Ik ben helemaal niet "achterlijk", ik betaal gewoon niet graag de hoofdprijs voor alles.
Ik ben helemaal niet "achterlijk", ik betaal gewoon niet graag de hoofdprijs voor alles.
Gibson Les Paul Standard Ebony '92
Sunn Model T '73 (1st Gen. Silver Knob) -- Sunn Beta Lead -- Laney Klipp 100
3x Sound City 120 Fane equipped cab
Ik bied zo goed als nooit op Marktplaats zelf, ik bel bij voorkeur de mensen en ga gewoon netjes het gesprek aan en probeer te onderhandelen en tot een goede prijs te komen.
Iets met "niet geschoten is altijd mis".
Gibson Les Paul Standard Ebony '92
Sunn Model T '73 (1st Gen. Silver Knob) -- Sunn Beta Lead -- Laney Klipp 100
3x Sound City 120 Fane equipped cab
Fair enough en inderdaad goed voor de portemonnee, maar die prijs als 'norm' bombarderen is niet juist : niet iedereen gaat op die manier onderhandelen en proberen de beste prijs eruit te persen.
Maar nogmaals, als het voor jou zo werkt : fijn.
Let there be rock.
For sale : niks.
Voor een in goede staat zijnde tweedehands 1960(gt 75) cabinet is €350,- tot €375,- een normale prijs. Als dat ding flink toegetakeld is dan gaat de prijs donders rap naar beneden. Dan speelt de leeftijd een minder grote rol dan de staat.
Opportunistisch denken veranderd daar helemaal niks aan.
Ach weet je het is maar net hoe graag iemand iets wil hebben en Iemand iets kwijt wil. Het is nu duidelijk een aanbieders markt en mensen hebben geld nodig. Dus zullen de prijzen zakken. Als de economie weer aantrekt gaan de prijzen weer stijgen. Als je nu het geld hebt, kun je nu voordelig kopen en straks weer leuk verkopen. Heb je indertijds gekocht en moet je er nu vanaf, dan heb je een probleem. En wat iets tweeedehands waard is.... Is niet relevant. Je moet er maar perse een hebben....
Daarom ben ik blij dat ik niet direct geld nodig heb en genoeg ruimte heb voor m'n spulletjes.
Allemaal mooi en wel, dat is jouw goed recht. Maar het feit dat jij ergens 50 euro voor wilt betalen, wilt niet zeggen dat "de prijzen" tegenwoordig te hoog zijn als iets voor 100 euro verkocht wordt. Dat jij ergens niet de hoofdprijs voor wilt betalen is oké, maar daarmee bepaal jij de prijs van een product niet. De prijs van een product zal bepaald worden door wat de meerderheid van de mensen ervoor over heeft, en dat is kennelijk heel wat meer.![]()
NB: Puur mijn mening en daar kan iedereen anders over denken, maar als er iemand een bod doet van 150 euro op een cab die makkelijk 300-350 waard is, dan vind ik dat je je nogal "laat kennen" zoals dat zo mooi heet. Om niet te zeggen dat je je belachelijk maakt. Maar ja, iedereen is vrij om te bieden wat hij wilt zeker? Dan voel ik me echter even vrij om er ook mijn mening over te hebben natuurlijk.![]()
Een tijdje geleden is er een hele leuke cab in mijn schoot geworpen met 4 echte ouwe Greenbacks. Klinkt als een klok maarja het kan altijd beter en het is bijna zomer dus je dan heb ik weer tijd om te bouwen. En om dat ding iets minder in het ook te laten schieten bij mijn betere helft (die kan een 4x 12 kast in een studenten-benedenwoning niet echt waarderen) wil ik misschien zelf een cab bouwen en die speakers erin zetten. De ouwe bewaar ik dan elders veilig.
Het wordt dan dus een 4x12 kast.
Wat zijn de effecten als ik het bouwmateriaal verander (van MDF naar bijv. 18mm multiplex of massief grenen) en de grootte iets aanpas (bijv alle kanten 2,5 of 5 cm erbij). Ik heb gehoord dat die paal in 4x12 kasten erin zit zodat het achterblad op spanning blijft. Dit veranderd te natuurlijke frequentie waarop hij trilt (en dus de toon die het meest gearticuleerd wordt).
Is er iemand met degelijke kennis van zaken die de effecten van het aanpassen van bouwmaterialen en dimensies kan uitleggen?
Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome
Bouwmateriaal doet veel. Je speakers resoneren en met ander materiaal en andere constructie resoneert hij anders. Eigenlijk alle cab worden gemaakt van berkenmultiplex en dat is ook de beste houtsoort. Goede constructie en licht van gewicht.
Wat constructie betreft is hoe stijver je constructie hoe strakker je sound. Dus eigenlijk hoe minder de cab resoneert hoe strakker je sound.
Maar je zegt dat een 4x12 te groot is voor een studenten kamertje maar je gaat wel een 4x12 bouwen?
Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
Favorieten/bladwijzers