Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 41 EersteEerste ... 2101112131422 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 410

Standaard

Ik heb intussen zelf een 19 inch behuizing voor mijn Axe FX gebouwd, voorlopig ziet dat er zo uit:

Gemaakt van 4 planken multiplex, geschroefd en gelijmd. Is super stevig en zeer licht. De versterkers zitten gemonteerd op aluminium rails aan weerszijden in de case.
    Ik heb ook nog een stuk tolex, hoekstukjes en een handvat besteld, dus daar wordt hij nog verder meer afgewerkt. Ik ga er eigenlijk min of meer een échte 'top' van maken. Dat vind ik ten eerste mooier dan een commerciële case en anderzijds is het handiger om mee te nemen naar mijn mening.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sanderltd Bekijk bericht
    Heb er zojuist ook één ander over gelezen op een aantal fora. Ik denk dat mijn fout is dat ik de output van de Axe niet volledig open draai en die van de power amp wel. Volgens heel wat gebruikers op het Fractal forum zou dit andersom moeten zijn; output op de axe volledig open en op de power amp regelen naargelang het volume dat je wilt.
    Lees dit topic even (pag 9 en 10), ik heb het namelijk ook, dat hij niet hard genoeg gaat:
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...e-Fx&p=2850615

Volgens sommige moet je precies het tegenovergestelde doen van wat jij doet: dus Axe fx juist niet helemaal opendraaien en poweramp juist wel. Dit ga vandaag eens proberen.

Senior Member

Standaard

Da Classic 60/60 heeft alleen gain-knoppen. Hiermee bepaal je de gevoeligheid van de ingang (als ik me goed herinner uit de handleiding). Ik heb ze altijd vol open staan en regel dan het volume met het spul wat ervoor in de keten zit. Gaat prima en keihard.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sanderltd Bekijk bericht
    Ik heb intussen zelf een 19 inch behuizing voor mijn Axe FX gebouwd, voorlopig ziet dat er zo uit:

Gemaakt van 4 planken multiplex, geschroefd en gelijmd. Is super stevig en zeer licht. De versterkers zitten gemonteerd op aluminium rails aan weerszijden in de case.
    Ik heb ook nog een stuk tolex, hoekstukjes en een handvat besteld, dus daar wordt hij nog verder meer afgewerkt. Ik ga er eigenlijk min of meer een échte 'top' van maken. Dat vind ik ten eerste mooier dan een commerciële case en anderzijds is het handiger om mee te nemen naar mijn mening.
    Cool! Zou je eens wat detailfoto's van de afwerking kunnen posten? Ik heb me een kleine week geleden op de wachtlijst gezet voor een Axe II en wil graag ook een case bouwen voor op mijn bureau.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Da Classic 60/60 heeft alleen gain-knoppen. Hiermee bepaal je de gevoeligheid van de ingang (als ik me goed herinner uit de handleiding). Ik heb ze altijd vol open staan en regel dan het volume met het spul wat ervoor in de keten zit. Gaat prima en keihard.
    Na dat topic hierboven te hebben gelezen, vraag ik me af of er veel mensen zijn die hun patches op zich eigenlijk aanpassen aan het volume? Dus dan heb ik het over de level-instelling in de "edit" van de "amp" op de Axe. Ik heb deze namelijk altijd maar standaard laten staan omdat ik dacht dat dat zo moest, maar zou het kunnen dat ik deze gewoon luider moet zetten?
    Verder knipperen er bij mij ook bijna nooit lampjes op de output van de Axe. Dus die leds die aanduiden of er sprake is van clipping lichten zelden tot nooit op, zelfs de groene niet.

Senior Member

Standaard

Normaal gesproken wil je al je presets op hetzelfde volumeniveau.
    Daar gebruik je Drive and Master in Amp niet voor, die zijn er meer voor de 'feel' en toon.
    Level in het Amp block kan daarvoor worden gebruikt. Die regelt alleen het volume in het digitale deel en heeft dus geen enkele invloed op de toon. Level in alle andere blokken blijft op 0 dB tenzij er een reden is om dat niet doen.
    De wiki gaat in op al deze aspecten.
    Alexander van Engelen

Standaard

Bij deze mijn ervaringen met het volume van de axe-FX in combinatie met een poweramp:

Ik had dus aanvankelijk (ook?) het probleem dat het volume van de axe fx redelijk laag was. Hij hield een beetje in vond ik. Eerst wat gerommeld met de 'sensitivity' controls op de power amp en met de output level knoppen op de Axe. Hoe ik het ook combineerde; het geluid bleef te zwak.
    Ik heb uiteindelijk de oplossing gevonden bij de level knoppen in de amp block (zoals hierboven reeds gesuggereerd, waarvoor dank!). Ik heb deze eerst zo luid mogelijk afgesteld; dus tot dat de uitput clipping led op de voorkant begon te knipperen wanneer ik hard speelde. Vanaf dat punt heb ik het volume weer verminderd met zo'n 6 dB. Dit gaf absoluut het gewenste resultaat: power, volume, ballen!
    De presets die standaard in de Axe zitten staan op ongeveer -4 dB, terwijl bij mij de level uiteindelijk op +4 of +5 kwam te staan. Dat is dus een enorm verschil.

Uiteindelijk heb ik ook ondervonden dat het voor mij het beste werkt wanneer ik de power amp volledig opendraai en verder het volume regel met de output knop op de axe zelf. Op die manier 'werkt' de power precies wat feller, klinkt hij meer 'open'.

Soit, dat is mijn ervaring. Ik hoop dat iemand anders er verder iets aan heeft!

Standaard

Ook intussen de case voor mijn Axe FX met tolex afgewerkt. Ziet er goed uit vind ik! Alleen nog hoekjes erop schroeven en nog een handvat vanboven.

Senior Member

Standaard

Ik ben opnames a/h maken van mijn Axe-Fx II presets. Firmware 8.x, via USB rechtstreeks in Garageband.
    Ben geen held in dat soort dingen, maar het pakt niet zo slecht uit tot nu toe.

Later dit weekend volgen clips van "normale" gitaargeluiden, maar voor allerlei effecten, instrumenten enz. kun je nu al terecht op:

http://soundcloud.com/alexander-van-engelen
    Alexander van Engelen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    Ik ben opnames a/h maken van mijn Axe-Fx II presets. Firmware 8.x, via USB rechtstreeks in Garageband.
    Ben geen held in dat soort dingen, maar het pakt niet zo slecht uit tot nu toe.

Later dit weekend volgen clips van "normale" gitaargeluiden, maar voor allerlei effecten, instrumenten enz. kun je nu al terecht op:

http://soundcloud.com/alexander-van-engelen
    Heel vet! Die vinyl preset, hoe heb je die gemaakt? Kan ik zoiets ook toveren uit een ULTRA of helaas niet? Ik gebruik voor datsoort dingen plugins, maar zoiets live hebben voor gitaar lijkt me wel nice.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten