Ja je moet me natuurlijk ook geen bier geven, ga ik gekke dingen van horen.![]()
Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.
Regarding Wah, I do not remeber exactly my words.
My point in the demo/meeting was that the PedalPro is the first multieffect that has a Wah comparable with the top of the notch Wah Pedals.
I was asking if anyone had tried a Wah with a good inductor (Red Fasel)....
That I remember.
Dear all,
for those interested here is the full version of the PedalPro review from the Gitarist.
Have a good reading,
Max
http://www.vintage-revolution.com/pr...alpro/reviews/
Nice review Max.
I have another question: the pedalino is powered with an external power supply. Wouldn't it be much easier -and atractive to players- if it was powered by 'phantom'?
Another question: are you familiar with cab sims? If so, would the filter in pedalpro be suited for that?
Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.
Hi Peter,
Yes, indeed it would be nice. Nevertheless there is a technical reason why I we did not go for it.
5 wires midi cable are not suitable for supplying phantom power that feds 500mA for backlight display.
The choise was to go for non propetary cables.
I think the cab sims filters have an higher order (>2) then the one of the PedalPro (=2). Nevetheless since Resonace and cutoff are fully programmable you can get close to speaker responce.
I am not so sure I understand the first question.
Regarding the second, we use displays STN Positive which are clearly readable in dark condition. I am sure you noticed that displays STN, Positive, Green/Yellow use a quite a high current contrary to the Negative version which most of the manufacturer use.
Futher if you consider the size of our display 122 x 44 mm you can easily understand the power consumption.
Ik had de gitarist review al een tijdje in mijn bezit. Persoonlijk vind ik dat de review onvoldoende recht doet aan de kwaliteit van deze unit. Ik denk namelijk zelf dat de hoogst haalbare kwaliteit de "selling feature" zou moeten zijn van de Pedalpro & Pedalino. Het is ook fijn en praktisch werken met deze combinatie die erg goed bij elkaar past.
Natuurlijk heb ik ook zo mijn bedenkingen m.b.t minpuntjes zoals een additionele power supply voor de footcontroller en die pre-loop die in mijn ogen wat handiger achter de preamp geschakeld had kunnen worden. Maar als ik 1 apparaat moet noemen dat beter klinkt dan kan ik dat niet noemen.
En daar gaat het dus in essentie om. Sublieme geluidskwaliteit in combinatie met jouw eigen perfecte (en in ijn geval na lang zoeken gevonden) buizenversterker. En dan worden de minpunten toch bijzaken waarbij gezegd kan worden dat er ook nog eens door VR goed geluisterd wordt naar de kritiek. En ik zeg dit al terwijl ik eigenlijk alleen maar de standaard effecten (drive, delay, phaser, chorus etc.) van de Pedalpro gebruik. Afijn, ik heb het geld inmiddels al uitgegeven maar durf nu rustig de uitdaging aan met andere apparatuur.
Laatst gewijzigd door tnijland; 23 juni 2012 om 19:44
Ik heb geprobeerd om de het hele topic te lezen (sort of). Dus sorry als ik vragen stel die al geweest zijn...
Ik snap echt niet waarom er geen midi in op zit?
Ik verwacht dit van elke rack unit. Voor mij echt een show stopper.
Ik kan uit de manual niet (zo snel) opmaken of de externe loop aansluitingen vrijelijk gepositioneerd kunnen worden in de signal chain (ik zie alleen het filter dat ergens anders ingezet kan worden). Een paar extra (veel voorkomende) opties op dit vlak zou zeker goed zijn.
Lijkt me wel cool om maximale integratie met andere apparatuur mogelijk te maken.
Verder ben ik reuze benieuwd naar hoe hij klinkt.... op mijn rack!![]()
Grtx, Marc
Bekijk hier mijn gear.
Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!
Favorieten/bladwijzers