Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 124 van 164 EersteEerste ... 2474114122123124125126134 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.231 t/m 1.240 van 1637

Discussie: Lak-Faq 1.0

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Iemand trouwens ervaringen met de nitrolakken van Guitarsupplies? Voor een klusje moet ik een volledige gitaar (fenderstyle, alder body) finishen in dat ding. Heb 3 bussen transparant, 2 kleur (shoreline gold) en 2 grondlaag.
    Cellulose cans van bij GS spuiten meestal prima. shoreline gold heb ik ook es gebruikt: werkt fijn
    wear a mask

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Uiteraard, ik voel er vrij weinig voor om de pracht van de body te bezoedelen met stukjes opgehoeste longbrokken

Als je wilt, kun je me je tips 'n tricks even pb-en, over hoe & wat en hoelang? Ik heb wel ervaring met nitro voor luchtdrukpistool, maar met spuitbussen niet...
    Dit bericht ter lering en vermaak is tot u gebracht met 97% gerecycleerde elektronen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

Senior Member

Standaard

Uiteraard, ik voel er vrij weinig voor om de pracht van de body te bezoedelen met stukjes opgehoeste longbrokken

Als je wilt, kun je me je tips 'n tricks even pb-en, over hoe & wat en hoelang? Ik heb wel ervaring met nitro voor luchtdrukpistool, maar met spuitbussen niet...
    ik ben echt geen lakwizzard: mijn ervaring: je kan de lagen vrij snel over mekaar zetten maar moet de zaak wel lang (like in een maand) laten uitharden voor polishing. ik geloof ook dat je voor metalic achtige lakken zoals shoreline gold de kleurlaag best niet schuurt.

men zegt dat elzen niet geporefilld moet worden. Zal afhangen van het stuk in kwestie, maar na slechte ervaring met een lakjob op elzen doe ik het tegenwoordig toch. mss is sealen icm heaps of primer voldoende.

waarschuw de eigenaar dat hij zijn gitaar achteraf niet in standaard standaard zet. de meeste celluloselakken, en die van GS zeker ook, reageren heel vlug op het rubber. vraag me niet hoe ik dat weet ...
    Laatst gewijzigd door barno; 27 mei 2012 om 14:34

Senior Member

Standaard

Grondlaag heel goed natschuren met p1200 want bij metallics zie je elk krasje in de primer zitten. En idd de kleurlaag niet schuren en rustig opnevelen niet te dik aanbrengen.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Aight, will do. Het is een alder body, en daar lees ik tegenstrijdige verhalen over over de noodzaak van poriënvuller ja dan neen... Toch maar doen voor de veiligheid?
    Dit bericht ter lering en vermaak is tot u gebracht met 97% gerecycleerde elektronen.

Senior Member

Standaard

Aight, will do. Het is een alder body, en daar lees ik tegenstrijdige verhalen over over de noodzaak van poriënvuller ja dan neen... Toch maar doen voor de veiligheid?
    spuit anders stukje primer en kijk wat dat geeft, dan zie je eventuele pores heel goed. bij twijfel: vullen. niks zo klote als dat manco vaststellen als je -tig lagen verder zit

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

in ieder geval de kopse kant van het hout sealen, dat zuipt echt lak bij elzen, ik gebruik daar zelf meestel cellulose voor die ik met een kwast onverdund aanbreng, doe je dat niet dan ben je al een spuitbus kwijt alleen aan te zorgen dat de lak op de randen blijft zitten
    life sucks and then you die

Standaard

Volgens mijn zuipt mahonie ook lak op de kopse kant...
    Heb er nu 4 lagen primer op zitten en nog komen er op kleine stukjes gaatjes tevoorschijn..niet veel maar toch.
    Voor de rest is de body en neck reteglad...klaar om afgelakt te worden.
    Ik heb de rotgewoonte om zo nu en dan een gevoelige snaar te raken...

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Gisteren & vandaag de hals gelakt (gisteren 3 erg dunne getinte lagen, vandaag een medium transparante)... Works like a charm, die bussen van guitarsupplies. Het meurt wel als de malle, maar dat heb je altijd met nitro!

En verder...

Senior Member

Standaard

Ziet er goed uit Fingers

Zelf zat ik ook even te kijken op guitarsupplies naar spuitbussen nitro maar ik kom er niet helemaal uit.
    Ik ben op zoek naar blanke nitro lak.

Nou heb je bij guitarsupplies bussen nitro "vintage yellow" en "vintage amber". Dat lijkt mij blank met een kleurtje - niet wat ik zoek. Verder zijn er bussen nitro in allerlei kleuren en tot slot nog bussen "cellulose transparant".

Is die laatste nu óók "nitro cellulose" of is er verschil tussen "nitro cellulose" en gewoon "cellulose"?

Weet iemand trouwens hoeveel lak je, zo gemiddeld weg, nodig hebt voor één gitaar (tele)? De bussen van GS zijn 400 ml.
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten