Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 11 EersteEerste ... 891011 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 106
    Senior Member

Standaard

Ik speel echt stereo. Veel stereo delays en effecten etc. Switch achter staat goed, altijd in de meest linkse stand.
    Ik heb het gevoel dat ik niet genoeg volume heb als ik de Axe zachter ga zetten.
    Maar ik ga dit weekend eens proberen om de Matrix helemaal open te zetten en de Axe zachter.

Op welke standen staan bij jullie de volume knoppen dan bij stereo Matrix/Axe?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Ik speel echt stereo. Veel stereo delays en effecten etc. Switch achter staat goed.
    Ik heb het gevoel dat ik niet genoeg volume heb als ik de Axe zachter ga zetten.
    Maar ik ga dit weekend eens proberen om de Matrix helemaal open te zetten en de Axe zachter.

Op welke standen staan bij jullie de volume knoppen dan bij stereo Matrix/Axe?
    Ik heb een GM50 en die is alleen mono. Idem vermogen als (1 kant van) GT800FX. Heb ik nooit harder staan dan de helft, zelfs in rock band. En de Axe ook niet.

Ik heb een 16 ohm EVM gehad, en die was te zacht. 8 Ohm geeft meer dan voldoende output.
    Alexander van Engelen

Senior Member

Standaard

ik zet het volume op de matrix op max, en dan axefx ongeveer 10-11 uur.
    N O U K Ξ D

WWW.NOUKED.COM

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    Ik heb een GM50 en die is alleen mono. Idem vermogen als (1 kant van) GT800FX. Heb ik nooit harder staan dan de helft, zelfs in rock band. En de Axe ook niet.
    .
    Ik heb gisteren deze settings geprobeerd: Matrix beide kanalen vol open. Axe fx output volume 25%. Bij deze stand knipperen de leds bij iedere aanslag. Ik heb andere standen geprobeerd en die leds blijven continue knipperen. Is dat normaal? Ik heb Matt ook even een mailtje gestuurd.

Senior Member

Standaard

Ik heb dit antwoord terug gekregen van Matt. Blijkbaar is het normaal dat die lichtjes continue flikkeren. Ik snap er eerlijk niet echt veel van. Kan iemand mij dit in simpele: taal uitleggen?

The signal lights start to come on at -9db as an indication of output power.
    At 8 ohm your gt1000 outputs 330 watts per channel,
    Therefore,
    330 watts -3db = 165 watts
    330 watts -6db = 82 watts
    330 watts -9db = 41 watts

When the signal light starts to illuminate you are putting 40 watts into your 200 watt cab.

When the signal light stays on you are at roughly -6db, therefore 80 watts.

Everything is perfectly fine, please let the other guys know about the lights. Of they are trying to make sure they don't light on their rigs they are only using 12% of the available output power.

I hope this helps.
    My best regards.
    Matt

Standaard

Vrij vertaald zijn de lichtjes dus alleen een indicatie van het volume maar dan uitgedrukt in de eenheid Decibel welke door Matt weer terug zijn vertaald naar het vermogen dat jouw eindtrap op dat moment naar de speakerkast (gebaseerd op een 8 ohm speaker) stuurt.

Matt probeert je dus te vertellen dat wanneer het lampje knippert je versterker op ca. 40 Watt output staat. Als het lampje aanblijft ga je naar ongeveer 80 Watt vermogen. Het is dus een minimum indicatie hoe hard je speelt.

Senior Member

Standaard

Het is deze opmerking van Hugo die me aan het twijfelen bracht. Blijkbaar horen die signal leds dus juist wel de hele tijd te knipperen bij iedere aanslag. Dat hoeft niet te betekenen dat het ook super hard gaat.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hugo Bekijk bericht
    Blijft raar, ik heb 1 8 ohm EVM en als het signal led knippert maak je toch een aardige bak herrie

Standaard

Precies. Het betekent alleen dat je een minimum vermogen naar je eindtrap stuurt.

Senior Member

Standaard

Toch vraag ik me af waarom ze niet gewoon een clipping/overload led erop hebben gemaakt? aan die signal leds heb je zo niet zo veel toch?

Standaard

Ik denk dat het te maken heeft met het enorme vermogen dat kan worden afgegeven. Door een indicatie te geven krijg je een goed instel gevoel over het volume zonder dat je meteen je speakers kapot maakt. (Overload is in dit geval niet echt aan de orde).

Maar het lijkt me wel een hele mooie versterker.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 18 juni 2012 om 23:52

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten