Ik bouw er al jaren eentje Henri.
Ik bouw er al jaren eentje Henri.
„…were you born that stupid? Or did you have to study?“
— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky
Jongens, ik kan bijna niet vertellen hoe blij ik ben met de Vintage Revolution Pedalpro & Pedalino (en dit is geen advertentie). Iedere keer dat ik mijn set aanzet verbaas ik me weer over de pure en vette analoge sound van deze unit, zelfs in vergelijking met mijn analoge pedalen. Heb je wel eens echt fruit geprobeerd t.o.v. een sapje uit de supermarkt?
Ik heb na 30 jaar van gitaar sounds en verschillende genres nu toch het gevoel dat dit echt het beste is wat me ooit is overkomen. Ik vind het dan ook jammer dat we allemaal met oogkleppen op voor veel geld vaak dure gehypte spullen kopen terwijl een pure en tja de "vintage revolution" oplossing bij de voordeur ligt. Iedere gerespecteerde Nederpop band gitarist zou zich moeten afvragen waarom hij deze unit niet gebruikt.
Ik ben niet in deze wereld gezet om dit merk te promoten en dat is dan ook mijn voornaamste reden om dat nu juist wel te doen. Er zitten rafels aan de bediening maar de kwaliteit is gewoon subliem. Ik zou het willen vergelijken met mijn toetsen hobby; een Moog, Wurllitzer, Rhodes of Hammond is oud maar geeft juist die authentieke sound. De pedalpro doet hetzelfde met analoge effecten... Zo mooi....
Laatst gewijzigd door tnijland; 21 juli 2012 om 01:51
Theo ik kan je helemaal volgen, maar laat je de nachtrust er niet al te veel onder lijden?
De rafelrandjes onderkennende ben ik zeer benieuwd naar wat de virtual board update gaat brengen.
Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.
Ha, ha, het waren inderdaad wel wat verlate uurtjes.
Ik begreep dat Max inmiddels al is begonnen met zijn software update dus ik ben ook wel benieuwd.
Ik heb contact gehad met Max en hij is momenteel bezig met de tap-tempo functie. Met het control pedal kun je het tempo gaan bepalen en als globale instelling bewaren. Het leuke is dat alle effecten dus ook met elkaar gesynchroniseerd worden (net zoals dat bijvoorbeeld vroeger bij de Adrenlinn effecten het geval was). Je kunt wel effecten uitsluiten zoals bijvoorbeeld een tremolo waar je misschien niet naar tap-tempo wilt luisteren.
Ben benieuwd en ik mag waarschijnlijk een beta tester worden. Leuk!!!
Laatst gewijzigd door tnijland; 22 juli 2012 om 12:34
Leuk Theo, being part of the revolution!
Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.
Heel erg leuk maar ik zal proberen objectief en kritisch te blijven. Ik heb zo mijn twijfels over een gebruikersvriendelijke tap-tempo functie maar Max heeft me persoonlijk verzekerd dat het goed werkt. We zullen zien... Ben dus benieuwd maar vind het ook wel leuk om mijn eigen ideeën en die van jullie terug te zien in een apparaat.
Wat dat betreft heb ik respect voor de firma want ze nemen echt de tijd om te luisteren naar de verzoeken en dit ook te verwerken in de Pedalpro of Pedalino. Max is helemaal niet geïnteresseerd in verkoop maar wil gewoon het beste effect pedaal maken dat er bestaat. In kwaliteit is er geen alternatief dus nu komen er extra features op verzoek. Ik mag dat wel, een ontwerper die eens geen compromis maakt maar kickt op muzikanten die het geweldig vinden. Ik verwacht dat er op termijn meer muzikanten uitvinden dat dit wel eens de "purest sound ever" kan zijn.
By the way, hoe bevalt je nieuwe pedalboard na een paar dagen intensive care?
Laatst gewijzigd door tnijland; 22 juli 2012 om 20:27
Favorieten/bladwijzers