Als je gewone pluggen verkeerd soldeert doen ze het ook niet...![]()
Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.
Volgens mij moet je Lava Cable, als ze het (eindelijk) goed doen, niet te vaak loshalen.
Dat is wat er bij mij misgaat vermoed ik, omdat ik nogal vaak pedalen wissel.
Precies, elke plug gaat op den duur wel een keer kapot, hoe netjes je ook soldeert. Fijne aan George L vind ik zelf dat, mocht er 1 kapot zijn, je met minimale middelen (alleen een tangetje of een mes, kan zelfs met een aardappelschilmesje) een nieuwe kan maken in een minuutje. Als een George L dan 1x per jaar kapot gaat (op mijn bodje gaan ze overigens al meer als 3 jaar mee, maar ik wissel zelden van pedalen) en een andere gesoldeerde kabel 1x per 3 jaar, prima, want die laatste kan ik niet 5 minuten voor een gig ff opnieuw solderen. En een slimme gitarist neemt altijd een reserve patchkabeltje mee als je het mij vraagt.
Ik neem altijd wel een paar reservekabels mee naar een optreden maar ik heb ze zelf eigenlijk nooit nodig. Zo'n Monster Rock kabel is stevig hoor...
Mijn board heden ten dage:
Om de discussir voor te zijn: ik heb een M5 en een M9 omdat ik de M5 gebruik voor "exotische" effecten die ik maar 1 of 2 keer gebruik, en op de M5 is het expressie-pedaal aangesloten. De M9 gebruik ik voor overdrives, distortions, fuzzes, en voor meer complexe combinaties van effecten. Ik kan dus scene 1 op de M9 selecteren en 6 verschillende OD's en distortions tot mijn beschikking hebben, terwijl ik de M5 gebruik om daar bv een wah, pitch-shift of flanger overheen te leggen.
Mooi bordje en snap je redenering mbt het gebruik van de M5 en M9. If it works for you.......maar toch...waarom geen losse pedalen? Budgettaire redenen of vind je de Line6jes simpelweg te gek!?
Koch Multitone 100 watt, inclusief flightcase: 600 euro
Favorieten/bladwijzers