the expression Pedal is much more natural that with a mechanical switch since you do not have to lift your heel
    I am using it since a month and it is really cool.
    The only limit is due to the analogue delay time (616ms delay ) that correspond to 98 Bpm if I am not mistaking. As a upper limit I use 300 Bpm
    Now it's time to tackle the exceptions, exclusions, and global settings.

Have a good night guys

Max
    Laatst gewijzigd door massi1234; 23 juli 2012 om 13:31

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door massi1234 Bekijk bericht
    setting Tap Tempo with the expression Pedal is much more natural that with a mechanical switch since you do not have to lift your heel
    I am using it since a month and it is really cool.
    The only limit is due to the analogue delay time (616ms delay ) that correspond to 98 Bpm if I am not mistaking. As a upper limit I use 300 Bpm
    Now it's time to tackle the exceptions, exclusions, and global settings.

Have a good night guys

Max
    Hey Max,
    I'm really looking forward to the Tap Tempo. When it's there, i can get rid of my (digital) delay pedal that i'm using in the postloop for the moment.
    A range of 98 - 300 bpm should be fine. After all, it's analog delay. Not to mention the ability to use tap tempo on modulation effects.
    I really have no clue how you are able to work out all this stuff...
    ciao,
    Rogier

Standaard

Ik snap niet dat je een digitale delay extra voor alleen de tap-tempo functie in de post-loop van de VR zet. Een tap-tempo is leuk maar ik gebruik mijn unit toch alleen thuis. Kan me overigens wel voorstellen dat het handig is. Zelf heb ik een Lexicon galm in de post-loop omdat de VR standaard geen galm aan boord heeft.

Begrijp me niet verkeerd, de delay van de Pedalpro is echt ontzettend goed maar het blijft beperkt tot een analoge bucket delay (die overigens erg mooi kan moduleren). Voor mij zou een extra digitale delay dus voornamelijk een aantal andere varianten opleveren. Ik heb laatst de Strymon Timeline delay van H. Huisjes ook gehoord. Ik zou de kwaliteit niet willen vergelijken maar er zaten best een aantal leuke delays tussen (diverse tape-delays, ice-delay etc).

Het mooie van VR is wel dat we dit dus gewoon kunnen combineren. Voorlopig hou ik het lekker bij mijn galm en niet te vergeten mijn GT Trio preamp in de pre-loop ;-)

Senior Member

Standaard

98 BPM is redelijk hoog lijkt me, de delay zou minimaal wel op rond de 60 a 70 BPM kwartnoten (halve noten op 120 a 140 BPM) moeten kunnen draaien wil je in bepaalde langzame muziekstijlen als bijvoorbeeld Hiphop, Doom etc. uit de voeten kunnen.
    Laatst gewijzigd door Tristan; 30 juli 2012 om 22:06

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Het mooie van VR is wel dat we dit dus gewoon kunnen combineren. Voorlopig hou ik het lekker bij mijn galm en niet te vergeten mijn GT Trio preamp in de pre-loop ;-)
    Kun je in bovenstaande set-up de drive/preamp sectie van de VR voor je GT Trio zetten?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
    als je niet weet wat je nodig hebt, heb je waarschijnlijk niks nodig.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
    98 BPM is redelijk hoog lijkt me, de delay zou minimaal wel op rond de 60 a 70 BPM kwartnoten (halve noten op 120 a 140 BPM) moeten kunnen draaien wil je in bepaalde langzame muziekstijlen als bijvoorbeeld Hiphop, Doom etc. uit de voeten kunnen.
    Hi Tristan. For Analogue delay with high quality audio, I think that 616ms (98 BPM) is really good.
    Which analogue delay pedals are you using to get a longer delay with high quality audio?
    I have a Diamond delay memory lane which uses 2 BBDs instead of 3 BBDs chips. To get up to 600 ms with 2 BBDs the stretch the clock which produces a drammatic sound quality reduction.

For longer delay I use by Eventide in the post loop.
    In my view, comparing digital and analogue delay does not make sence. You can not ask a Ferrari to run 20Km with one liter of fuel

Maybe, it would be interesting to set the BPM limits from 60BPM to 300 BPM so that the PedalPro is capable of processing the slow BPM tapped tempo for the modulation effects and maybe for the MIDI tempo via MIDI out if we decide to implement it.
    Laatst gewijzigd door massi1234; 31 juli 2012 om 08:20

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BeeJee Bekijk bericht
    Kun je in bovenstaande set-up de drive/preamp sectie van de VR voor je GT Trio zetten?
    Nee helaas zit de de pre-loop voor de boost. Nou vind ik mijn GT Trio niet een preamp die ik graag wil oversturen omdat het een multi-channel preamp is die al 1 clean en 2 distorted sounds biedt maar met bijv. een single channel amp zou ik wel graag de boost voor de preamp willen.

Ik heb het daar onlangs ook met Max (de ontwerper van VR) over gehad. Omdat de predalpro primair is ontworpen als een vervanging voor je pedalboard, was de pre-loop oorspronkelijk bedoeld om wat extra eigen speciale pedalen te kunnen combineren. Echter begreep hij het issue wel en bood aan om een custom hardware modificatie aan te bieden die de VR boost voor de pre-loop plaatst. Over service gesproken.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 31 juli 2012 om 09:46

Senior Member

Standaard

Hi Tristan. For Analogue delay with high quality audio, I think that 616ms (98 BPM) is really good.
    Which analogue delay pedals are you using to get a longer delay with high quality audio?
    I have a Diamond delay memory lane which uses 2 BBDs instead of 3 BBDs chips. To get up to 600 ms with 2 BBDs the stretch the clock which produces a drammatic sound quality reduction.

For longer delay I use by Eventide in the post loop.
    In my view, comparing digital and analogue delay does not make sence. You can not ask a Ferrari to run 20Km with one liter of fuel

Maybe, it would be interesting to set the BPM limits from 60BPM to 300 BPM so that the PedalPro is capable of processing the slow BPM tapped tempo for the modulation effects and maybe for the MIDI tempo via MIDI out if we decide to implement it.
    Oh, mijn excuses, dan was je post gewoon niet duidelijk voor mij, ik dacht dat je de BPM range van de tap tempo vanwege de een of andere reden moest vastzetten tussen 98 BPM en 300 BPM, niet dat het een limitatie van de delay zelf was.
    Het zou kunnen dat je met 98 BPM wel uitkomt hoor, ik gebruik zelf een Deluxe Memory Man, meestal gebruik je toch achtsten, gepunteerde achtsten of triolen qua setting dus misschien kom je daarmee dan wel rond de 60 BPM.

Standaard

Cool idea, that way not all effect tempos are limited by the nature of the BBD's.

Maybe you could even do this:
    When tapping the tempo, and the tempo is detected as a value lower then 98 bpm, could you make it so that the machine uses the given tempo, but multiplies it by 2, for use with the delay? That way you're kind of avoiding the 98 bpm minimum, at least for the foot tapping, while still having a delay tempo that relates to the tapped tempo...

Rogier

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
    Oh, mijn excuses, dan was je post gewoon niet duidelijk voor mij, ik dacht dat je de BPM range van de tap tempo vanwege de een of andere reden moest vastzetten tussen 98 BPM en 300 BPM, niet dat het een limitatie van de delay zelf was.
    Het zou kunnen dat je met 98 BPM wel uitkomt hoor, ik gebruik zelf een Deluxe Memory Man, meestal gebruik je toch achtsten, gepunteerde achtsten of triolen qua setting dus misschien kom je daarmee dan wel rond de 60 BPM.
    Great suggestion
    So to summarize:
    0) The tap acquisition is performed by averaging the last 4 up/down of the expr. pedal
    1) The lowest delay remain 616ms
    2) The user will be able to define from the ADES menu how to subdivide the tempo.
    3) From the tempo subdivision the PedalPro targets the final TapTempo based on the measurement and the division.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten