Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 20 van 20 EersteEerste ... 10181920
Weergegeven resultaten: 191 t/m 194 van 194

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piezo Bekijk bericht
    Zo blijkt maar weer eens dat ook een nep-Hammond heel goed kan klinken, zolang er tenmiste een "echte" (=akoestische) "leslie" achter staat.
    En dit is dan nog een leslie zonder draaiende trommel voor de lage tonen. Er zit gewoon een soort "tremolo" effectje ingebouwd voor de woofers.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzzel Bekijk bericht
    In het gaatje.

Senior Member

Standaard

Weet ik. Ik wil ook nog eens een behoorlijke leslie kopen, zodra ik ruimte heb om hem te kunnen bergen en te laten blôazen.
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

Standaard

sorry dat ik dit oud topic weer bump.
    Ik heb mijn werkende leslie nu een aantal maanten en ben er nog steeds tevreden van. Hij heeft al een optreden meegemaakt en is zeer betrouwbaar gebleken. Ik had alleen last van brom op de woofers en ruis op de tweeter. Maar om dat op te lossen had ik een scoopje nodig.
    Wel, ik heb nu een rudimentaire scoop gekregen en inderdaad, dat werkt veel handiger. Ik zie de ruis en de brom nu grafisch op de speakeruitgangen.

Ik ben echter begonnen met de voeding na te kijken, en ik zie meteen al iets merkwaardigs: Op zowel de negatieve als de positieve kant van de hoofdvoeding is de rimpelspanning 50 Hz, en geen 100 Hz zoals het zou moeten, want het is een full wave rectifier (4 diodes, trafo met center tap). Alle diodes lijken oké te zijn. Wat zie ik over het hoofd?
    In het gaatje.

Standaard

Laat maar zitten, er stond iets verkeerd ingesteld op de scoop. Ik zoek gewoon verder.
    In het gaatje.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten