Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 254 van 868 EersteEerste ... 154204244252253254255256264304354754 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.531 t/m 2.540 van 8671
    Tankman
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MjS Bekijk bericht
    Die voeding van Pedaltrain past niet onder de Mini en Nano en is nog niet verkrijgbaar. De OneSpot heb ik toevallig, maar deze gaf in sommige gevallen een nare brom (vooral icm de LPB1). Bovendien vind ik dit een nettere oplossing dan een daisy chain. Gaat wel ten koste van wat plek inderdaad. De Fuel Tank Jr schijnt wel in het bovenste gleufje van de PT mini te passen, deze helaas niet.
    Er is nog een voeding die onder de nano zelfs past.

Senior Member

Standaard

I'm interested! Waar haal je die info vandaan? Op hun site staat alleen die grote..

edit: bedoel je de revolt?
    Laatst gewijzigd door MjS; 18 juli 2012 om 15:00

Tankman
    Guest

Standaard

Yup, de Revolt is 'm inderdaad.

Senior Member

Standaard

Even een crappy telefoonfoto van het resultaat van een hele avond zwoegen. 3 kabels moesten 2 keer opnieuw gesoldeerd worden. Geen flauw idee wat ik fout deed. Nu staat voorlopig alles erop dat ik wil hebben en hij is road-proof.
    Enige irritante is dat de tuner van de Nova System niet erg goed werkt als ik dropped D wil stemmen. Nou heb ik gezien dat je de tuner via de manager op de computer kunt omzetten naar een andere instelling waardoor het wél kan. Volgende project dus...

Senior Member

Standaard

Ik zie die Nova Systems steeds vaker voorbij komen. Hoe verhouden die zich tot bijvoorbeeld de Line6 floorboards? En hoe is de combi met overige pedalen? Waar blinkt de Nova in uit??
    Koch Multitone 100 watt, inclusief flightcase: 600 euro

Senior Member

Standaard

Kwalitatief erg goed. Ik vind het gebruiksgemak nog wat tegenvallen. Ik heb altijd mijn Boss GT-5 gebruikt (met de 4 kabel methode). Daarmee kon ik bijna alles, alleen geen dual delay.

Voordelen Nova System:
    + kwalitatief goede effecten (toon is nóg beter dan de GT-5)
    + makkelijk te programmeren
    + als je hem vóór je versterker zet, is de drive sectie errug goed
    + compact (GT-5 is erg breed)
    + roadproof
    + redelijk betaalbaar

Nadelen:
    - geen autowah of envelope filter
    - EQ is per preset in te stellen, maar binnen preset niet aan/uit te zetten
    - slechts 1 extra pedaal aan te sluiten (expressie of G-switch). je zou evt. wél met midi nog extra schakel-mogelijkheden kunnen creëren.
    - als je expressiepedaal als volume instelt, is niet per preset een andere parameter te kiezen

Standaard

@ Paul; ik heb je een PB gestuurd. Gave spullen trouwens!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GibsonDC Bekijk bericht
    @ Paul; ik heb je een PB gestuurd.
    Shit, nou ben ik nieuwsgierig geworden...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulbekkers Bekijk bericht
    Nadelen:
    - geen autowah of envelope filter
    - EQ is per preset in te stellen, maar binnen preset niet aan/uit te zetten
    - slechts 1 extra pedaal aan te sluiten (expressie of G-switch). je zou evt. wél met midi nog extra schakel-mogelijkheden kunnen creëren.
    - als je expressiepedaal als volume instelt, is niet per preset een andere parameter te kiezen
    Wat tips voor je, aangezien ik zelf een G-System gebruik:
    "- EQ is per preset in te stellen, maar binnen preset niet aan/uit te zetten"
    Weet je dat zeker? Bij de G-System kan dat wel, dan ga je naar de EQ en kun je hem aan of uit zetten. Lijkt me raar als dat bij de Nova niet kan.

"- als je expressiepedaal als volume instelt, is niet per preset een andere parameter te kiezen"

Wat je kunt doen en wat ik vroeger deed, is als ik m'n expressie pedaal als volume nodig had (eerst dus expressie pedaal aansluiten op Exp, niet op Volume), (vooral pre-pedals-in-de-loops), dan pakte ik de compressor en dan assign je de gain. Gain op 0dB is vol volume en -99dB (of zo) is volume dicht. Nu staat je volume ook niet op het einde van de chain, maar pre-gain en pre-time-based-effects.
    Laatst gewijzigd door DemolitionColorScheme; 20 juli 2012 om 12:17
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

Senior Member

Standaard

- Klopt, EQ is wel per preset aan/uit te zetten, maar niet met een footswitch, zodat je bijvoorbeeld niet een lo-fi sound of een treble boost kunt schakelen
    - Dat idee had ik ook. Ik moet thuis even proberen of de compressor wel zo laag kan (ik meende dat die maar tot -12dB kan). En bovendien heb ik liever controle over het globale volume, dus ná alle effecten.....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    Wat tips voor je, aangezien ik zelf een G-System gebruik:
    "- EQ is per preset in te stellen, maar binnen preset niet aan/uit te zetten"
    Weet je dat zeker? Bij de G-System kan dat wel, dan ga je naar de EQ en kun je hem aan of uit zetten. Lijkt me raar als dat bij de Nova niet kan.

"- als je expressiepedaal als volume instelt, is niet per preset een andere parameter te kiezen"

Wat je kunt doen en wat ik vroeger deed, is als ik m'n expressie pedaal als volume nodig had (eerst dus expressie pedaal aansluiten op Exp, niet op Volume), (vooral pre-pedals-in-de-loops), dan pakte ik de compressor en dan assign je de gain. Gain op 0dB is vol volume en -99dB (of zo) is volume dicht. Nu staat je volume ook niet op het einde van de chain, maar pre-gain en pre-time-based-effects.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten