Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 19 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 189
    Senior Member

Standaard

Vandaag de 1987 voor het eerst uitgeprobeerd in de band: great success!

Thuis had ik de bright volume bijna open met een halfje normal; tijdens het "soundchecken" heb ik al de normal bijna open gegooid met een klein beetje bright. Overigens vond ik die ook ineens erg dun klinken(?), dus daar moet ik nog een keer naar kijken. Misschien dat de shared cathode er ook weer terug in komt!

De 2 mastervolumes zijn ook briljant: de Pre staat nu op 4 en met de post kan ik dan perfect het volume regelen, zonder dat het zompig wordt omdat de PI te veel op z'n flikker krijgt! Misschien de JAN/GE 5751 nog een keer proberen in de PI?

Hoe dan ook een zeer geslaagde 1ste test, even de amp wat beter leren kennen voordat ik er weer met de soldeerbout in ga.

Senior Member

Standaard

Als hij te dun blijf klinken naar je smaak zou je misschien ook kunnen kijken naar resonance mod. Deze ga ik ook in mijn zelfbouw zetten waarschijnlijk. Net ff wat meer ballen indraaien wanneer nodig. Het is een 1M potmeter met een 0,0047uF condensator in de feedback loop. Als je hem niet regelbaar wilt maken zijn er ook mensen die gewoon een 0.22uF condensator in serie zetten voor de feedback resistor.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Als hij te dun blijf klinken naar je smaak zou je misschien ook kunnen kijken naar resonance mod. Deze ga ik ook in mijn zelfbouw zetten waarschijnlijk. Net ff wat meer ballen indraaien wanneer nodig. Het is een 1M potmeter met een 0,0047uF condensator in de feedback loop. Als je hem niet regelbaar wilt maken zijn er ook mensen die gewoon een 0.22uF condensator in serie zetten voor de feedback resistor.
    Is dat een kleine verandering, of een compleet andere amp? Ik ben best tevreden zoals hij nu is, alleen de bright channel doet z'n naam te veel eer aan.

Senior Member

Standaard

Kleine verandering. Zeker die 0.22uF in de feedback. Die leg je gewoon in serie voor de feedback weerstand. Dus dat is draadje van de OT losmaken van de weerstand en daar condensator tussen hangen. Dan krijg je meer terugkoppeling in het hoog wat zorgt dat er meer hoog en hoogmid geattenueerd wordt in je eindversterking waardoor je sound dus minder scherp wordt. Veel mensen zien het als meer laag, maar eigenlijk is het dus minder hoog als ik het goed heb begrepen uit informatie op internet. (ik heb er zelf nog geen ervaring mee).
    En als je de hoeveelheid regelbaar wilt hebben moet je dus een potmeter erbij hangen en 0,0047uF ervan maken.

Senior Member

Standaard

Kleine verandering. Zeker die 0.22uF in de feedback. Die leg je gewoon in serie voor de feedback weerstand. Dus dat is draadje van de OT losmaken van de weerstand en daar condensator tussen hangen.
    Klinkt alsof dat de moeite waard is, maar ik wil eigenlijk geen "zwevende componenten" in mijn versterker: dat wordt een extra turretje!

... jammer alleen dat ik geen .22uF's heb liggen (op MKT's na)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Klinkt alsof dat de moeite waard is, maar ik wil eigenlijk geen "zwevende componenten" in mijn versterker: dat wordt een extra turretje!

... jammer alleen dat ik geen .22uF's heb liggen (op MKT's na)

Pak je die toch om het te proberen. MKT is toch ook gewoon polyester net als de mallory 150's?

Standaard

MKT is toch ook gewoon polyester net als de mallory 150's?
    Volgens mij klopt dat. Prima om te gebruiken in de feedback lus lijkt me.
    CLAUS zoekt optredens! (onkostenvergoeding is voldoende)
    http://www.clausmusic.nl
    http://www.facebook.com/Clausmusic

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flo123 Bekijk bericht
    Volgens mij klopt dat. Prima om te gebruiken in de feedback lus lijkt me.
    Dat weet ik ook wel, maar in een amp met alleen maar F&T's en Sozo's ziet dat er toch een beetje vreemd uit

Senior Member

Standaard

Kleine verandering. Zeker die 0.22uF in de feedback. ... En als je de hoeveelheid regelbaar wilt hebben moet je dus een potmeter erbij hangen en 0,0047uF ervan maken.
    Waarom dat enorme verschil trouwens? 220nF -vs- 4n7?

Senior Member

Standaard

Een kondensator kun je zien als een frequentie afhankelijke weerstand voor wisselspanning (=signaal). Door een grotere cap te gebruiken zal de NFB bij lagere frequenties groter zijn dan bij een kleinere cap. De invloed kun je uitrekenen : Z = 1 / (2*PI*f*C). Dus leef je uit zou ik zeggen.
    Nico

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten