En weer verder
Na de carve te hebben getekend begonnen met de ..... (hoe heet dat ook alweer??)..... Zie foto:
Dit heb ik gedaan met een schuurrol in mn nieuwe Gamma boormachinetje. Fluitje van een cent op deze manier.
En toen........... ging de deurbel........
Verrassing!
Elementjes
Wat kan ik er van zeggen..... 'Ziet er goed uit?'
Had ze maandagavond bij thomann besteld en woensdagochtend had ik ze al in huis. Dat ging lekker vlot
en dan weer aan het werk:
Een begin van de carve gemaakt en nu is het wachten tot mn setje minischaafjes aankomt. Over die schaafjes gesproken, misschien is dit wel een goed tip. Ik ben namelijk een hele tijd op zoek geweest naar redelijk geprijsde minischaafjes (of vioolmakersschaven). Maar waar je toch elke keer op uitkomt, dat zijn van die Ibex schaven. Erg mooi, maar ook wel erg mooi voor zoiets kleins. Eigenlijk had ik al besloten om er maar een aan te schaffen, tot ik deze per toeval tegenkwam:
Dit setje kost 80 euro en je kan ze kopen bij http://www.best-eurospruce.com/.
Je kan ze bestellen met een platte bodem en (in tegenstelling tot wat op de site staat) met een bolle bodem. De platte bodem kun je makkelijk met een schuurband zelf bol/rond maken als je niet alleen maar bolle schaafjes wil.
Toevallig gaat een collega van mij binnenkort een viool bouwen en wilde hij ook wel een setje. Dus heb ik een plat en een bol setje gekocht. Dan hebben we allebei twee bolle en twee platte schaafjes.
Dusssss... goodnight!
Favorieten/bladwijzers