Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 255 van 867 EersteEerste ... 155205245253254255256257265305355755 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.541 t/m 2.550 van 8664
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulbekkers Bekijk bericht
    - Klopt, EQ is wel per preset aan/uit te zetten, maar niet met een footswitch, zodat je bijvoorbeeld niet een lo-fi sound of een treble boost kunt schakelen
    Bij de G-System kun je elke knop assignen tot iets, dus als je bijv. het filter block niet zo vaak gebruikt, dan kun je die het EQ block maken. Als dat ècht niet kan bij de Nova, dan desnoods een extra preset gebruiken.

- Dat idee had ik ook. Ik moet thuis even proberen of de compressor wel zo laag kan (ik meende dat die maar tot -12dB kan). En bovendien heb ik liever controle over het globale volume, dus ná alle effecten.....
    Bij de G kun je zo laag als je wilt, maar kijk voor de zekerheid bij de gain van de compressor en eventueel dan de output. Een van die 2 assignen. En ja, soms wilde ik ook het volume regelen ná alle effecten, daarom de volgende oplossing: output level van de reverb assignen, dan kun je het volume regelen ná alle effecten. Zelfs bij presets waar je de reverb niet gebruikt, daarbij zet je gewoon de mix op 0%.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

Tankman
    Guest

Standaard

Heel wat veranderd in pedalboard land. Ten eerste heb ik mijn Pedaltrain Jr verkocht en de Pedaltrain 2 van Roelsmoel op zijn beurt weer gekocht. Zo kon ik en mijn G-Lab controller gebruiken en geen pedalen eraf moeten laten vanwege ruimtegebrek.

De keten:
    - Dunlop Volume Pedal
    - Normaliter volgt dan een Dunlop Crybaby, maar die ligt op de werkbank
    - Boss PH-3 Phase Shifter. Deze trap ik af en toe aan als ik er zin in heb.

Dan gaan we de G-Lab in met:
    - Loop 1: MXR Phase 90
    - Loop 2: Fulltone OCD, als boost (HP mode)
    - Loop 3: Dr. No Kafuzz
    - Loop 4: TC Electronic Flashback Delay & Visual Sound H2O. Deze wissel ik met elkaar af, maar nooit tegelijkertijd.

De TC Electronic Polytune zit in de Tuner Out van de G-Lab. De gele kabel is om de kanalen en de reverb van mijn Peavey Classic 30 head te schakelen. De reverb gebruik ik op alleen de clean & Fuzz presets.

Het geheel wordt gevoed door een Voodoo Lab Pedal Power 2. Ik kan hiervoor ook de G-Lab gebruiken, maar dan heb ik maar 4 9V outs. Nu heb ik er 8 en kan ik de OCD op 18V laten lopen.

Op de G-Lab heb ik 5 presets:
    - Preset 1: Amp op Dirty + Fulltone OCD
    - Preset 2: Amp op Dirty + Fulltone OCD + een van de Delays
    - Preset 3: Amp op Clean + Reverb + Dr. No Kafuzz
    - Preset 4: Amp op Clean + Reverb + een van de Delays
    - Preset 5: Amp op Clean + Reverb + MXR Phase 90

Bekabeling is met de soldeervrije kabelpackages van Bullet Cable gedaan. Bevallen erg goed! De coily cable tussen de Volume Pedal en de PH-3 is van Lava en verder gebruik ik Spectraflex Fatsoflex kabels.

En dan een foto!

Senior Member

Standaard

Helaas, de Nova system is (om begrijpelijke redenen) een stuk minder uitgebreid dan de G-system. Knoppen zijn dus niet vrij toe te wijzen. Ook expression pedal is dus niet vrij toe te wijzen. Met extra MIDI apparatuur is wellicht wat te doen, maar dan heb je weer extra spul nodig.
    Je kunt de volgende dingen toewijzen aan de expression pedal:

DRIVE
    overdrv distortion
    DRV Gain DRV Gain
    DRV Level DRV Level

MOD
    chorus flanger vibrato phaser tremolo panner
    CHO Speed FLA Speed VIB Speed PHA Speed TREM Speed PAN Speed
    CHO Depth FLA Depth VIB Depth PHA Mix TREM Depth PAN Depth
    CHO HiCut FLA FeedB VIB HiCut TREM HiCut
    TREM Width

DELAY
    clean analog tape dynamic dual p.pong
    DLY Delay DLY Delay DLY Delay DLY Delay DLY dly1 DLY Delay
    DLY FeedB DLY FeedB DLY FeedB DLY FeedB DLY dly2 DLY FeedB
    DLY HiCut DLY HiCut DLY HiCut DLY Mix DLY FB1 DLY HiCut
    DLY Mix DLY Mix DLY Mix DLY FB2 DLY Mix
    DLY FBHCut
    DLY Mix

REVERB
    spring hall room plate
    REV Decay REV Decay REV Decay REV Decay
    REV PreDly REV PreDly REV PreDly REV PreDly
    REV Color REV Color REV Color REV Color
    REV Mix REV Mix REV Mix REV Mix

PITCH
    shifter octave whammy detune intelli p
    PIT Voic1 PIT Mix PIT Pitch PIT Voic1 PIT Voic1
    PIT Voic2 PIT Voic2 PIT Voic2

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    Bij de G-System kun je elke knop assignen tot iets, dus als je bijv. het filter block niet zo vaak gebruikt, dan kun je die het EQ block maken. Als dat ècht niet kan bij de Nova, dan desnoods een extra preset gebruiken.

Bij de G kun je zo laag als je wilt, maar kijk voor de zekerheid bij de gain van de compressor en eventueel dan de output. Een van die 2 assignen. En ja, soms wilde ik ook het volume regelen ná alle effecten, daarom de volgende oplossing: output level van de reverb assignen, dan kun je het volume regelen ná alle effecten. Zelfs bij presets waar je de reverb niet gebruikt, daarbij zet je gewoon de mix op 0%.

Senior Member

Standaard

Ah ... dat is erg spijtig dan. Helaas. Misschien dan toch maar voor de G-System moeten kiezen.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

Senior Member

Standaard

Ik heb nou juist voor de nova system gekozen omdat hij aanzienlijk kleiner is, én iets eenvoudiger.
    Mijn ervaring is dat ik eventuele onvolkomenheden wel weet op te lossen, maar het is wel even uitzoekwerk.

Ik realiseer me eigenlijk net dat als ik het volumepedaal op global volume heb staan, ik die eigenlijk alleen gebruik om te muten. Dat kan ook met de compressor-instelling of een schakelbare EQ of Noise gate.
    Als er een compacte midi-controller bestaat die slechts MIDI CC's verzendt, heb ik alle mogelijkheden die ik wil hebben...

[edit] De G-minor van TC Electronic kan het. Daar kun je 2 MIDI CC's op instellen om te schakelen. Helaas wordt dat ding niet meer gemaakt. Iemand enig idee waar ik die vandaan zou kunnen toveren?
    Laatst gewijzigd door paulbekkers; 22 juli 2012 om 13:06

Tankman
    Guest

Standaard

[edit] De G-minor van TC Electronic kan het. Daar kun je 2 MIDI CC's op instellen om te schakelen. Helaas wordt dat ding niet meer gemaakt. Iemand enig idee waar ik die vandaan zou kunnen toveren?
    Die zie ik regelmatig op marktplaats langs komen. Ik zou het daar gewoon in de gaten ouden.

Senior Member

Standaard

Op marktplaats zie ik er geen staan momenteel. Op gitaarmarkt staat er 1. Ik heb direct even gevraagd of hij er nog is...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    Die zie ik regelmatig op marktplaats langs komen. Ik zou het daar gewoon in de gaten ouden.

Standaard

kleine update...
    Hook captain V1 (6L6),Vinetto (vince cunetto) DC60,Haar tele,Ibanez 2460,K.Yairi DY62

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ...rock... Bekijk bericht

kleine update...
    Is dit een board waar je mee op de bühne staat? Lijkt mij niet zo praktisch schakelen... of valt dat wel mee?....
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

Standaard

Mooie synth! I love mine!!!!

(gebruik dat ding echt voor alles...... heerlijk pedaal!!)
    Tijd zat....... toch??

Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten