Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 16 van 20 EersteEerste ... 61415161718 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 160 van 192
    Senior Member

Standaard

Ik heb de anodespanning gemeten: 395 Volt.
    Volgens de biascalculator van Tonefactory zou de bias dan tussen 38 en 44 mA afgesteld moeten worden.

Vandaag ben ik weer bij mijn amptech geweest, en heb samen met hem de bias wat hoger ingesteld, 40 à 42 mA.
    Behalve dat de amp wat harder gaat merk ik eigenlijk maar weinig klankverschil. De bias op 30 mA klinkt ook prima.
    Ook is de extra weerstand, welke ervoor zorgde dat de bias lager (rond de 27/28 mA) kon worden afgesteld, verwijderd.
    Nu kan de bias tussen 30 en 60 mA worden afgesteld.
    Tevens hebben we een ander preamp buisje in V1 (weet het type niet meer) en KT77 eindbuizen geprobeerd, maar ook dit verschil was maar subtiel naar mijn mening.
    De KT77 leverden wel iets meer laag, en met het andere preamp buisje werd de amp iets strakker, maar dat is niet wat ik zoek.
    Ik wil de amp wat dynamischer en warmer laten klinken.

Toen kwam hij op het idee om de (keramische) condensators te vervangen voor Sozo caps, en silver mica's.
    Dit zou een wat warmere klank moeten leveren.
    Ik heb de amp daar dus maar achter gelaten, in de hoop dat die caps voor datgene gaan zorgen wat ik zoek.
    Tevens komen er nieuwe JJ El34 buizen in.

Binnenkort meer.

Senior Member

Standaard

silver mica's en 'n warmere klank???????

Senior Member

Standaard

Warm > Sozo
    Helder > silver mica

???

Ja, ik weet het ook niet, ik laat me ook maar adviseren.
    Hij vertelde dat die kleine caps op de print (en bij de inputs) "prutdingen" waren, en dat hij die meestal als eerste vervangt.
    De witte keramische caps (zie foto) klinken "keramisch" volgens hem, dat wil zeggen, een beetje kil/doods.
    Ik hoop dat het vervangen hiervan de nodige verbetering zal opleveren, en een beetje helderheid kan ie ook nog wel gebruiken.
    Het klinkt nog wat vlak allemaal, hoewel ie best al wel goed klinkt hoor.
    Ik mis alleen nog ff iets, moeilijk uit te leggen.....

Senior Member

Standaard

bruine (dat zijn keramische) LATEN ZITTEN (waardes vanaf 1nF en lager), silver mica op die plekken maakt het nog brighter en scheller...
    die witte voor 22n/etc. zijn idd. niet top maar ik vraag me nog steeds af wat er precies met die amp aan de hand is

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius Bekijk bericht
    .... ik vraag me nog steeds af wat er precies met die amp aan de hand is
    Ik weet niet of er iets "aan de hand" is met deze amp, maar ik mis nog net ff wat warmte, dynamiek en ook wat helderheid. Het is ook net niet punchy genoeg. Iets wat wel in mijn voormalige JMP combo, en ook in mijn huidige JCM 800 zat cq. zit.

Senior Member

Standaard

Papier in olie's op 22n ( over warmte gesproken ) en wellicht in combinatie met een paar silvermica's net helemaal je ding ... 't zijn maar wat suggesties.., jij voelt aan de amp wanneer een bepaalde modificatie "jouw " ding is.
    Probeer het allemaal eens uit en je weet hoe het "voelt".
    B.t.w: kan ook gewoon aan de O.T. liggen dat ie net iets anders klinkt, er zijn zoveel factoren die van invloed zijn op je amp..
    Heeft ie net iets meer of minder wikkelingen, ander koperdraad, ander formaat blikpakket etc..
    Het leven is wel leuk! Make your own point.. to point!!
    www.giablo.nl Modificaties en onderhoud.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Iets wat wel in mijn voormalige JMP combo
    Stiekem binnenwerk omruilen? Combo (2104) past 1-op-1 in de head (2204).

Senior Member

Standaard

wel grappig om te zien hoe totaal anders mijn jmp er van binnen uitziet

Senior Member

Standaard

Vandaag heb ik hem weer opgehaald.
    Er zitten nieuw Sozo's en Silver Mica's in, en alle buizen zijn vervangen (ook de preamp buizen), alles JJ. De bias staat weer op 30 mA.
    Ik moet zeggen dat het resultaat erg subtiel verbeterd is, nog niet helemaal zoals ik had gehoopt, maar misschien verwacht ik wel teveel van deze simpele amp.
    Ik heb iets meer helderheid en ook iets meer warmte, maar ik heb 'm alleen nog op laag volume getest, dus de uiteindelijke conclusie laat nog op zich wachten..... 't is wel een lekkere amp hoor, goed bruikbaar op lagere volumes, en ook voor thuis perfect.

Senior Member

Standaard

op volume moet je toch eens proberen, dan klinkt tie van mij toch echt ff een heel stapje harder, zet heem eens op 2,5 of 3

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten