Jep,
Misplaats m'n kritische houding niet met afkeur. In tegendeel. En afgeschreven, nee, dat al helemaal niet. Wat er in dit straatje besproken wordt is een mooi gemaakt en goed doordacht produkt. Kritische voetnoten betekenen dus geenszins dat ik het produkt zou afkeuren.
En kritische voetnoten plaats ik vaker. Die hier vallen nog mee. Ik heb genoeg produkten op m'n werkbank gezien die op wereldwijde fora de wereld in gehyped werden en waar je je als je er niet net, gevoed door die hype, een pak honderdjes voor hebt neergeteld, een stuk nuchterder naar kijkt. Idiote componentkeuze, belabberde bouwkwaliteit, prutserige afwerking en het belangrijkst, een tijdbom qua betrouwbaarheid. Maar ook omgedraaid. Knettergoedkope apparatuur waar geen hond mee gezien wil worden om allerhande redenenn die, als je er nou eens gewoon mee gaat spelen best heel goed blijkt te zijn. Landau's Arion Chorus is, als voorbeeld, een apparaat wat op deze manier z'n rehabilitatie heeft gekregen. Landau luisterde ipv te lezen "wat goed was".
Met Max CV in m'n achterhoofd, alsmede het uberhaupt weten klaar te spelen om een apparaat van deze complexiteit in een produltiemodel op de markt te krijgen betekent dat ik me niet echt zorgen maak over die kwaliteitsissues. Ook vermoed ik dus ook niet dat ik snel een VR op m'n bench zal zien omdat de bouwer van het apparaat em niet gerepareerd krijgt. Op die manier heb ik genoeg "boetiek" pedalen gerepareerd waar de eigenaars alle vertrouwen in de bouwer van het apparaat kwijt waren.

Favorieten/bladwijzers