Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 21 EersteEerste ... 41213141516 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 201
    Senior Member

Standaard

Nou dat gaat bij die van mij echt niet lukken.

Senior Member

Standaard

Ik geloof dat er gedoeld wordt op de imbusjes op de bovenkant van het pedaal. foto?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johannes Bekijk bericht
    Ik geloof dat er gedoeld wordt op de imbusjes op de bovenkant van het pedaal. foto?
    Zie boven; de bovenkant is gewoon open dus irrelevant.

Senior Member

Standaard

Introductie
    Even weg geweest en helemaal niet mijn racks bezig geweest. Ik heb niet zoveel behoefte aan het forum maar gisteren had ik opeens weer zin om te puzzelen. De argumenten van DemolitionColorScheme hebben me aan het denken gezet.
    Ik heb sinds een poosje een Egnater Tweaker die ik gebruik met een Keeler Design Push overdrive. Sinds kort is de Tweaker aangevuld met een Flashback delay, mijn voornaamste effect, en een Line6 M5 voor modulatie, harmonizing en incidentele effecten. Ik ben er erg content mee en dit is een ideale thuissetup.
    Ook is er sinds kort een simpele stage monitor zodat ik de postspeaker delays kan realiseren. Helaas klinkt dit niet zo lekker; de kwaliteit van de monitor en cab sim van de Lexicon zijn niet je van het. Mede door het gebrek aan kwaliteit ben ik gaan denken wat er nou eigenlijk functioneel zou zijn.
    Het is een flinke lap tekst geworden dus ik heb de highlights vetgedrukt.

Uiteenzetting
    Op dit moment is de gigfrequentie van m'n band heel erg laag. We zijn vooral bezig met schrijven en opnemen maar hopen binnenkort weer wat meer op te gaan treden. Een ander obstakel is het gebrek aan vervoer, dat binnenkort misschien wel opgelost wordt. Maar het geeft voornamelijk aan dat er zowel geen haast als geen noodzaak zijn voor een rack. De incidentele gigs die we nu doen kunnen met andere gear.
    Doordat er geen druk is en ik weer wat ben gaan puzzelen, heb ik m'n hele rack uit elkaar gehaald en ben ik wat componenten los aan het testen. Ik was echt verbaasd van de supersound die m'n ENGL SE geeft zonder alle poespas. Blijkbaar zat er dus toch een hoop kleurende troep in het rack. Ik twijfelde een beetje over de SE, maar ik wil 'm echt wel houden, samen met bijbehorende cabinet. Een van de ideeën was de SE te vervangen door een losse top. Maar als ik toch een rack als set wil gebruiken neemt de rackmount niet meer, misschien zelfs wel minder, plaats in.
    De meest logische keuze is de Switchblade als hart van het rack te gebruiken. Ik denk er over om de GCX weg te doen en een Smart Insert voor de Switchblade aan te schaffen zodat de eerste m'n pedalen kan schakelen (4 pedalen). De Switchblade zou ook de preamp huisvesten, evenals de gitaar input en poweramp output. Er zijn dan nog twee loops over en daar dacht ik het volgende over.
    De Lexicon staat me tegen. De kwaliteit van de modulatie vind ik slecht, de wah ongeïnspireerd en het gebrek aan spillover van de delay erg jammer. De functionaliteit en flexibiliteit zijn echter fantastisch en volgens mij is meest voor de hand liggende alternatief: een Axe FX. Deze zou de laatste loops van de Switchblade kunnen gebruiken (pregain en postgain) en kunnen zorgen voor wah, delay, harmonizing en incidentele effecten (shimmer, octaver, tremolo, etc).
    Ik zou de Axe FX kunnen gebruiken als tweede preamp om een dual amp setup te maken. Dat klinkt echter beter over een tweede cabinet maar daarvoor kom ik een Switchblade Out tekort* (poweramp is wel stereo). Ook zou ik dan een tweede cabinet mee moeten slepen, wat de draagbaarheid weer beperkt. Hoe zou het zijn om een van de speakers van de ENGL 212 PRO te vervangen door een G12H-30 van de Egnater cabs en het cabinet in stereo te gebruiken? Clean en Lead over de H-30, Drive over de V-30 en Dual Amp over beide tegelijk.
    Het geheel zou in een 10 HE rack kunnen en ik zou op deze manier een tweede (6 HE) rack, 112 cabinet en stage monitor thuis laten. Er is op deze manier geen mogelijkheid voor W/D/W of postspeaker taferelen tenzij ik de Axe (Lexicon) daarvoor inzet. Da's mogelijk, maar dan wordt het weer een gesleep (in ieder geval stage monitor).

* het tekort van een loop zou opgelost kunnen worden door beide postgain pedalen (flanger en chorus) vanuit een enkele SB Out te splitten en in eigen SB Ins te ontvangen. Dan heb ik een SB Out over die naar de Poweramp R kan. Het nadeel is dat ze dan niet serieel kunnen, maar ik heb die twee pedalen, chorus en flanger, nog nooit tegelijk aan gehad.

Appendix
    - De Axe FX is ook in staat beide outputs een apart signaal te geven en de mogelijkheid is er dus om een kant met IR naar FoH te sturen, terwijl ik de andere kant zonder IR op m'n cabinet hoor.
    Het zou natuurlijk ook mogelijk zijn om de hele set te vervangen door een Axe FX. Dan ben ik gelijk van het hele gedonder af en heb ik ultieme draagbaarheid. Maar de SE klinkt zoals gezegd fantastisch en de pedalen die ik gebruik heb ik daar specifiek op uitgezocht. Ik weet dus niet of ik daar aan toe ben.
    - Ik ben erg gecharmeerd van de Liquid Foot 12+ en zou de GCP hier misschien voor willen vervangen.
    - In mijn huidige plan is geen noodzaak voor de G-Major 2
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 5 juli 2012 om 23:20

Standaard

Je gaat van de Engl naar de Switchblade? Praktischer lijkt me, wist niet dat ie stereo is. Twee van deze er op aansluiten

Senior Member

Standaard

Niet die Switchblade, deze switchblade.

Standaard

Ah, bedacht ik me later, verkeerd gelezen, is ie uitgebreider dan de GCX?
    Mooi aan de Axe fx lijkt me de mogelijkheid met koptelefoon een goed geluid te krijgen. Verder moet ik er eigenlijk niets van hebben, die digitale toestanden.

Is de software van de Axe niet ergens te vinden zodat je het in een pc kan stoppen overigens?
    Laatst gewijzigd door tommus42; 6 juli 2012 om 12:55

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    De argumenten van DemolitionColorScheme hebben me aan het denken gezet.
    Goed om te horen!

... however ...
    een 10HE rack is nogsteeds wel erg overkill hoor. Als je echt serieus een Axe-FX wilt kopen, doe dat dan en kijk daarná even hoe je tegen je setup kijkt. Ik run een G-System (racked) met 4 pedalen, een Axe-FX ULTRA en een Peavey 50/50 en daar kom ik echt meer dan mee uit de voeten. Misschien dat je straks ook voelt dat de Axe eigenlijk voldoende is, vooral voor de indicentele gigs die je doet / gaat doen.

Zoals ik eerder zei: complexe setups zijn leuk, maar je hebt nu ook ondervonden dat iets simpeler ook echt heel prettig kan zijn. Al die post-shizzle, dat heb je niet nodig voor gigs, zeker niet als je geen top-headliner act bent. Bewaar datsoort dingen voor opnames? Daar ga ik ook gewoon all out met extra pedalen, racks, tape delays, mics, etc.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    Goed om te horen!

... however ...
    een 10HE rack is nogsteeds wel erg overkill hoor. Als je echt serieus een Axe-FX wilt kopen, doe dat dan en kijk daarná even hoe je tegen je setup kijkt. Ik run een G-System (racked) met 4 pedalen, een Axe-FX ULTRA en een Peavey 50/50 en daar kom ik echt meer dan mee uit de voeten. Misschien dat je straks ook voelt dat de Axe eigenlijk voldoende is, vooral voor de indicentele gigs die je doet / gaat doen.

Zoals ik eerder zei: complexe setups zijn leuk, maar je hebt nu ook ondervonden dat iets simpeler ook echt heel prettig kan zijn. Al die post-shizzle, dat heb je niet nodig voor gigs, zeker niet als je geen top-headliner act bent. Bewaar datsoort dingen voor opnames? Daar ga ik ook gewoon all out met extra pedalen, racks, tape delays, mics, etc.
    Klopt wel hoor. 10 HE is alsnog groot, maar m'n ENGL is al 5 HE (2 HE preamp, 3 HE poweramp). Ik vind 'm juist zo lekker klinken dus het lijkt me erg prettig om 'm live te gebruiken, met bijbehorend cabinet. De pedalen hebben een looper nodig en waarom dan niet de Switchblade. Da's samen ook 3 HE. Met een Axe, 11R of POD HD erbij zit je dus al op 10 HE. Jouw setup is toch ook zeker 7 HE en je hebt vast ook een power conditioner.
    Ik probeer nu juist iets te bedenken dat live een simpel lijntje geeft aan FoH. Het lijkt voor de hand te liggen om een Nex Gen FX te gebruiken met IR. Maar als ik het signaal voor mezelf wil gebruiken zou een kant met IR naar de tafel gaan en de andere kant zonder IR in mijn signaal opgenomen worden (ENGL SE > FX > cab). Kan een van de Axe/11R/POD dat?
    Met een dergelijke setup (1) ben ik niet afhankelijk van de PA, (2) sleep ik zelf een enkel cabinet mee en (3) krijgt FoH mijn signaal netjes als line aangeboden dus is er geen gedoe met mics. Al die post-shizzle gebruik ik dan niet maar ik kan, omdat m'n cabinet stereo is, daarop zowel Wet/Dry als Dual Amp spelen. FoH heeft daar dan niets mee te maken. Wat voor andere oplossingen zijn er? (zelf IR via monitor zou kunnen maar ik weet niet of ik dat lekker vind)

EDIT: ik vergeet een van de belangrijkste dingen. De reden dat ik voor de Lexicon ben gegaan is de manier waarop de wah te schakelen is. Deze is aan te zetten met een MIDI CC zonder bepaalde waarde, zodat het bewegen van het expressiepedaal het effect aanzet. Daardoor hoef ik geen knoppen in te drukken en kan ik gelijk de wah gebruiken. Uitzetten doe ik door een andere patch te selecteren. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de 11R en POD HD dat kunnen. Van de Axe verwacht ik het eigenlijk wel.
    De modeller waar ik voor ga moet wel een goede harmonizer bevatten. Die in de Lex trackt naar mijn mening niet goed genoeg. Dus, als ik voor deze setup zou gaan, moet de modeller de volgende eigenschappen hebben:
    1. Overtuigende clean preamp voor Dual Amp patches
    2. Wah met bovenstaande schakelmogelijkheden
    3. Delay met spillover
    4. Overtuigende harmonizer
    5. Goede mogelijkheden voor shimmer
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 8 juli 2012 om 13:37

Senior Member

Standaard

Ja, true, mijn setup is 7HE, alleen dan 5HE en dan 2HE los voor de Axe. Geen power conditioner. Heb ik eentje gehad, maar vond het niet waard. Veel van mijn gear heeft zelf al een protection voor ongevallen en dat stabilizerende ... tja, dat vindt je eigenlijk echt pas bij de higher end modellen. Wat mij betreft, vooral voor live, niet echt de moeite en het geld waard.

Ik vind mijn setup zelf al ècht veels te zwaar en veel. Ik zou eigenlijk niet meer willen dragen. Als je het niet erg vindt om te sjouwen en je hebt straks vervoer (haha), dan zou ik dan 2x 5HE doen.

Maar goed, mijn tip: je hebt nog geen Axe-FX thuis gehad. Probeer dat eerst maar eens met je poweramp, misschien dat je dan wel voelt dat je je ENGL pre-amp niet eens meer nodig hebt. Je weet maar nooit hè.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten