Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 30 van 72 EersteEerste ... 20282930313240 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 291 t/m 300 van 717

Standaard

Reply ook.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Standaard

Yep, ook een reply gedaan.

Het grappige is dat ik nog steeds niet heel diep in de Pedalpro ben ingedoken wat eigenlijk wel vreemd is omdat ik dat altijd bij ieder effect zelf begon te zoeken naar bruikbare sounds. De fabriek presets zijn echter al zo smaakvol en puur dat het helemaal niet uitnodigt om effecten zwaar te gaan stapelen. Ook de variatie bij de verschillende effecten is verfrissend en de meeste variaties op een effect blijven direct bruikbaar.

Wel verwacht ik dat ik bij het virtual pedaal board dat op termijn wel meer gaan doen omdat het soms wel handig kan zijn om een chorus, delay of boost over je bestaande sound te zetten.

Senior Member

Standaard

Vanmiddag zijn Theo en ik weer bezig geweest met de PedalPro.
    In eerste instantie hoofdzakelijk gitaar > PedalPro > Ernst Fliek power amp > 2x2x12 Paul Lenders cabs (stereo), en nogmaals, ik ben zwaar onder de indruk van vooral de cleane sounds, en de effecten van de PedalPro. De Drive sounds zijn ook best aardig, maar toch net niet helemaal "mijn ding". Ik denk dat we wel anderhalf uur door de presets zijn gelopen, de ene nog mooier dan de andere, en af en toe wat zitten tweaken met parameters. Ook het feit dat Theo een erg mooie stereo setup heeft, maakt het voor mij zo indrukwekkend. Delays die wel uit de ene cab komen, maar uit de andere alleen droog signaal, dat soort dingen, fantastisch!

Na een pauze op de veranda, hebben we toch ook even mijn JMP 2204 (geen FX-loop) op de PedalPro aangesloten, en vooral de verschillende drives en boosts uitgeprobeerd, en ja: WOW!
    Eigenlijk geldt dit alleen voor de droge boost wat mij betreft, want ik ben een liefhebber van een droge rocksound à la AC/DC, ZZ-Top, Deep Purple etc.
    Die droge boost, tot max 25 dB, laat de amp lekker dik scheuren, zonder kleuring, zeer natuurlijk.
    We hebben eigenlijk nauwelijks effecten getest over de Marshall, op een subtiele delay na, die ook prima klonk.
    Oh ja, de noise gate is ook noemenswaardig, erg goed in te stellen, en zeer bruikbaar.
    Daarna hebben we de boost van de PedalPro nog vergeleken met de Flower Booster (Newtone), en mijn Goudie FX 808+ tubescreamer, die beide op mijn pedalboard staan, en ik moet concluderen dat de boost van de PP verreweg het beste klonk.

Dan rijst de vraag of ik ook een PedalPro zou willen......

Ja, maar toch ook weer nee. Het feit dat de effecten gewoonweg super klinken weegt voor mij niet op tegen het bedieningsgemak van een eenvoudig pedalboard, waarbij het niet nodig is om eindeloos te tweaken, en dus ook niet verdwaald raken in een oerwoud van opties en instellingen.
    Als er een uitgeklede versie zou zijn in pedaalvorm, met het bedieninggemak van een normaal pedalboard, zoals b.v. de Line 6 M9, dan zou ik het overwegen, want ik ben ondertussen wel een beetje klaar met (Lava) patchkabeltjes die het begeven, en pedalen die bovengemiddeld veel ruis/brom veroorzaken.
    Wat mij betreft zou het dan voldoende zijn als er een boost, chorus, phaser, flanger en delays in zouden zitten, lekker basic dus.
    Tremolo, filters, EQ, e.d. vind ik persoonlijk minder interessant.

Aan de andere kant ben ik best tevreden met mijn huidige pedalboard, die met de recent aangeschafte Pedal Power ISO-5 geen noemenswaardig bijgeluiden meer produceert, en ook de Lava kabeltjes die er nu op zitten doen het goed.

Theo bedankt voor de gezellige en leerzame middag!

Standaard

Jammer dat ik er niet bij kom zijn, ik had dat allemaal graag willen horen. Komt er nog een video of iets?
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Senior Member

Standaard

Theo heeft wel geluidsopnames gemaakt met zo'n mobiele recorder, maar of die de moeite waard zijn betwijfel ik zeer.

Achteraf vind ik wel een beetje jammer dat we eigenlijk geen effecten over de Marshall hebben getest, maar ik ga ervan uit dat die ook prima zouden hebben geklonken. Ik was het meest nieuwsgierig naar hoe de boost en drives het zouden doen voor de Marshall, en dat hebben we uitvoerig getest.
    Ik had ook nog mijn pedalboard bij me, waar o.a. de Strymon Timeline op stond, en Theo heeft die nog uitvoerig aan de tand gevoeld.
    Ik blijf het een geweldig apparaat vinden, en ook Theo vond hem wel (meer dan) ok dacht ik.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ik was het meest nieuwsgierig naar hoe de boost en drives het zouden doen voor de Marshall, en dat hebben we uitvoerig getest.
    Ik had ook nog mijn pedalboard bij me, waar o.a. de Strymon Timeline op stond, en Theo heeft die nog uitvoerig aan de tand gevoeld.
    Ik blijf het een geweldig apparaat vinden, en ook Theo vond hem wel (meer dan) ok dacht ik.
    Het was inderdaad een leuke dag omdat we ook goed de tijd hebben genomen om eerst door de Pedalpro presets te bladeren en daarna de Marshall van Henri uit te proberen. Henri speelt meer high-gain zonder effecten en gebruikt de boost om zijn preamp van de Marshall nog eens extra te oversturen. Dat werkt volgens mij ook het beste als je in in een rock of metal band speelt. Super sound met veel druk en daar moet je gewoon ook niet teveel meer aan doen. Wel had ik ook het gevoel dat de boost van de Pedalpro t.o.v. Henri's SHO boost neutraler was en het beste in de Marshall naar voren haalde.

Ik speel zelf voornamelijk low-gain sounds en doe dus ook meer met effecten. Het mooie van de Pedalpro is dat hij stand-alone met een goede eindtrap al een perfect apparaat is maar dat de combinatie met de Trio juist de extra warmte in bepaalde presets kan brengen. Je kunt per preset kiezen of je de externe pre- & post-loop wil hebben. Die Timeline klonk toch ook wel erg mooi met al die verschillende type delays. Mocht Strymon ooit nog een 19" versie met delay en reverb uitbrengen dan komt dat misschien wel in de post-loop van mijn Pedalpro ipv mijn Lexicon galm.

Qua effecten ben ik er dus zelf inmiddels wel uit. Mijn pedalen gaan allemaal de verkoop in.

@Henri: het was gezellig en informatief dus bij deze voor herhaling (misschien met wat meer forumleden) vatbaar.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 16 juli 2012 om 19:05

Senior Member

Standaard

Hehe wat een tegenstellingen, jij 19", ik floor-units.

Ik ben zeker een fan van high gain sounds zonder effecten, maar toch ook zeker wel van wat effecten hoor, maar meestal meer als een "sausje".
    Zondag was ik misschien, vooral toen we met mijn Marshall bezig waren, wat veel op high gain gefocust, maar dat kwam doordat ik zo nieuwsgierig naar die boost van de PedalPro was.
    Een evt. volgende keer zal ik me wat beheersen, en wat meer op de overige effecten en low gain/clean focussen, want die zijn echt om te smullen hoor!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Een evt. volgende keer...
    Ik hoor het uiteraard graag als het er van komt en hoop dat er dan niets tussen komt...

Standaard

Na een pauze op de veranda, hebben we toch ook even mijn JMP 2204 (geen FX-loop) op de PedalPro aangesloten, en vooral de verschillende drives en boosts uitgeprobeerd, en ja: WOW!
    Hi Henri drives and distortion depends so much from your amp and speaker.
    The preset are made on the TwinReverb. Some users are working on distortion using the Marshall. I will ask the settings and if I get the permission I will make a free library on the web via USB.

Joop Wolters has made his own settings and I guess we all would do the same based on our ideal amp.

I thought that you like phaser as well

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door massi1234 Bekijk bericht
    ....drives and distortion depends so much from your amp and speaker......
    +1. I use a master volume Marshall, where the basic sound (my basic sound, it is possible to set it to clean) is already overdriven, but witch a turn of the volume knob of the guitar it becomes clean(ish). Joop Wolters used the clean channel of his Engl, so probably that setting won't work for me (too much distortion I think).
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door massi1234 Bekijk bericht
    I thought that you like phaser as well
    Yep, phaser is one of my favorite effects, good you remembered it!

Weet één van jullie forumleden toevallig een pedaal te noemen, die niet gelijk €200,- kost, maar ook een cleane boost van zo'n 20 - 25 dB kan leveren?
    Ik heb de Suhr Iso Boost al gezien, en ook de MXR Boost/Line Driver.
    Is die laatste een beetje OK?
    Ik vind mijn Flower Booster ook best aardig, maar nu ik de boost van de PedalPro gehoord heb begint het toch te kriebelen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten