Dat is een van de wellicht onlosmakelijke problemen met presets, dus ook igv de pedalpro. Bij de axefx is dit probleem min of meer te omzeilen met de global amp functie. Ik neem aan dat de pedalpro niet in iets dergelijks voorziet?
Mbt de loop heb ik ook nog wel een vraagje, is de postgain loop alleen serieel of ook paralel te gebruiken? Het is natuurlijk niet optimaal als je met je analoge signaal door adda converters 'mag' als je reverb unit helemaal digitaal is.
Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.
@Tristan: Dat vindt ik nou echt balen want ik zou het heel erg leuk hebben gevonden wanneer je erbij zou zijn. Heel erg spijtig!
Je bent in ieder van harte welkom om een andere keer te komen maar ik denk inderdaad dat Max je beter kan helpen met jouw specifieke vragen.
Het wordt wel een klein groepje zo maar dat geeft wel de gelegenheid om in detail naar de PedalPro te kunnen kijken. Verder zou het leuk zijn als anderen eventueel wat pedalen ter vergelijking mee nemen.
Laatst gewijzigd door tnijland; 4 juni 2012 om 20:12
Ik weet het, je had deze datum ook een beetje voor mij uitgekozen en dan gaat het zo de mist in, het spijt me echt ontzettend man.
Ik begin net aan deze (bij)baan dus ik kan ook echt niks schuiven helaas.
Maar goed, jullie zullen jullie vast wel vermaken, is het niet met de PedalPro dan wel met de overheerlijke hapjes die Peter mee zal brengen.![]()
![]()
Hoi Peter,
antwoord 1: nee, er is natuurlijk niet iets als een global amp functie omdat de PedalPro puur effecten bevat, geen amp sim/speaker sim etc. Maar als je de presets met frisse oren en op een realistisch volume inprogrammeert is het goed te doen!
antwoord 2: ja, de post loop is parallel, vandaar de aanwezigheid van de programmeerbare stereo-mixer die hieraan is verbonden. Je houdt dus altijd je analoge directe toon en de hoeveelheid 'wet' die je toevoegt vanuit de loop is heel precies in te stellen, per preset natuurlijk. Voor het beste geluid zullen de meeste mensen de (digitale) effecten in de loop op 100% wet instellen en dan per preset meer of minder ervan inmengen met het direct/analoog signaal.
Normaal gebruikte ik hiervoor de Radial Bigshot MIX, maar het klinkt op de een of andere manier nog beter met de PedalPro. Ik ben geen technicus maar dit kan te maken hebben met het hogere voltage.
groetjes
Rogier
Hoi Rogier,
nee het lijkt mij ook dat de pedal pro geen global amps heeft, maar daarom vroeg ik ook of er een 'dergelijke functie' op zat, iets als global fx.
Ik ben zelf iemand van 3 á 4 gainstanden en regel die per gelegenheid apart in. Om dat iedere keer voor iedere preset te moeten doen vind ik een crime en geen optie. Andere fx liggen voor mij niet zo gevoelig.
Fijn wel dat de post loop idd paralel te gebruiken is.
Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.
Hoi alweer Peter,
precies, same here. Daarom ga ik mijn presets zo goed mogelijk op elkaar afstemmen qua volume en toon, en dan doe ik het per gelegenheid afstellen met de versterker. Dat is dan je 'globale amp'. Alleen al het materiaal van de podiumvloer maakt een boel uit. En dan heb ik het nog niet over akoestiek, binnen vs openlucht, podiumgrootte, aantal bandleden, volume van monitors etc.
Op die manier is het ook met presets goed te doen.
ps Ik kan me een live opname van Mike Stern (ik geloof 'nothing personal') herinneren waar hij halverwege z'n solo van clean naar distortion overschakelde. Was de distortion zachter! Faal, wat een anticlimax zeg.
groetjes
R
jammer dat ik er niet bij kan zijn, maar ik ben wel benieuwd naar de ervaringen. Wie weet mogen we ons verheugen op clipjes?
Have fun!
Morris
http://madriaens.wix.com/morris
----------------------------
Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)
Jammer Morris!
Tot vanavond guys!
Favorieten/bladwijzers