Bij deze mijn ervaringen met het volume van de axe-FX in combinatie met een poweramp:
Ik had dus aanvankelijk (ook?) het probleem dat het volume van de axe fx redelijk laag was. Hij hield een beetje in vond ik. Eerst wat gerommeld met de 'sensitivity' controls op de power amp en met de output level knoppen op de Axe. Hoe ik het ook combineerde; het geluid bleef te zwak.
Ik heb uiteindelijk de oplossing gevonden bij de level knoppen in de amp block (zoals hierboven reeds gesuggereerd, waarvoor dank!). Ik heb deze eerst zo luid mogelijk afgesteld; dus tot dat de uitput clipping led op de voorkant begon te knipperen wanneer ik hard speelde. Vanaf dat punt heb ik het volume weer verminderd met zo'n 6 dB. Dit gaf absoluut het gewenste resultaat: power, volume, ballen!
De presets die standaard in de Axe zitten staan op ongeveer -4 dB, terwijl bij mij de level uiteindelijk op +4 of +5 kwam te staan. Dat is dus een enorm verschil.
Uiteindelijk heb ik ook ondervonden dat het voor mij het beste werkt wanneer ik de power amp volledig opendraai en verder het volume regel met de output knop op de axe zelf. Op die manier 'werkt' de power precies wat feller, klinkt hij meer 'open'.
Soit, dat is mijn ervaring. Ik hoop dat iemand anders er verder iets aan heeft!![]()

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers